Liggen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Krista

Liggen

Bericht door Krista » ma 10 mar 2008, 19:58

Sinds een paar dagen treffen we Oos wel eens liggend, soesend zeg maar, op stal aan. Erg vreemd, want hij ligt normaal nooit. Ja snachts wel, hij zit altijd onder de mest smorgens vroeg en wel eens wat stro in zn haar, maar als ie je aan hoort komen of iets hoort vliegt ie overeind. Je kan ook nooit lekker bij hem gaan zitten. Hij gaat alleen maar liggen als hij denkt dat het veilig is zeg maar ;) in een zandkampje als het rustig is op een zomerdag of ooit op stal als er niemand is.
Maar nu heb ik hem dus al een paar keer zien liggen. Eerst schrok ik me de rambam, dacht gelijk "koliek" maar meneer staat gelijk op, heeft een koude neus en oortjes, is vrolijk en goed te pas. Niks aan de hand dus. Is ook fijn te rijden, eet goed en mest goed.

Herkennen jullie dit? Liggen jullie paardjes ook wel eens overdag?
Onze dravers slapen altijd tussen de middag maar daar kan je dan wel gewoon bij in de stal. Van Oos is het gewoon raar eigenlijk. Of zou het gewoon een oude sok beginnen te worden op zn 14de die een beetje moe wordt van zijn werkjes?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Charret

Bericht door Charret » ma 10 mar 2008, 20:38

Als ik soms op stal kom en het is rustig dan ligt Alies ook lekker te slapen op stal. Dus ja ook overdag.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » ma 10 mar 2008, 20:43

Ik vind het moeilijk om advies te geven, je kent Ozar zelf het beste dus je kunt zelf het beste bepalen of dit afwijkend gedrag is en of het iets is om zorgen over te maken..
Als hij verder goed te pas is is het denk ik niet echt iets om je zorgen over te maken. Hij loopt goed zeg je, dus het zal niet zijn dat hij pijn aan zijn benen heeft??
Staat hij al lang op dezelfde plek, met dezelfde buren? Het kan zijn dat hij zich op de een of andere manier veiliger voelt..

Ik kan me voorstellen dat je schrikt.. Ik zie Jeskim ook niet zo vaak meer liggen, laatst lag ze ineens in de wei, tja je denkt toch eerst het ergste.. Even laten ging ze even heerlijk liggen rollen stond op schudde zich uit en wandelde verder.. :D
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Krista

Bericht door Krista » ma 10 mar 2008, 20:55

Esther nee hij heeft geen pijn aan zn benen, hij loopt top en heeft 4 droge ijskoude pootjes! Hij staat samen met Love me altijd in de gang en dat had ik ook al bedacht hoor inderdaad dat hij zich misschien eindelijk op zn gemak gaat voelen, na bijna 2 jaar in dezelfde stal!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » ma 10 mar 2008, 20:59

Mijn twee fjordjes liggen regelmatig gezellig samen in de wei.
Gelukkig denk ik dan niet aan allemaal erge dingen omdat ik nog erg onervaren ben met paarden.
Maar ze liggen gewoon lekker te genieten samen. Alleen jammer dat ze niet blijven liggen als ik er anakom. Zou graag lekker bij ze gaan zitten :)ddd
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Esther

Bericht door Esther » ma 10 mar 2008, 21:15

Krista schreef:Esther nee hij heeft geen pijn aan zn benen, hij loopt top en heeft 4 droge ijskoude pootjes! Hij staat samen met Love me altijd in de gang en dat had ik ook al bedacht hoor inderdaad dat hij zich misschien eindelijk op zn gemak gaat voelen, na bijna 2 jaar in dezelfde stal!
Misschien is hij wat dit betreft gewoon wat traag, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 10 mar 2008, 21:34

Alle 2 mijn paardjes doen het soms wel. Overdag schiet Orionn direct omhoog als je hem liggend betrapt. In de ochtend en avond blijft hij gewoon liggen. Cyra ligt ook wel is te slapen in de wei
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 10 mar 2008, 22:37

Ik denk ook dat hij zich nu veilig voelt. En zeker als de rest gewoon goed is, zou ik me niet teveel zorgen maken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ingele

Bericht door Ingele » ma 10 mar 2008, 23:08

Hmmm mijn paard doet niet anders als slapen smiddags.. en savonds, en smorgens als ie de kans krijgt ook nog :+
Viv

Bericht door Viv » di 11 mar 2008, 06:31

Cadiz ligt de hele dag te meuren als het aan hem ligt. Tjo lag wel 's nachts maar overdag niet tenzij het erg warm was in de zomer idd. Of als ze echt moe was na een training.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 11 mar 2008, 07:52

RB en Ulvy houden altijd tussen de middag een slaapje. Echt zo grappig dan staan ze daar heerlijk te soezen :z
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 mar 2008, 08:49

Cratos van ons ligt ook heel veel. En dat is nog een jonge blom (al denkt ie af en toe dat het een oude sok is misschien :D). Ik heb wel eens gehoord dat dressuurpaarden pieken rond hun 15e dus Ozar hoort zich nog niet als een oude sok te gedragen fluister hem dat maar in.
Ik zou me er niet te druk om maken.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Vera

Bericht door Vera » di 11 mar 2008, 08:55

Misschien voelt hij zich inmiddels veilig genoeg om lekker te blijven liggen.
Het lijkt ook wel aan het weer te liggen, want ik zie ze bij mij ook vaker liggen tegenwoordig.
Zolang hij attent is en overeind komt zo ik me er ook niet zo druk over maken.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 mar 2008, 09:28

als uniek al ligt, staat ze ook direct op als ze iemand hoort of mij ziet....
de laatste tijd zie ik het niet vaak nee...
misschien wordt ie idd al wat ouder :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 11 mar 2008, 12:15

Betrap Senna erop zal het slecht weer is dat ze s'middags ook wel gaat liggen maar met mooi weer doet ze het niet :D
Jilly

Bericht door Jilly » di 11 mar 2008, 14:42

Ik had die van mij deze winter nog nooit zien liggen in de stal, tot vorige week. Toen bleef hij ook even liggen.

Vorige winter heb ik hem dat regelmatig zien doen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wanja

Bericht door Wanja » di 11 mar 2008, 17:02

Wanja ligt in de winter altijd meer te pitten overdag dan in de zomer. Die kan echt uren achtereen liggen snurken. Soms is het zelfs zo erg dat ze al liggend gras aan het vreten is :D . Zolang ze verder fit ogen lijkt het mij onschuldig.
Erika

Bericht door Erika » wo 12 mar 2008, 17:36

Wij hebben sinds vorig jaar de moeder van mijn merrie hier staan om te beleren. Deze merrie is van mn oom. Daar lag ze haast nooit, bij ons liggen ze met zn allen soms te slapen in de bak (jaarling, merrie van 21, 3-jarige en zij dus, 11 jaar). Sowieso liggen ze veel hier, keek er eerst ook beetje raar van op, maar ze zijn allemaal lekker fit. Denk ook maar dat ze zich prima op hun gemak voelen.
Plaats reactie