Is het misschien leuk en haalbaar...
Kelly schreef:En wat ze in de KNHS presteren, ook niet onbelangrijk these days.

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik heb er ook aleen saan gedacht om een overzicht te maken van wat hengsten doorfokken.. Is wel handig..
En dan een vragenlijst erbij en dat daar dan de juiste hengst uit komt rollen, hihi..
Maar we moeten ergens een begin maken en dat lijkt me toch de levende hengsten..
Als ieder nu eens drie of vier hengsten doet ofzo.. Zou dat kunnen??
Wat de foto's betreft vind ik dat je niet alleen maar kwaliteit foto's erop hoeft te zetten, gewoon de beste die je hebt en waar je wat aan hebt, kun je altijd nog weer vervangen..
En dan een vragenlijst erbij en dat daar dan de juiste hengst uit komt rollen, hihi..

Maar we moeten ergens een begin maken en dat lijkt me toch de levende hengsten..
Als ieder nu eens drie of vier hengsten doet ofzo.. Zou dat kunnen??
Wat de foto's betreft vind ik dat je niet alleen maar kwaliteit foto's erop hoeft te zetten, gewoon de beste die je hebt en waar je wat aan hebt, kun je altijd nog weer vervangen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Je zou meer een lijst moeten hebben met de volgende informatie:
Nakomelingen hengst X:
Naam - levensnummer - moeder - opa - stokmaat - kleur - prestaties (keuring/abop/knhs) - Beoordeling stap/draf/galop (keuring/ABOP/KNHS) - Beoordeling beenkwalteit (keuring) - fotos (stand links, stand rechts, stand recht voor, hoofd, details)
(en dan kunnen de mensen met tijd over een lijst maken met alle opa-zeggers bij diverse hengsten)
Maarja, hoe kom je aan ruimte op internet en een makkelijk 'invoegprogramma'?? Of is de wens gewoon een 'pagina'.
ps. de nakomelingenlijsten van de volgende hengsten zijn bij mij aanwezig:
Anton (alleen 2007 nog missend)
Reinar (idem)
Timor (idem)
Zizoran
Ansgar Skellerod (Belgie)
Manus (2007 missend)
Tunar
Inco (2007 missend)
Dit zou trouwens wel een prachtige aanvulling zijn/worden op fjordenhengsten.cjb.net.
Volgende stap: Eindelijk die fokwaarden van de fjordenhengsten!
Nakomelingen hengst X:
Naam - levensnummer - moeder - opa - stokmaat - kleur - prestaties (keuring/abop/knhs) - Beoordeling stap/draf/galop (keuring/ABOP/KNHS) - Beoordeling beenkwalteit (keuring) - fotos (stand links, stand rechts, stand recht voor, hoofd, details)
(en dan kunnen de mensen met tijd over een lijst maken met alle opa-zeggers bij diverse hengsten)
Maarja, hoe kom je aan ruimte op internet en een makkelijk 'invoegprogramma'?? Of is de wens gewoon een 'pagina'.
ps. de nakomelingenlijsten van de volgende hengsten zijn bij mij aanwezig:
Anton (alleen 2007 nog missend)
Reinar (idem)
Timor (idem)
Zizoran
Ansgar Skellerod (Belgie)
Manus (2007 missend)
Tunar
Inco (2007 missend)
Dit zou trouwens wel een prachtige aanvulling zijn/worden op fjordenhengsten.cjb.net.
Volgende stap: Eindelijk die fokwaarden van de fjordenhengsten!
Misschien is het dan handig om de beste behaalde resultaten te tonen. Je kunt denk ik niet van iedere nakomeling de hele keurings geschiedenis en/ of KHNS geschiedenis erop zetten dunkt mij.
Waarschijnlijk wijs om eerst met de levende hengsten te beginnen en dat uit te werken naar die niet dekkende en overleden.
Altijd interessant, want dat bloed zit natuurlijk ook veel achter de paarden van nu.
Waarschijnlijk wijs om eerst met de levende hengsten te beginnen en dat uit te werken naar die niet dekkende en overleden.
Altijd interessant, want dat bloed zit natuurlijk ook veel achter de paarden van nu.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Superleuk idee!
