Help, Crystal is een knager.....

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nobbygaard

Help, Crystal is een knager.....

Bericht door nobbygaard » vr 21 dec 2007, 12:10

Crystal bijt steeds meer gaten in Nobby haar dekens, wie kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen?
Uit verveling doet ze het niet, want nu ze sinds deze week ook elke dag op de wei staan zie ik er steeds meer gaten bij komen.
Esther

Bericht door Esther » vr 21 dec 2007, 12:38

Krijgt ze genoeg voedingsstoffen binnen, daar denk ik als eerste aan, daardoor krijgen ze vaak likzucht of gaan ze abnormale dingen eten.. Alhoewel ik mijn vraagtekens zet bij het feit dat het een deken is..
Je schrijft zelf dat het geen verveling is, dus dat zal ik dan maar aannemen..
Ik zou zo snel mogelijk een deken met iets viezig insmeren, cribox ofzo.. Wel een beetje zonde van de dekens, maar dan leert ze het hopelijk in een keer af..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 21 dec 2007, 12:52

Weet je heel erg zeker dat Crystal het doet? Zie je het haar doen?
Mijn paard heeft het nooit gedaan, van de ene op de andere dag ging die het doen en sloopt als de ziekte, in 6 weken tijd een echte new sealand deken aan gort, wat je erop smeert maakt niet uit.

De volgende dingen hielden hem zeer tijdelijk nog op afstand:

-PBH (of phb) spray, zit hertshoornolie in en stink mega
-Cribox PASTA (de spray stinkt niet genoeg)
-Shampoo/badschuim
-Aka flussig (ranzigggg)

-Als dat niet werkt, zie aan Finalgon te komen. (in NL niet verkrijgbaar, DL wel.

Ga daarna kijken waarom ze aan die dekens komt. Vaak doen ze het om aandacht, ook als ze zich niet vervelen. Negatieve aandacht (FOEI PAARD :P) is ook aandacht.
Als het komt door de likzucht die Esther beschrijft wat ook heel goed kan, kan je eventueel een vitaminestoot geven en een mineralenblok, maar als ze eenmaal het kluiven goed aan hebben geleerd, dan blijven ze het meestal wel doen is mijn ervaring.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Vera

Bericht door Vera » vr 21 dec 2007, 17:38

van die surinaamse sambal (madame chenet) er op smeren. Succes verzekerd, maar je deken ziet er ook niet meer uit, vlekken gaan er niet meer af. (maar ja gaten gaan er ook niet af)

ik weet trouwens niet of je dat zo goed schrijft hoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » za 22 dec 2007, 19:49

Orion1996 schreef:Weet je heel erg zeker dat Crystal het doet? Zie je het haar doen?
Ze doet het ook waar ik bij sta, ze is dan beledigd als ik haar straf maar doet het daarna gewoon nog een keer. :(
Krijgt ze genoeg voedingsstoffen binnen, daar denk ik als eerste aan, daardoor krijgen ze vaak likzucht of gaan ze abnormale dingen eten.. Alhoewel ik mijn vraagtekens zet bij het feit dat het een deken is..
Je schrijft zelf dat het geen verveling is, dus dat zal ik dan maar aannemen..
Ik zou zo snel mogelijk een deken met iets viezig insmeren, cribox ofzo.. Wel een beetje zonde van de dekens, maar dan leert ze het hopelijk in een keer af..
Ze lopen 's ochtends vanaf 8.00 uur tot 's avonds 19.00 buiten, krijgen dan hooi te eten en wanneer de wei droog is kunnen ze zelfs op de wei lopen. Ze hebben een bal om te spelen en ze hebben veel afleiding door de omgeving. Dus verveling is het niet schat ik in. Voedingsstoffen krijgt ze ook genoeg binnen. Ze krijgt per dag 1/2 schep opfokbrok en 1/2 schep meuslimix, krijgt 2x per dag flinke plakken hooi te eten en ze hebben een liksteen. Heb het al ingesmeerd met cribox, maar schijnbaar vind ze dat lekker want ze gaat gewoon door. Vandaag zaten er weer 2 nieuwe gaten bij.
Plaats reactie