ze groeit en groeit en groeit..
ze groeit en groeit en groeit..
en waarvan...joost mag het weten.
wat moet ik doen. Karev is vanaf 1 april dus naar een andere stal gegaan, vrijheid blijheid!
Maar ze krijgt nu weidegang, gelukkig, van 10 tot half 7 op een schaarse wei. Ze krijgt 2x 0.5 pavo liga, en 2x hooi, maar daar hebben we al van geminderd, omdat ze in het begin veel te veel kreeg.
Ze is dus mega gegroeid, en we hebben haar al terug gezet in hooi, maar naar mijn mening moet je toch niet teveel beknibbelen op ruwvoer? Maar de biks die ze krijgt heeft ze ook wel nodig, want ik rij ook 4x per week een uur ong.
Waar moet er nou nog aan geschaafd worden? De wei is vrij schraal, maar zouden ze daar nog zoveel voeding uit halen dan? Zou ik dan een 0.5 kg biks eraf halen?
wat moet ik doen. Karev is vanaf 1 april dus naar een andere stal gegaan, vrijheid blijheid!
Maar ze krijgt nu weidegang, gelukkig, van 10 tot half 7 op een schaarse wei. Ze krijgt 2x 0.5 pavo liga, en 2x hooi, maar daar hebben we al van geminderd, omdat ze in het begin veel te veel kreeg.
Ze is dus mega gegroeid, en we hebben haar al terug gezet in hooi, maar naar mijn mening moet je toch niet teveel beknibbelen op ruwvoer? Maar de biks die ze krijgt heeft ze ook wel nodig, want ik rij ook 4x per week een uur ong.
Waar moet er nou nog aan geschaafd worden? De wei is vrij schraal, maar zouden ze daar nog zoveel voeding uit halen dan? Zou ik dan een 0.5 kg biks eraf halen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Herkenbaar
Met RB gaat het momenteel goed, maar Ulvy groeit ook enorm en die krijgt niet eens brok. Nou is het momenteel wel een van de vetste maanden wat gras betreft natuurlijk. Misschien toch iets minder brok? Ik vind dat ook lastig nu.

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- Anne&Wendie
- Contacteer:
Dit krijgt Tika ook, ik krijg alleen maar complimenten dat ze er zo goed uit ziet.Anne!! schreef:Hier het zelfde probleem.
De wei is echt kaal,2 keer per dag hooi en alleen een handje musli als Bas gereden is.
Volgens mij groeien ze van de lucht

@Tamara ,ik zou toch iets minder brok geven en misschien kan je straks overgaan op Pavo blokken.
Tika krijgt na het rijden geen eens een halve beker.
Geef je nog extra dingen zoals wortelen of appels?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik heb je foto's bekeken en vind haar niet te dik, prima zo ! Maar ik persoonlijk houd wel van een gevulde fjord.
Ik let vaak op de rand onder de manenkam, is die dik, rond en hard met evnt nog een ribbel erin dan zijn ze te vet. Maar dat is hier zeker niet het geval.
Ik let vaak op de rand onder de manenkam, is die dik, rond en hard met evnt nog een ribbel erin dan zijn ze te vet. Maar dat is hier zeker niet het geval.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
@aurora, weet je toen ze daar op stal kwam was ze mooi, maar ze staat er nu dik 3 weken en ze is meer gevuld geworden. ze heeft vetkussentjes aan /op de flanken, en ja als dat zo doorgaat dan wordt dat meer, en dat moet ook niet. Ben nu naar een halfje biks per dag gegaan, en kijken wat het wordt
misschien het hooi van de ochtend overslaan? al lopen ze op een schrale wei ze staan toch wel de hele dag met de koppen naar beneden.
Als ze bij ons weer de hele dag op de wei gaan krijgen ze s morgens geen hooi meer, alleen krachtvoer en dan 's avonds weer hooi en krachtvoer.
Als ze nog steeds groeit, krijgt ze van de wei dus meer dan genoeg binnen.
Als ze bij ons weer de hele dag op de wei gaan krijgen ze s morgens geen hooi meer, alleen krachtvoer en dan 's avonds weer hooi en krachtvoer.
Als ze nog steeds groeit, krijgt ze van de wei dus meer dan genoeg binnen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
het gaat eigelijk goed nu. ze krijgt ipv 2x een halve kg, 2 x een kwart en iets minder hooi. Ze wordt nu niet dikker meer. Maar we moeten het natuurlijk wel in de gaten gaan houden, de wei groeit wel door, en weet niet of ze hem met zijn 4en kort kunnen houden. Anders moet Karev maar in een ander stukje bij 2 shetten in.