Een oplossing voor de langere ritten?
Een oplossing voor de langere ritten?
Ook dit topic is verdwenen en ik heb nog geen reacties kunnen lezen vandaar een nieuw topic.
Ik heb voor Alies een Rossner Amerika Plus. Heerlijk zadel, alleen niet voor de langere ritten.
Bij buitenritten krijg ik echt een zeer achterwerk en voelt het zadel gewoon te hard aan.
Omdat het zadel voor de rest erg goed bevalt wil ik het niet kwijt.
Dus ik zat te denken aan of zo'n gelzitting, maar volgens mij passen die niet op zadels met een diepere zit.
Of misschien zo'n ijslanderzadel erbij voor de buitenritten. Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb voor Alies een Rossner Amerika Plus. Heerlijk zadel, alleen niet voor de langere ritten.
Bij buitenritten krijg ik echt een zeer achterwerk en voelt het zadel gewoon te hard aan.
Omdat het zadel voor de rest erg goed bevalt wil ik het niet kwijt.
Dus ik zat te denken aan of zo'n gelzitting, maar volgens mij passen die niet op zadels met een diepere zit.
Of misschien zo'n ijslanderzadel erbij voor de buitenritten. Iemand daar ervaringen mee?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Cindy+Uniek
Uhhmmm tsja ik heb met mn rosnertje jarenlang endurance gereden en niks geen last eerlijk gezegd. Je zou een bontje kunnen proberen maar een ijslands zadel is ook een oplossing maar geen garantie. Kwestie van uitproberen helaas.
Ik heb met mn barefoots ook herlijk endurance gereden en hoop dat die voor Cees ook werkt.
Ik heb met mn barefoots ook herlijk endurance gereden en hoop dat die voor Cees ook werkt.
Heel vroeger eens gereden met een gelhoes over de zitting, maar daar kreeg ik altijd last van doorrijplekken. Klinkt misschien raar, maar de gelzitting werd me gewoon te warm aan mn gat na verloop van tijd. Had er echt de blaren op staan.
Moet zeggen dat ik eigenlijk ook nog geen oplossing gevonden heb tegen echt fijn zitten met langere ritten.
Dat ijslanderzadel heb ik ook nog even naar zitten kijken, dat lijkt me ergens toch wel ook prettig, maar helaas geen ervaring.
Moet zeggen dat ik eigenlijk ook nog geen oplossing gevonden heb tegen echt fijn zitten met langere ritten.
Dat ijslanderzadel heb ik ook nog even naar zitten kijken, dat lijkt me ergens toch wel ook prettig, maar helaas geen ervaring.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Thessa Keizer
haha idd Janna maar das een heel simpel synthetisch dingetje van mij hoor, maar het werkt al jaren heel goed. Punt bij mij is (en dat zullen vast meer mensen onbewust hebben) dat ik op langere ritten vooral in de stap op een gegeven moment wat onderuit zak en dan gaat het zeer doen. Dat heb je dan eigenlijk op alle zadels volgens mij. Zo'n simpel bontje doet bij mij al goed, maar een echt schapenbontje werkt denk ik nog beter. En dat ademt enz. dus geen zorgen over hitte. Zou eerder voor zo'n oplossing kiezen dan er een ander zadel bij halen wat misschien weer een andere invloed heeft op Alies der rug.
Ik rijd heerlijk op mijn Kieffer Wien dressuur. Daar maak ik alle ritten mee 
Zelfs na het verdwalen op de Veluwe en daardoor een rit van 6 uur (stamboekrit
) geen centje pijn.

Zelfs na het verdwalen op de Veluwe en daardoor een rit van 6 uur (stamboekrit

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
het ligt bij mijniet aan het zadel, maar aan mijn ondergoed of rijbroek of ik er lang mee kan rijden of niet.
Ondergoed met randjes is een drama, die gaan zeer doen en als ik zo'n ouderwetse rijbroek aan heb met veel acryl oid erin gaat het ook schuren. Katoen vind ik het allerlekkerste en ook die met een leren zit zijn heerlijk.
Ik kan ook iemand die van dat wielren ondergoed aantrekt, daar zit een dikke laag in tegen doorrijden. Heb het zelf nooit geprobeerd maar het klinkt wel logisch.
Ik kan me met jou zadel niet voor stellen dat het aan je zadel ligt, die rosner zit echt heerlijk
Ondergoed met randjes is een drama, die gaan zeer doen en als ik zo'n ouderwetse rijbroek aan heb met veel acryl oid erin gaat het ook schuren. Katoen vind ik het allerlekkerste en ook die met een leren zit zijn heerlijk.
Ik kan ook iemand die van dat wielren ondergoed aantrekt, daar zit een dikke laag in tegen doorrijden. Heb het zelf nooit geprobeerd maar het klinkt wel logisch.
Ik kan me met jou zadel niet voor stellen dat het aan je zadel ligt, die rosner zit echt heerlijk
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb ook een echt schaap op mijn zadel wat erg lekker zit. Nep-schaap werkt ook prima, maar die slijten eerder, minder dik dan dus ook weer minder zacht. Ik heb ook een tijd gereden op een zadel met gelzitting. Zat ook heerlijk maar het beschadigde wel het leer van het zadel.
Als mijn kont iets dikker wordt doet ie trouwens wel sneller zeer.
Als mijn kont iets dikker wordt doet ie trouwens wel sneller zeer.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik rij 's winters altijd met z'on bontje op mijn zadel wel een neppert hoor.
Nu is het bontje eraf anders krijg ik z'on zweetkont met hogere temperaturen.
Nu is het bontje eraf anders krijg ik z'on zweetkont met hogere temperaturen.

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
M'n moeder had vroeger een Kieffer dressuurzadel met extreem diepe zit (weet even het type niet meer), en een gelzitting erop, anders reed ze zichzelf compleet door op haar zitbeenknobbels. Ze kon echt niet zonder. De gelzitting paste prima in dat zadel. Sloot mooi aan zonder kreukels en bleef keurig liggen!
De maat van je zitting wordt er wel wat krapper van, dus als je stevige billen hebt is het even kijken of je dan nog wel lekker zit
De maat van je zitting wordt er wel wat krapper van, dus als je stevige billen hebt is het even kijken of je dan nog wel lekker zit

Mirjam neemt volgende week zaterdag een gelzitting voor mij mee om te testen. Dus dat is ideaal.
Dan kan ik alles proberen
De Rossner zit ook goed voor een uur bijvoorbeeld bak werk, maar toen buiten had ik er na zo'n tijd last van. Dan ga je al gauw zitten als een luie stoel want je kletst maar raak en dat is het h'm denk ik.
Ik ben inmiddels aan het sporten en dieeten dus hopelijk slinkt de boel nog een keer
Dan kan ik alles proberen

De Rossner zit ook goed voor een uur bijvoorbeeld bak werk, maar toen buiten had ik er na zo'n tijd last van. Dan ga je al gauw zitten als een luie stoel want je kletst maar raak en dat is het h'm denk ik.
Ik ben inmiddels aan het sporten en dieeten dus hopelijk slinkt de boel nog een keer

Liefde is..Alies Dragan Jouke