Begraafplaats

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Mieke

Begraafplaats

Bericht door Mieke » ma 17 dec 2007, 21:22

Ik had het er laatst met Annabel over.

Als wij met de paarden buiten gaan rijden en we voor bart zn huisje langs gaan, komen we tegelijkertijd langs het kerkhof van W'veen.
Nou is Anton hier altijd wat onrustig (ik laat het aan Annabel om hier verdere uitspraken over te doen)

Reinar liep er van de week echt heel stil langs en bleef maar kijken, zelfs toen we er al ruimschoots langs waren liep die bijna achterstevoren om maar naar het kerkhof te kunnen blijven kijken, terwijl er niks te zien was.

Ik hoorde van Annabel dat die iets soortgelijks met Sas had, op een andere locatie, waar Sas ineens heel beheerst en rustig langs de begraafplaats liep, terwijl Annabel niet eens doorhad dat er een begraafplaats lag, pas later.

Nou vroeg ik me af of jullie ook wel eens langs een begraafplaats komen en zoiets meemaken..
Ctje :)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 17 dec 2007, 21:25

Toen ik nog in Ede in pension stond met mijn paarden moesten we in het bos altijd langs een kerkhof maar de paarden hebben zich eigenlijk nooit anders gedragen. Een eindje verder op het ruiterpad moet je langs de bloedsteen (daar is een hele legende over volgens mij komt die voor in de legende over Huize Kernhem daar is ook nog een Suske en Wiske van) daar deden ze wel altijd raar.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » ma 17 dec 2007, 21:35

Ik rij ook wel eens langs een begraafplaats en die van mij stapt wel gewoon door op haar normale tempo maar blijft ook kijken.
Ik weet ook niet precies waarvoor ze dat doet, maar die van mij doet precies hetzelfde dat ze blijft kijken al moet ze bijna haar nek verdraaien als we er wat veder weg van zijn. Even later loopt ze wel gewoon door.
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Viv

Bericht door Viv » di 18 dec 2007, 06:22

Yup vroeger met Mira moest ik altijd langs een begraafplaats met buitenrijden. Ik blijf erbij dat er altijd wat verdwaalde zieltjes rondzweven daar en paarden zijn daar veel gevoeliger voor dan wij mensen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 18 dec 2007, 07:32

ik sluit me bij Viv aan. Paarden voelen veel meer (dieren over het algemeen sowieso) dan wij mensen kunnen zien.
Toen kobus en oliver nog bij dorothea stonden moesten wij als we buitenreden altijd langs een oud, vervallen stalletje. Kobus was daar letterlijk met geen mogelijkheid langs te krijgen, pas als oliver heel ver door was trok hij een sprint om er maar zo vlug mogelijk voorbij te zijn.
yvette

Bericht door yvette » di 18 dec 2007, 08:23

Er hangt soms ook veel verdriet en andere emotie nog rond, ook dat pikken dieren veel sneller op dan de meeste mensen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Bärbel

Bericht door Bärbel » di 18 dec 2007, 11:47

Ik rij ook regelmatig langs de begraafplaats en inderdaad Daan loopt ook altijd scheef en kijkt opzij. Heel vreemd, ze zullen toch wel voelen dat daar de "dood" is....
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » di 18 dec 2007, 12:37

Ik kom eigenlijk nooit langs een begraafplaats te paard...
Maar ik weet wel dat Pris een hekel aan dode dieren heeft.
Als ik langs een boerderij loop en er liggen dode dieren onder een zeil,
dan krijg ik haar er haast niet langs. (en dat is niet omdat ze bang is voor het zeiltje want ze is nergens bang voor)
We gaan dan heel rustig aan er langs en dat heeft ze haar ogen en neusgaten wagenwijd open.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 18 dec 2007, 13:54

Wij moesten met het ruiterbewijs ergens langs en er was 1 plek waar sommige paarden heel gek deden. Snuiven, terudeinzen, in een boog erom heen. Hoorden we later dat daar een dood schaap gelegen had. Paarden zijn heel angstig voor de lucht van de dood.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » di 18 dec 2007, 17:07

Hier in Paasloo is ook een plekje waar ze altijd raar gaan doen.. Er is geen begraafplaats, maar het is gewoon een eng plekje, al is er niets te zien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 18 dec 2007, 22:12

toen ik nog met Vera in Gronsveld stond reden we daar regelmatig langs een kerkhof en daar liep ze ook altijd te kijken en was ze onrustig

Waar we nu staan is het Amerikaanse Kerkhof van Margraten in de buurt en als we daar langs rijden dan merk je totaal geen verandering, hoe dat nou komt zou ik dus niet weten
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 19 dec 2007, 10:02

Jackie en Diëgo gingen altijd zonder raar doen langs de begraafplaats in Gieten. Met mijn freestyle les gingen we vaak langs die begraafplaats naar het bos. Daar waren heuvels, waar we zonder zadel op en af moesten, ook in draf. Bleken dat later grafheuvels te zijn := , maar dat wist ik niet en ik heb ook niks bijzonders aan de paarden vernomen.
Wel heb ik bij het overlijden van Jackie gezien dat paarden wel degelijk weten wat dood is en ze voelen ook spanning en verdriet.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 21 dec 2007, 18:55

tja, zelf heb ik met de paarden niet langs een begraafplaats gereden, maar wel op een andere wijze meegemaakt dat het paard zeker erg gevoelig reageerd. Ze zijn zoveel gevoeliger en hebben bij wijze van hun voel'antennes'continu aan.

@Lovemischa; Moet er wel beetje van grinniken dat jullie die grafheuvels hebben genomen en dachten dat het ging om leuke heuvels! :=
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 21 dec 2007, 20:13

Jet&Erna schreef:tja, zelf heb ik met de paarden niet langs een begraafplaats gereden, maar wel op een andere wijze meegemaakt dat het paard zeker erg gevoelig reageerd. Ze zijn zoveel gevoeliger en hebben bij wijze van hun voel'antennes'continu aan.

@Lovemischa; Moet er wel beetje van grinniken dat jullie die grafheuvels hebben genomen en dachten dat het ging om leuke heuvels! :=
Ja, we vonden al dat Drenthe toch best wel heuvelachtig is, want in dat bosje waar ik altijd reed zitten heel wat van die grafheuvels, bleek later. Dus Annemarie, uitkijken als je met Nisko leuke heuvels wilt nemen in het Zwanemeerbos :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie