correctie bit
correctie bit
heey allemaal,
het rijden gaat eigenlijk super goed, alleen 1 probleem krijg ik er niet uit
en dat is het rechts vastpakken van het bit.
heb al van alles geprobeerd, ze gaat altijd netjes naar tandarts maar ook gebit ziet er keurig uit!
nu hoorde ik over correctie bit positieve verhalen maar vroeg me af of iemand van jullie er ervaring mee had,, of misschien nog handige tips want weet niet meer wat ik nog kan proberen?
groetjes anne
het rijden gaat eigenlijk super goed, alleen 1 probleem krijg ik er niet uit
en dat is het rechts vastpakken van het bit.
heb al van alles geprobeerd, ze gaat altijd netjes naar tandarts maar ook gebit ziet er keurig uit!
nu hoorde ik over correctie bit positieve verhalen maar vroeg me af of iemand van jullie er ervaring mee had,, of misschien nog handige tips want weet niet meer wat ik nog kan proberen?
groetjes anne
Ujord (v. Tunar) 
M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)
L1+ 6
Eefje
Onze kleine grote draak

M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)

L1+ 6
Eefje

Onze kleine grote draak
ik ben dr zelf ook niet zo voor om het met een ander bit te gaan oplossen,, maar het probleem is dat ze het niet alleen bij mij doet.. want ik heb het eerst bij mezelf gezocht maar ik ben 3 weken op vakantie geweest en ze doet het bij andere gewoon net zo erg...
naja heb nog niet echt speciaal naar 1 bit gekeken maar heb goede verhalen over de aurigan gehoord?
vandaar ook mijn topic of er positieve verhalen over zijn want heb dr zelf totaal geen ervaring mee
dit bit schijnt ook te werken voor tong over het bit gooien, dat heeft ze dus nu ook uitgevonden
naja heb nog niet echt speciaal naar 1 bit gekeken maar heb goede verhalen over de aurigan gehoord?
vandaar ook mijn topic of er positieve verhalen over zijn want heb dr zelf totaal geen ervaring mee
dit bit schijnt ook te werken voor tong over het bit gooien, dat heeft ze dus nu ook uitgevonden
Ujord (v. Tunar) 
M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)
L1+ 6
Eefje
Onze kleine grote draak

M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)

L1+ 6
Eefje

Onze kleine grote draak
Een correctie bit (vind het eigenlijk een verkeerd woord voor het bit) werkt vooral bij paarden die of erg hangen of erg weinig ruimte in de mond overhouden om hun tong kwijt te kunnen als er een bit in zit.
Je probleem met het aan 1 kant vastpakken zul je toch onder begeleiding en rijtechnisch op moeten lossen.
Je probleem met het aan 1 kant vastpakken zul je toch onder begeleiding en rijtechnisch op moeten lossen.

Ik heb er een, een aurigan correctiestang.ujord schreef:ik ben dr zelf ook niet zo voor om het met een ander bit te gaan oplossen,, maar het probleem is dat ze het niet alleen bij mij doet.. want ik heb het eerst bij mezelf gezocht maar ik ben 3 weken op vakantie geweest en ze doet het bij andere gewoon net zo erg...
Ik heb daar Alco mee gereden omdat hij zijn tong naar buiten gooide.(en dit had niets met het aanrijden of wat dan ook te maken, hij doet het ook aan het halster als het spannend wordt.
Ik reed eerst met een dubbelgebroken en daarna met een meijlerbit 2.
Maar dat geen effect. Toen ik met het correctiebitje gaan rijden en dat ging een heel stuk beter.
Het is zeker geen streng bit, maar dat denkt iedreen omdat het een stang is!!!!.
Het heeft een tongboog waardoor hij wel vrijheid heeft met zijn tong maar hij kan er niet overheen.
Het is ook een bit waar veel jonge paarden op worden aangereden.
Ik was er zelf in het begin ook erg huiverig van maar eenmaal mee te hebben gereden werd mijn mening anders.
Nu kan ik Alco met een dubbel gebroken bit rijden.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
@ claudia
maar wat denk je in mijn geval er over?
tond over het bit gooien, hangen en bit vastpakken?
twijfel zo
het vastpakken wisseld wel eens van kant, de laatste maanden is het rechts.. maar ik heb het idee dat ze het vooral doet wanneer ze het moeilijk begint te vinden.. traverse, schouderbinnewaarts en het voornamelijk bij het wijken doet ze het heel erg
maar wat denk je in mijn geval er over?
tond over het bit gooien, hangen en bit vastpakken?
twijfel zo
het vastpakken wisseld wel eens van kant, de laatste maanden is het rechts.. maar ik heb het idee dat ze het vooral doet wanneer ze het moeilijk begint te vinden.. traverse, schouderbinnewaarts en het voornamelijk bij het wijken doet ze het heel erg
Ujord (v. Tunar) 
M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)
L1+ 6
Eefje
Onze kleine grote draak

M1 + 12 eindstand
Dessa (v. Kventin)

L1+ 6
Eefje

Onze kleine grote draak
De enige tip die ik je zo vanaf het net kan geven is dat je het probleem niet aan de vaste kant moet zoeken.
Mijn vorige instructeur had daar altijd een mooie voorbeeld van.
Als je een hele oude paardenbloem hebt die je in de lucht gooit en je moet hem vangen, wat pak je dan vast?
Het steeltje want dat is veel sterker dan die losse flodders van de bloem.
En zo is dat met rijden ook, je pakt de vaste kant terwijl het probleem vaak aan de andere kant is.
Dat had ik met Vera ook van Sandrien.
Die wilde niet door links buigen omdat ze niet aan rechts was.
Heel goed op de buitenteugel gereden waardoor ze mooi recht werd en goed op 2 teugels.
Die was toen ze wegging (en nu nog) op mijn pinken in de stelling te rijden (vooral met je been).
Het gaat al om de kleine dingetje van hoe je een volte instuurt b.v.
Dus vanaf internet is tips geven niet echt makkelijk omdat je niet ziet wat er gebeurd!
Mijn vorige instructeur had daar altijd een mooie voorbeeld van.
Als je een hele oude paardenbloem hebt die je in de lucht gooit en je moet hem vangen, wat pak je dan vast?
Het steeltje want dat is veel sterker dan die losse flodders van de bloem.
En zo is dat met rijden ook, je pakt de vaste kant terwijl het probleem vaak aan de andere kant is.
Dat had ik met Vera ook van Sandrien.
Die wilde niet door links buigen omdat ze niet aan rechts was.
Heel goed op de buitenteugel gereden waardoor ze mooi recht werd en goed op 2 teugels.
Die was toen ze wegging (en nu nog) op mijn pinken in de stelling te rijden (vooral met je been).
Het gaat al om de kleine dingetje van hoe je een volte instuurt b.v.
Dus vanaf internet is tips geven niet echt makkelijk omdat je niet ziet wat er gebeurd!

- Cindy+Uniek
ik denk idd dat je het meer moet zoeken in wat kelly zegt 
uniek is rechtsgebogen en 'pakte' daarmee links vast omdat ze gewoon niet naar links kón buigen....
ik rijd niets anders als contra-stellingen en steeds kleine stukjes laten buigen en langzaam begint ze recht te worden en zelfs af en toe een beetje te wisselen van stelling!!!!
succes!

uniek is rechtsgebogen en 'pakte' daarmee links vast omdat ze gewoon niet naar links kón buigen....
ik rijd niets anders als contra-stellingen en steeds kleine stukjes laten buigen en langzaam begint ze recht te worden en zelfs af en toe een beetje te wisselen van stelling!!!!
succes!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