bang voor spray
bang voor spray
Hoi!
Ineens is er een vliegenexplosie hier!
Murphy is makkelijk in te spuiten, maar Ysha is een ramp. Ben al bezig geweest met een doekje, daar Veerust op spuiten en op haar smeren, maar dan ben ik hartstikke lang bezig en of het effectief is vraag ik me af. Alsof er amper wat op haar vacht komt.
Wat te doen?
Morgen t/m maandag neem ik Ysha mee op 'vakantie' aan het rand van het bos. Het barst daar van de dazen. De eigenaresse heeft de paarden daardoor amper buiten staan omdat ze gek worden. Hoe kan ik haar het beste beschermen? Deken, vliegenmasker etc..
Ineens is er een vliegenexplosie hier!
Murphy is makkelijk in te spuiten, maar Ysha is een ramp. Ben al bezig geweest met een doekje, daar Veerust op spuiten en op haar smeren, maar dan ben ik hartstikke lang bezig en of het effectief is vraag ik me af. Alsof er amper wat op haar vacht komt.
Wat te doen?
Morgen t/m maandag neem ik Ysha mee op 'vakantie' aan het rand van het bos. Het barst daar van de dazen. De eigenaresse heeft de paarden daardoor amper buiten staan omdat ze gek worden. Hoe kan ik haar het beste beschermen? Deken, vliegenmasker etc..
Murphy
Ysha

Hier ook wel angstige paarden gehad, maar door stug door te blijven gaan met sprayen tot we klaar waren, was het eigenlijk snel goed. Nu trekken ze soms alleen hun neus nog op voor de geur.
Ik reageer eigenlijk ook nooit met: Rustig maar, bij dit soort dingen. Gewoon zelf blijven doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat nemen ze tot nu toe snel genoeg over.
Ik reageer eigenlijk ook nooit met: Rustig maar, bij dit soort dingen. Gewoon zelf blijven doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat nemen ze tot nu toe snel genoeg over.
Geluk is de vrucht van intens werk
Koeienband?
Lastig...hier eigenlijk paarden die allemaal wel respect hebben voor het halster, dus die zet ik gewoon vast.
Kun je niet proberen in te spuiten en dan steeds hand biks voor dr smoel houden. Geen goede methode, maar misschien wat veiliger voor jezelf.
Vliegendeken kan altijd een oplossing zijn, zolang ze de deken niet mollen. (en geregeld even controleren of ie nog goed ligt)
Lastig...hier eigenlijk paarden die allemaal wel respect hebben voor het halster, dus die zet ik gewoon vast.
Kun je niet proberen in te spuiten en dan steeds hand biks voor dr smoel houden. Geen goede methode, maar misschien wat veiliger voor jezelf.
Vliegendeken kan altijd een oplossing zijn, zolang ze de deken niet mollen. (en geregeld even controleren of ie nog goed ligt)
Geluk is de vrucht van intens werk
Hier precies zo. Als ik aankom met de rode fles waar water inzit voor bijvoorbeeld manen of wat dan ook is er niks aan de hand. Kom ik met dat witte flesje aan is het paniek. Het komt door die geur. Al onze paarden reageren erop. Ik spuit ook gewoon door ook de deken.Bella schreef:Hier ook wel angstige paarden gehad, maar door stug door te blijven gaan met sprayen tot we klaar waren, was het eigenlijk snel goed. Nu trekken ze soms alleen hun neus nog op voor de geur.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Je zou gewoon een vliegenspray kunnen gebruiken zonder drijfgas.
Die veerust maakt ook net zo veel kabaal als een bus haarlak.
Vrijwel alle andere merken zitten in een fles die gewoon pompt net als de staart en manenglansspray en die hoor je nauwelijks. Wellicht gaat dat veel beter!
Die veerust maakt ook net zo veel kabaal als een bus haarlak.
Vrijwel alle andere merken zitten in een fles die gewoon pompt net als de staart en manenglansspray en die hoor je nauwelijks. Wellicht gaat dat veel beter!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

veerust kan als je het spul uit de spuitbus via een sponsje ofzo op gaat smeren ook flink allergische reacties geven, ik vind het niet het ideale middel daarvoor. Atex daasspray kun je daar beter voor gebruiken en werkt ook wat beter tegen dazen. Een vliegendeken is zeker geen overbodige luxe, misschien zelfs tijdens het rijden ook erg lekker. Ik had toen een harnas
, een vliegendeken en een aparte vliegenhalsdeken om mee te rijden, daar was mijn paard erg blij mee.

Mijn paarden geven eigenlijk ook geen kik.. Elvis vind het nog wel wat spannend, maar Eachann kijkt niet op of om.. Naja, hij staat eigenlijk de hele tijd aan mij te snuffelen..
Maar Veerust is inderdaad wel anders.. Ik zou zeker als je naar het bos gaat Atex meenemen, echt heel fijn spul.. Werkt hier tenminste super..
Als ze het eng vinden zou ik het hetzelfde aanpakken als Annabel, gewoon stug doorspuiten. Een lege vullen met water en misschien eerst wat verderop gaan staan en dan dichterbij o.i.d.
Maar Veerust is inderdaad wel anders.. Ik zou zeker als je naar het bos gaat Atex meenemen, echt heel fijn spul.. Werkt hier tenminste super..
Als ze het eng vinden zou ik het hetzelfde aanpakken als Annabel, gewoon stug doorspuiten. Een lege vullen met water en misschien eerst wat verderop gaan staan en dan dichterbij o.i.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'