hoe de teugel vast houden
hoe de teugel vast houden
in de tijd dat ik nog fanatiek wedstrijden reed en les had is mij altijd geleerd dat je de teugel onder je pink hebt.
maar ik zie dat danielle de teugel tussen pink en ring vinger moet hebben.
weten jullie waarom dat tegenwoordig zo moet en niet meer zoals ik het heb geleerd?
is het nu verplicht om de teugel tussen pink en ringvinger te hebben of mag het ook nog zoals ik het geleerd heb?
ik wil misschien volgend jaar met alex diploma gaan rijden op de keuring,maar dan wil ik wel weten hoe ik dan mijn teugels vast moet houden.
ik voel me een beetje dom dat ik deze vraag stel maar ik vraag het me gewoon al een tijdje af.
ik ben gewend om tegelhulpen met mijn pinken te geven maar als dat niet meer mag kan ik het beter nu al anders aan gaan wennen.
maar ik zie dat danielle de teugel tussen pink en ring vinger moet hebben.
weten jullie waarom dat tegenwoordig zo moet en niet meer zoals ik het heb geleerd?
is het nu verplicht om de teugel tussen pink en ringvinger te hebben of mag het ook nog zoals ik het geleerd heb?
ik wil misschien volgend jaar met alex diploma gaan rijden op de keuring,maar dan wil ik wel weten hoe ik dan mijn teugels vast moet houden.
ik voel me een beetje dom dat ik deze vraag stel maar ik vraag het me gewoon al een tijdje af.
ik ben gewend om tegelhulpen met mijn pinken te geven maar als dat niet meer mag kan ik het beter nu al anders aan gaan wennen.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik heb ook altijd tussen pink en ringvinger geleerd, ik reed op Collin ook met de teugel tussen pink en ringvinger. Maar ik weet ook dat jij dat niet deed
. Of het verplicht is om hem tussen pink en ringvinger te houden dat kan ik je niet zeggen..

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
ik heb het 30 jaar geleden toch echt zo geleerd en heb ong. 18 jaar wekelijks les gehad.
nooit iets van gehoord dat het niet goed zou zijn.
ik reed M1 dressuur bij de paarden, ook daar nooit een opmerking erover gehad.
dan zal ik het mezelf toch maar aanleren om hem tussen mijn pink en ringvinger te doen.
dan zal ik het mezelf toch maar aanleren om hem tussen mijn pink en ringvinger te doen.
Bij de FNRS wel hoorKelly schreef:Dit staat niet in het dressuurreglement hoorViv schreef:Met wedstrijden wel iig marijk
Dus het is niet verplicht.
Met S&T heeft ook iedere ruiter het weer anders vast.

Ik weet iig dat in het handboek van deurne (van tig jaar geleden) ook de handhouding beschreven staat.
ik heb het 35 jaar geleden geleerd, met de teugel tussen pink en ringvinger. ik heb het ook nog nooit anders gezien.colunder schreef:ik heb het 30 jaar geleden toch echt zo geleerd en heb ong. 18 jaar wekelijks les gehad.
maar als je het tot de m1 zo gered hebt, zal het wel niet zo;n ramp zijn om het op jou manier te doen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
gisteren kwam hier onverwachts een vriendin van mij waarmee ik vroeger veel gereden heb.
ik heb haar dezelfde vraag gesteld en zij had het ook geleerd met de teugel onder de pink( nu rijdt ze wel met teugels tussen pink en ringvinger).
ben ik gelukkig toch niet gek, pffff ik begon al aan mezelf te twijfelen.
ik ga het in het vervolg toch maar aanleren met de teugel tussen pink en ringvinger( zal wel erg wennen zijn)
ik heb haar dezelfde vraag gesteld en zij had het ook geleerd met de teugel onder de pink( nu rijdt ze wel met teugels tussen pink en ringvinger).
ben ik gelukkig toch niet gek, pffff ik begon al aan mezelf te twijfelen.
ik ga het in het vervolg toch maar aanleren met de teugel tussen pink en ringvinger( zal wel erg wennen zijn)