verzorging (jolita)

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
jolita

verzorging (jolita)

Bericht door jolita » di 15 jan 2008, 17:16

Al even niet geweest, maar ik heb het op 't moment druk met Jolita...

Zoals de meeste hier wel weten is haar rechter oog dus verwijderd...sinds gister mag/kan ik haar weer zelf uit de stal halen en kleine stukjes lopen.

Gister stond ze heel even in de stand, om haar deken op te doen (na het losgooien) maar dat blijkt nog erg moeilijk te zijn. Omdat het daar erg smal is kan ik er niet goed tussen, omdat ze mij aan die kant dus niet ziet plet ze mij :=

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit het beste kan oplossen, ik wil haar toch wel weer gaan verzorgen!

Ik merkte gister ook dat ze veel moeite heeft haar evenwicht te kunnen vinden, maar ik denk dat dat aan de binnenbak lag. Buiten gaat het namelijk helemaal goed!
Jolita
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 15 jan 2008, 17:24

denk dat je heel veel moet praten met jolita, haar laten weten waar je bent, wat je gaat doen, en dmv jouw handen haar te laten zien wat je doet. Laat haar , als je aan haar rechter kant bent, niet onaangeraakt, hou contac met je hand, zodat ze weet dat je er bent, en dat je niet iets engs gaat doen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 16 jan 2008, 19:15

wat Tamara al zegt; laat duidelijk weten aan Jolita dat je er bent d.m.v fysieke contact omdat ze juist rechts jou niet kan zien.
in de binnenbak heeft ze misschien last van verkeerde lichtinval of beoordelen waar ze zich bevindt in de binnenbak. Het is zo anders dan buiten in het weiland lopen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie