Hoe?
Hoe?
motiveren jullie je paard om voor je te werken?
Duidelijk belonen snap ik maar verder nog manieren?
Duidelijk belonen snap ik maar verder nog manieren?
Contessa
Afwisselen inderdaad.. Nu is bij mij rijden al een afwisseling, hihi..
Maar daar doe je een paard een plezier mee..
Buiten rijden is ook vaak erg leuk, net als voor de kar lopen. Dat vindt Jeskim vooral erg leuk..
Maar daar doe je een paard een plezier mee..
Buiten rijden is ook vaak erg leuk, net als voor de kar lopen. Dat vindt Jeskim vooral erg leuk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Inderdaad, geen geestdodend werk, dus niet alleen dresuren in de bak. Ook springen, naar buiten, wandelen, spelen, lekker in de wei staan. Daar wordt een paard wel blij van!
Maar het wisselt wel per paard denk ik. Sommige paarden vinden het prima om altijd dressuur te lopen, een ander kotst ervan (nou ja, dat kunnen paarden niet), maar dat merk je wel aan je paard denk ik.
Maar het wisselt wel per paard denk ik. Sommige paarden vinden het prima om altijd dressuur te lopen, een ander kotst ervan (nou ja, dat kunnen paarden niet), maar dat merk je wel aan je paard denk ik.
Morris, mijn superfjord!
- Cindy+Uniek
misschien vraag je in de bak ook teveel dan? je bent toch nog maar net bezig? als je nu al merkt dat ze er weinig plezier in heeft moet je misschien ook je manier van rijden aanpassen....
sinds ik anders ben gaan rijden is uniek veel vrolijker, voorwaartser, gewoon lekkerder in d'r vel....
en idd afwisseling....
sinds ik anders ben gaan rijden is uniek veel vrolijker, voorwaartser, gewoon lekkerder in d'r vel....
en idd afwisseling....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Het gaat heeeeeeeel langzaam ietsiepietsie beter hoor. Veel longeren en buitenrijden en 1 keer in de 2 weken vrijspringen. Balans vinden en op eigen benen lopen heeft mijn prioriteit (+ ontspanning natuurlijk). Kan best zijn dat binnenkort het kwartje weer valt. We doen ook aan vrijheidsdressuur nu. Heb dus nog maar weinig tijd voor die saaie dressuur
maar het is wel de basis van veel dingen. En op buitenrit heb ik ook niet echt stuurproblemen. Verder is het zo'n lief, kalm, betrouwbaar paard. Ik vertrouw haar ondanks alles 100%.

Contessa
In het werk ook beloningsmomenten inbouwen, bijvoorbeeld na wat gevraagde oefeningen even lekker de binnenhand toesteken, of hals strekken en met de stem belonen. Dat werkt bij Ozar tenminste heel goed.
En niet alle dagen pakken om te trainen. Ook je paard eens pakken om andere leuke dingen te doen, flinke poetsbeurt, keertje extra in de wei zetten, buitenrijden, spelen in de bak, dat soort dingen!
En niet alle dagen pakken om te trainen. Ook je paard eens pakken om andere leuke dingen te doen, flinke poetsbeurt, keertje extra in de wei zetten, buitenrijden, spelen in de bak, dat soort dingen!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Dat doe ik bij Perla ook zoKrista schreef:In het werk ook beloningsmomenten inbouwen, bijvoorbeeld na wat gevraagde oefeningen even lekker de binnenhand toesteken, of hals strekken en met de stem belonen. Dat werkt bij Ozar tenminste heel goed.

Iets goeds gedaan is een beloning.
Hetzij lange teugel hetzij een rondje stappen.
Taco moet ik haast demotiveren