Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » do 24 jan 2008, 18:22
Daphne schreef:Helemaal mee eens

Ik vind ook dat je eigenlijk net niks kunt (laten) zien.
Bij Friezen gaat er toch maar 1 paard (of merrie met veulen) de ring in? Dan heb je idd wat meer ruimte.
Yep

Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » do 24 jan 2008, 19:15
@Skreia. Effe offtopic, naar welke keuringen ga jij mee met de friezen dan?
Ik vind het ook jammer dat de veulens bij de fjorden aan moeders moeten. Ik heb wel eens een paar keer een balletje opgegooid om de veulens ook los te laten. Net eigenlijk als bij de friezen. Maar dan kunnen ze niet meer tegelijk in de ring, was het antwoord. Dit omdat het te gevaarlijk kan worden omdat sommige veulens niet zo erg moedergericht zijn.
Ook het kleine rondje draven is weinig. Leo pakt meestal wel een halve ronde extra. Meestal wordt dat wel goed gevonden, niet altijd. Maar ja, ik denk dan ook, je hebt er ook hard voor gewerkt, nu is de kans om te laten zien wat je paard kan. En aangezien het wel een momentopname is, kan je wel proberen het goede moment te laten zien.
Welke ringen er groot zijn? Ik vind de ring in Spoordonk altijd wel groot. En Beekbergen en Sevenum vallen ook niet tegen. De ring in Beesd was verschrikkelijk klein, in ieder geval het laatste jaar dat ik er was geweest ( en dat is een jaar of 3 geleden).
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend