wat voel je in de hand..
wat voel je in de hand..
als het paard de tong over het bit legt? als ik buitenrij met Karev is ze best voorwaards, niet vervelend hoor. Maar als ik dan een ophouding maak, wil ze eigelijk door het bit heen lopen, en voel ik vanalles in mijn handen gebeuren. Die tong begint dan erg te friemelen,haar mond beweegt dan heel veel. Als ik haar laat lopen met losse teugel doet ze dit niet. en ik heb dan het idee dat ze hem over het bit wurmt. Kan het niet zien als ik er op zit..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Zico doet dit ook wel eens. Hij wordt dan heel licht in m'n hand en krult zich wat op, dat voelt best lekker dus is nogal verraderlijk 
Zijn tong hangt dan een eind uit zijn mond aan de zijkant en hij likt steeds over z'n lippen. Dat gaat heel druk en wild, het schuim vliegt alle kanten op.
Ben vaak afgestapt om zijn tong dan goed te doen, maar vaak gaat het vanzelf ook wel weer. Dus dat doe ik niet meer, wil hem niet leren dat tong over 't bit = lekker even pauzeren
Hij is verder nog goed te sturen en ik kan gewoon halthouden enzo, heb wel eens gehoord dat paarden onbestuurbaar raken, maar bij hem is dat niet het geval.
Ik heb het idee dat als ik hem flink voorwaarts rijd, het niet zo snel gebeurt (of sneller weer in orde komt).

Zijn tong hangt dan een eind uit zijn mond aan de zijkant en hij likt steeds over z'n lippen. Dat gaat heel druk en wild, het schuim vliegt alle kanten op.
Ben vaak afgestapt om zijn tong dan goed te doen, maar vaak gaat het vanzelf ook wel weer. Dus dat doe ik niet meer, wil hem niet leren dat tong over 't bit = lekker even pauzeren

Hij is verder nog goed te sturen en ik kan gewoon halthouden enzo, heb wel eens gehoord dat paarden onbestuurbaar raken, maar bij hem is dat niet het geval.
Ik heb het idee dat als ik hem flink voorwaarts rijd, het niet zo snel gebeurt (of sneller weer in orde komt).
Ros heeft het ook een tijdje gedaan. Ik merkte het omdat ik ineens niets meer in mijn handen had. Ik heb een rubberen tonglepel gekocht (2 euro ofzo) en die een paar keer om mijn bit heen gedaan. Daarna was het vrij snel over en hij doet het eigenlijk helemaal niet meer.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Mindy doet het ook vaak als ik teveel of iets erg moeilijks vraag. Ze wordt dan ook te licht. Een beetje ruimte geven en voorwaarts rijden en ze doet hem weer terug. Met een te strakke neusriem krijgt ze hem wel erover maar niet meer terug.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !