Opbouwen van wennen op de wei
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Opbouwen van wennen op de wei
Zaterdag mogen de paarden waarschijnlijk gaan wennen op de wei.
Omdat de stal waar Vinga, Dakota en Dhalene staan best een eind van de wei vandaan is
en we ze niet voor een half uurtje weg brengen naar de wei, willen we beginnen met 2 uurtjes.
Daarna halen we ze weer op en gaan ze terug naar stal/paddock.
Maar ik vraag me af of 2 uur op de wei niet te lang om te beginnen?
Omdat de stal waar Vinga, Dakota en Dhalene staan best een eind van de wei vandaan is
en we ze niet voor een half uurtje weg brengen naar de wei, willen we beginnen met 2 uurtjes.
Daarna halen we ze weer op en gaan ze terug naar stal/paddock.
Maar ik vraag me af of 2 uur op de wei niet te lang om te beginnen?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Cindy+Uniek
nee te lang zal wel mee vallen denk ik.....
bij ons gaan ze (ja heel slecht) altijd 1 mei allemaal tegelijk het land in, gelijk 24/7.....
dan zetten we wel een heel klein stuk af dat ze niet gelijk 20m2 hebben ofzo...... er is er gelukkig nog nooit 1 geweest die er wat aan over heeft gehouden dan een dikke buik
edit: nou moet ik eerlijk zeggen dat wij geen superweiland hebben... het wordt niet bemest en er staat ook aardig wat onkruid/en dan dat hoge helmgras tussen enzo.... dus het is geen eiwit-rijke bedoeling
bij ons gaan ze (ja heel slecht) altijd 1 mei allemaal tegelijk het land in, gelijk 24/7.....
dan zetten we wel een heel klein stuk af dat ze niet gelijk 20m2 hebben ofzo...... er is er gelukkig nog nooit 1 geweest die er wat aan over heeft gehouden dan een dikke buik
edit: nou moet ik eerlijk zeggen dat wij geen superweiland hebben... het wordt niet bemest en er staat ook aardig wat onkruid/en dan dat hoge helmgras tussen enzo.... dus het is geen eiwit-rijke bedoeling

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Onze weide is wel bemest dus we moeten wel opbouwen, hoewel Vinga op dr vorige stal waar Dakoot is geboren wel gelijk voor langere tijd de wei op ging. Ben er gewoon voorzichtig mee, we hebben al genoeg ellende voor onze kiezen gehad.
- nancy imka
Twee uur zou ik al te lang vinden voor Imka, wij gaan meestal beginnen met een half uurtje aan de hand langs de weg te grazen een week van te voren daarna mogen ze een uurtje en met Imka bouw ik dat per drie dagen ongeveer op met een half uur per keer. Maar Imka is dan al wel een paar keer hoef bevangen geweest.
En bij ons gaat er zowel kunstmest als ruigemest over het land heen dus erg voedzaam!
En bij ons gaat er zowel kunstmest als ruigemest over het land heen dus erg voedzaam!
Tja, is het een vette wei..
Ik zou trouwens dan niet meteen 's ochtend doen i.v.m. nachtvorst.. Zou zelfs aan willen raden om te wachten tot de nachtvorst weg is.
Misschien kun je met rantsoenpaaltjes een stukje afzetten..
Ik zou trouwens dan niet meteen 's ochtend doen i.v.m. nachtvorst.. Zou zelfs aan willen raden om te wachten tot de nachtvorst weg is.
Misschien kun je met rantsoenpaaltjes een stukje afzetten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou vandaag zijn ze voor het eerst de wei op geweest, een dik uurtje, morgen en overmorgen weer, en dan van het weekend wat langer.
Zo dat is al lekker vroeg.
Ik begin meestal ook met 2 uurtjes en bouw dat op in ongeveer een weekje tijd. Daarna staat ze lekker 24 uur per dag.
Helaas worden hier ook alle landen bemest, maar hoop dat Skreia dit jaar op een ander land mag wat in de winter belopen wordt door 2 jonge Friezen.
Daar komt het gras wat later op zodat ze zich niet in het begin gelijk helemaal vol kan vreten
Kan niet wachten totdat ze het land weer op mag!!!
Ik begin meestal ook met 2 uurtjes en bouw dat op in ongeveer een weekje tijd. Daarna staat ze lekker 24 uur per dag.
Helaas worden hier ook alle landen bemest, maar hoop dat Skreia dit jaar op een ander land mag wat in de winter belopen wordt door 2 jonge Friezen.
Daar komt het gras wat later op zodat ze zich niet in het begin gelijk helemaal vol kan vreten

Kan niet wachten totdat ze het land weer op mag!!!