3 in 1 beschermers

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

3 in 1 beschermers

Bericht door skreia » do 10 apr 2008, 17:55

Ff een vraagje :D

Ik wil voor Skreia haar achterbenen 3 in 1 beschermers kopen om haar achterkogels meer steun te bieden vooral tijdens het losgooien want dan maakt ze zo van die korte draaien en gekke bewegingen dat ze de dag erna altijd 1 warmere voet heeft.

Nu heb ik 1 probleem: welk merk????

Er zijn er zoveel op de markt. Bij de paardendrogist hebben ze de merken:
1. Indra (staat alleen niet bij of het voor voor-en achter is, denk het zelf wel)
2. USG
3. Ecoline
4. Kavalkade

Dan heb je natuurlijk ook nog de BR, Harry's Horse, Anky, Eskadron, Action, Kieffer en voor de westernmensen onder ons de Buckaro boots en Professional Choice.

Met welke hebben jullie goede ervaringen/verhalen gehoord en welke maat denken jullie dat ik nodig zou hebben voor Skreia?

Afbeelding
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » do 10 apr 2008, 19:01

Ik vind dat je met die bescherming de benen juist alleen maar slapper maakt..
Ctje :)
Charret

Bericht door Charret » do 10 apr 2008, 19:33

Zeker die geven veel steun en ik zou ook bang zijn dat je straks niet meer zonder kunt. Kun je dan niet beter peesbeschermers geven. Die beschermen, maar gegeven geen steun.

Maar mensen die ze toch gebruiken hebben graag de Anky.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 10 apr 2008, 20:47

Ik ben geen westernmens, maar toch heb ik gekozen voor de PC's heerlijke beschermers! En mooi blauw is niet lelijk (overigens in een heleboel gave kleuren te kopen zodat je iets heeft wat niemand op stal heeft)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » do 10 apr 2008, 21:05

Ik heb ze ook, Weatherbeeta Pro Tec, gekocht van Lisa hier op 't forum :) Kei mooi, pikzwart, lekker stevig, zo goed als nieuw.
Ik gebruik ze alleen nooooit meer. Had ze ook eigenlijk alleen voor de 'stoer' gekocht, het ziet er zo gaaf uit! Maar sinds ik gelezen heb dat het echt serieus slecht is voor de pezen van je paard (ivm warmte die hoog oploopt en niet weg kan) en ze daardoor onherstelbaar beschadigd kunnen raken, heb ik ze niet meer omgedaan.
Ik zou het ze dus sowieso niet aanraden. Misschien moet je het losgooien anders aanpakken of dat op een andere plek doen, met betere bodem. Of gewoon helemaal niet meer. Heb je geen andere optie om haar wat gecontroleerder energie te laten kwijtraken?
Daar zou ik eerst eens naar gaan kijken.
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » vr 11 apr 2008, 07:13

Voor de steun zou ik ze zeker niet omdoen, maar ik vraag me ook af in hoeverre die dingen steun geven hoor. Heb ook een keer een onderzoek gelezen dat een bandage 0,0 steun geeft, een windsel is gewoon niets in verhouding met de krachten die er op een paardenbeen komen.
Maar als je haar wil beschermen kan ik me voorstellen dat je wat om wil doen. Wij hebben beschermers van Indra en van Kavalkade. Die van Indra zijn alleen iets minder sterk. Love me gaat ook altijd helemaal ingepakt naar buiten hoor, die is anders ook in staat om met kapotte benen of dikke kogels weer uit de wei te komen door het gekke gedrag.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Viv

Bericht door Viv » vr 11 apr 2008, 08:37

Profecionals choise, ik zweer erbij voor voor en achter. Die geven wel degelijk steun. Ik zweer erbij, kosten wel wat maar dan hebbie ook wat.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Kelly

Bericht door Kelly » vr 11 apr 2008, 11:07

Ik heb de Anky Technical Boots voor Taco, achter heeft hij maat M.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 11 apr 2008, 19:53

Ik wil het vooral voor Skreia haar kogels te ondersteunen. Aan peesbeschermers heb ik dus helemaal niks ;)
In beide acherkogels heeft ze al bandjes gescheurt en wil nog meer voorkomen (heb nog nooit beschermers gebruikt).
Helaas heb ik niet de luxe om op een prefecte ondergrond los te kunnen gooien en gun mijn paard wel om 1x in de week even lekker gek te doen met een ander paard in de bak.
Ik ken de verhalen van slapper maken en warm worden onder beschermers. Daarom wil ik ook juist beschermers die goed luchten.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
dc

Bericht door dc » vr 11 apr 2008, 21:16

ik heb ze van eskadron voor en achter. deze bevallen mij zeer goed en ik heb ze zeker al jaar of vijf.
Plaats reactie