hoeveel voeren jullie je fjord bij??
hoeveel voeren jullie je fjord bij??
Mijn fjord heeft niets meer in de weide, ja een hoop water in zijn zwembad....Ik voer hem nu twee keer daags half om half(halve basisbrok halve granen muesli) en ongeveer drie plakken hooi.
Nu wordt hij wel dik en geef ik hem de brok en granen eenmaal per dag...hooi hetzelfde gehouden.
Met het oog dat hij straks aan het werk gaat heeft hij wel iets nodig echter moet hij niet overmoedig worden...Dus wat voeren jullie??
Nu wordt hij wel dik en geef ik hem de brok en granen eenmaal per dag...hooi hetzelfde gehouden.
Met het oog dat hij straks aan het werk gaat heeft hij wel iets nodig echter moet hij niet overmoedig worden...Dus wat voeren jullie??
Die van mij staan allebei op stal.
Alco is drie en krijgt veel te eten(oeps)
's ochtends krijgt hij 1 kilo brok en een 3/4 emmer grasmix van den hartog, s middags krijgt hij 3/4 schep granenmix zonder suiker en haver met 1/2 emmer grasmix en s'avonds krijgt hij 1 kg muslie met brok en 3/4 garsmix en minimaal 4 tot 5 keer flink wat hooi.
Coen is 1 1/2 en die krijgt de hele dag hooi en 3x per dag 1/4 schep brok.
alco staat nu wat meer in het werk(behalve nu met het weer) en hij is natuurlijk nog aan het groeien.
Coen is een blokje maar hij is ook lekker aan het groeien.
Alco is drie en krijgt veel te eten(oeps)
's ochtends krijgt hij 1 kilo brok en een 3/4 emmer grasmix van den hartog, s middags krijgt hij 3/4 schep granenmix zonder suiker en haver met 1/2 emmer grasmix en s'avonds krijgt hij 1 kg muslie met brok en 3/4 garsmix en minimaal 4 tot 5 keer flink wat hooi.
Coen is 1 1/2 en die krijgt de hele dag hooi en 3x per dag 1/4 schep brok.
alco staat nu wat meer in het werk(behalve nu met het weer) en hij is natuurlijk nog aan het groeien.
Coen is een blokje maar hij is ook lekker aan het groeien.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- jezzikaatje
- Contacteer:
Tika krijg 2/3 keer per dag hooi/kuil.
Daarnaast krijg ze wat gedaan heb een wortel/broodje.
's Avonds op stal krijgt twee handjes tot een halve beker muesli.
Daarnaast krijg ze wat gedaan heb een wortel/broodje.
's Avonds op stal krijgt twee handjes tot een halve beker muesli.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Anne&Wendie
- Contacteer:
ik ben behept met 1 fjord (Vera) die heel neigt naar te slank worden, ja ze bestaan echt
Bij mij krijgen ze onbeperkt hooi en ze krijgen 's morgens bietenpulp en Vera krijgt dan aan het eind van de middag nog een halve kilo brok, dan krijgt Exel ook een paar brokjes voor de vorm

Bij mij krijgen ze onbeperkt hooi en ze krijgen 's morgens bietenpulp en Vera krijgt dan aan het eind van de middag nog een halve kilo brok, dan krijgt Exel ook een paar brokjes voor de vorm

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

bij ons krijgen de meeste: smorgens een 1/4 brok en een grote berg kuil
's middags een halve emmer wortelen, een half brood en een dikke plak hooi of een berg kuil
's avonds 1/4 brok en een berg kuil of dikke plak hooi
en daarnaast nog wat ektra biks of musli voor degenen die dat nodig hebben, maar Vera red het prima op dit rantsoen.
Alleen Dewi krijgt een beetje afwijkend. Zij krijgt onbeperkt hooi of kuil en zij krijgt er tussen de middag nog grasmix(halve emmer) van hartog en muesli (1/2 schep)bij.
's middags een halve emmer wortelen, een half brood en een dikke plak hooi of een berg kuil
's avonds 1/4 brok en een berg kuil of dikke plak hooi
en daarnaast nog wat ektra biks of musli voor degenen die dat nodig hebben, maar Vera red het prima op dit rantsoen.
Alleen Dewi krijgt een beetje afwijkend. Zij krijgt onbeperkt hooi of kuil en zij krijgt er tussen de middag nog grasmix(halve emmer) van hartog en muesli (1/2 schep)bij.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Twee keer een halve kilo basisbrok, een 'bodempje' haverloze slobber, een plak stro en veel, heeeeel veel hooi, want Zico is aardig afgevallen sinds er bijna geen gras meer op de wei staat.
De slobber krijgt hij sinds kort, omdat ik hem dus wat extra wilde geven zonder dat hij veel energie binnen krijgt.
Heb er laatst op Bokt een topic over geopend
De slobber krijgt hij sinds kort, omdat ik hem dus wat extra wilde geven zonder dat hij veel energie binnen krijgt.
Heb er laatst op Bokt een topic over geopend

Ze krijgen bij ons nu met de kou wat meer ruwvoer. Ze delen met zijn vijfen op dit moment ruim 3/4 baal kuil (kleine pakken van 40-50 kg) per voerbeurt. Dit krijgen ze 's ochtends en 's avonds.
Rosco krijgt 's ochtends en s'avonds 1 schep muesli zonder.
De rest is geen fjord dus die zal ik je besparen
.
Rosco krijgt 's ochtends en s'avonds 1 schep muesli zonder.
De rest is geen fjord dus die zal ik je besparen

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga krijgt 1 kilo muesli Pavo Nature's best en onbeperkt hooi. Staat overdag wel buiten in de paddock.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Yanneke krijgt 2x een halve kilo brok en VEEL hooi. Overdag staat ze buiten maar daar valt dus niks te halen. We rijden/longeren ongeveer 4x per week.
De poonies thuis lopen 24/7 buiten en die krijgen onbeperkt hooi. De twee veulens krijgen beiden 3/4 tot 1 kg brok bij en wat appeltjes, de merries wat brokken voor de vorm
Daar wordt ook niks mee gedaan, dus ze hoeven zich er alleen maar warm van te houden.
De poonies thuis lopen 24/7 buiten en die krijgen onbeperkt hooi. De twee veulens krijgen beiden 3/4 tot 1 kg brok bij en wat appeltjes, de merries wat brokken voor de vorm

- karleylover
Tjelle krijgt 's morgens 1/3 schep granenmix van stal. Hij gaat dan van 9 tot 12/1 uur naar buiten en als hij terug komt in zijn schone stalletje ligt er hooi voor heel de dag. 's avonds krijgt hij dan weer 1/3 schep granenmix van stal.
Als ik er zelf ben(elke dag) dan geef ik hem een halve pavokoek en als ik wegga maak ik een lekker hapje van een kwartje muesli met wat appels, wortels en brood.
Als ik er zelf ben(elke dag) dan geef ik hem een halve pavokoek en als ik wegga maak ik een lekker hapje van een kwartje muesli met wat appels, wortels en brood.
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
-