Nou idd, ik snap niet dat het stamboek daar nooit iets aan gedaan heeft! Volgens mij heb ik het hier ook al meerdere keren gezegd maar van die fokindexen van kwpn-hengsten zijn echt té handig. Waarom het fjordenstamboek niet wat tijd daar in geïnvesteerd heeft is mij echt een raadsel!Bella schreef: Volgende stap: Eindelijk die fokwaarden van de fjordenhengsten!
- Cindy+Uniek
ik denk alleen niet dat je stap/draf/galop apart moet beoordelen, want wat kelly al zegt bij de knhs is het per jury verschillend en als er staat 'zadelproef A certificaat' of 'KNHS M2 dressuur' zegt dat toch al genog lijkt me?!?!?!
verder echt leuk idee!!!
verder echt leuk idee!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
@Cindy: In de fokkerij heb je sommige paarden die bijvoorbeeld een super stap hebben, maar de draf af laten weten, of andersom of met galop erbij. In dat opzicht ben ik niet zoeen die zegt: Ik wil een fjord die kan meedraaien in KNHS wedstrijden. Nee ik wil een fjord die algemeen goed is! Dan is afzonderlijk stap, draf en galop dus belangrijk, want dáár wil je op verbeteren. Je wil een fjord met 3 super basisgangen.
@Kelly, Charret en Cindy: Maar is het niet zo dat bij meerdere wedstrijden, je gemiddelde cijfer voor de stap, draf en galop wél juist uit komt. Ongeacht de soms totaal verschillende cijfers? Je kunt wel de hoogste cijfers nemen, maar wie zegt dat zo'n hoog cijfer de werkelijke waardering is die bij je fjord hoort. Zelfde geldt voor lage cijfers, daarom is zo'n gemiddelde dan, denk ik, het meest eerlijk. Als gemiddeld veel juryleden m goed vinden stappen bijvoorbeeld, zul je gemiddeld ook een hoger cijfer hebben.
Eén 8 naast vijf 5en, betekend niet dat je dan moet aannemen dat je paard beweegt naar die 8, lijkt me toch? Vandaar dat juist die KNHS cijfers, mét hun diversiteit misschien een eerlijker beeld geven dan een juryoordeel die 1 malig gedaan is.
@Kelly, Charret en Cindy: Maar is het niet zo dat bij meerdere wedstrijden, je gemiddelde cijfer voor de stap, draf en galop wél juist uit komt. Ongeacht de soms totaal verschillende cijfers? Je kunt wel de hoogste cijfers nemen, maar wie zegt dat zo'n hoog cijfer de werkelijke waardering is die bij je fjord hoort. Zelfde geldt voor lage cijfers, daarom is zo'n gemiddelde dan, denk ik, het meest eerlijk. Als gemiddeld veel juryleden m goed vinden stappen bijvoorbeeld, zul je gemiddeld ook een hoger cijfer hebben.
Eén 8 naast vijf 5en, betekend niet dat je dan moet aannemen dat je paard beweegt naar die 8, lijkt me toch? Vandaar dat juist die KNHS cijfers, mét hun diversiteit misschien een eerlijker beeld geven dan een juryoordeel die 1 malig gedaan is.
Sterker nog ik geef wel eens verschillende cijfers voor de gangen als er meerder mensen op één paard rijden of zelfs als één persoon twee proeven bij mij start.Kelly schreef:Maar die van de KNHS is nogal wisselend
Althans de ene keer krijg ik andere cijfers dan de andere.
Soms is een paard/pony in de ene proef beter voor elkaar zodat de gangen (soms) ook beter zijn dan in de andere proef.
Maar als je een gemiddelde neemt voor al je protocollen kom je wel aan een betrouwbaar cijfer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Eerst iemand lief aankijken die weet hoe hij/zij een internetpagina in elkaar kan zetten zodat het ook nog overzichtelijk blijft.
Misschien valt het ook in het hengstenoverzicht in te passen? Dan zou je met tabbladen kunnen werken. Gewoon de info van de hengst zoals nu, maar dan onder iedere hengst een tabblad met dit soort gegevens.
Vind het een erg goed idee!
Misschien valt het ook in het hengstenoverzicht in te passen? Dan zou je met tabbladen kunnen werken. Gewoon de info van de hengst zoals nu, maar dan onder iedere hengst een tabblad met dit soort gegevens.
Vind het een erg goed idee!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie