Hoeveel dagen?
Hoeveel dagen?
Misschien een domme vraag voor iemand die al tientallen veulentjes geboren heeft zien worden, maar hoeveel dagen is een merrie drachtig, als alles volgens schema gaat?
Het valt mij nl op dat jullie hier in dagen tellen. Bij die fokker/boer waar ik werkte is het gewoon 11 maand. Ik reken bij mensen ook altijd nog 9 maand hoor, schijnt ouderwets te zijn, je tel nu in weken.
Maar is dat dan vanaf de 1e dekking, of de laatste?En wanneer scan je of ze drachtig is? Zo'n dag of 17/19 meen ik me te herinneren. Maar is dat na de 1e of laatste dekking?
Het valt mij nl op dat jullie hier in dagen tellen. Bij die fokker/boer waar ik werkte is het gewoon 11 maand. Ik reken bij mensen ook altijd nog 9 maand hoor, schijnt ouderwets te zijn, je tel nu in weken.
Maar is dat dan vanaf de 1e dekking, of de laatste?En wanneer scan je of ze drachtig is? Zo'n dag of 17/19 meen ik me te herinneren. Maar is dat na de 1e of laatste dekking?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik ga altijd uit van 11mnd en een week.
Scannen gebeurd hier op 18 dagen, dus vandaag gedekt dan over 18 dg scannen.
Is de merrie niet drachtig dan is wel mooi te zien of het eitje al weer bijna rijp is / of er is geen eisprong geweest .
Scannen gebeurd hier op 18 dagen, dus vandaag gedekt dan over 18 dg scannen.
Is de merrie niet drachtig dan is wel mooi te zien of het eitje al weer bijna rijp is / of er is geen eisprong geweest .
Laatst gewijzigd door Aurora op ma 21 apr 2008, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Ik ga ook altijd uit van 340 dagen eigenlijk.
Bart rekent altijd in 11 maand.
(maar het is wel altijd handig te weten ja, want het brengt nog wel eens verwarring als de een over 340 dagen praat en dan zegt: ze is te vroeg en de ander praat over 11 maand en zegt dat de merrie overtijd is)
Bart rekent altijd in 11 maand.
(maar het is wel altijd handig te weten ja, want het brengt nog wel eens verwarring als de een over 340 dagen praat en dan zegt: ze is te vroeg en de ander praat over 11 maand en zegt dat de merrie overtijd is)
Geluk is de vrucht van intens werk