Sterruin??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
heidie

Sterruin??

Bericht door heidie » wo 24 okt 2007, 12:42

Hallo,

Jordy is nu modelruin. Nu willen we kijken of we van Jordy een sterruin kunnen maken. Kunnen jullie mij vertellen hoe we dat aan moeten pakken?? Allereerst natuurlijk lid worden, maar dan???
We willen gewoon wat leukst gaan doen met hem. Puur voor de lol en om te kijken hoe het ervoor staat met hem.
Misschien dat jullie nog andere leuke tips hebben. Wat houd de abob of iets in?
Hoop dat jullie leuke dingen weten om te gaan doen en dat we jullie dus regelmatig gaan zien.
Grheidie
Viv

Bericht door Viv » wo 24 okt 2007, 13:25

je kunt gaan fjordsport diplomarijden (ik weet niet wat hij al heeft aan certificaten op dat gebied) of gaan ABOPPen inderdaad. meer info staat in de boekjes van het stamboek.
En natuurlijk moet hij een 1e premie als modelruin op de keuring krijgen.
maar lid worden van het stamboek is zowizo een eerste vereiste.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 24 okt 2007, 13:57

Hij moet op de keuring 37 punten halen dan heb je daarna twee jaar de tijd om de benodigde proeven te halen.

Ik ben een aantal jaren geleden samen met Red Bull, Iris en Jordey naar de abop geweest. Jordey deed het toen super alleen vertikte hij het toen om te springen anders had hij zeker een A gehaald.

Je moet een A zadelproef halen of B springen met LL dressuur fjordsport geloof ik. (dat laatste heb ik dus met RB gedaan omdat het via de zadelproef niet lukte) Hou er rekening mee dat de zadelproef wel 25 euro kost.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
heidie

Bericht door heidie » wo 24 okt 2007, 14:15

Toevallig hebben we vandaag met hem 60cm gesprongen!! oortjes naar voren en gaan met die banaan, heerlijk. Hij had er echt lol in. Ik wil het zelf niet gaan doen maar degeen die hem verzorgt. Moet zij dan ook lid worden? of kan het via mijn lidmaatschap?? Of als zij lid is, mag ze dan met mijn pony starten, zonder dat ik lid ben??
Wat houd die A dan in?? Is dat het buitenrijden, springen en dressuur??? Ik haal alles door elkaar.
Begrijp ik goed dat hij eerst nog een keuring moet doen?? voordat hij sterruin is?? Kan het nog wel met een bijna 13jarig paard?? Wat houd de keuring in??

Veel vragen ik weet het, maar waar zou ik nog meer info vandaan kunnen halen??

Gr heidie
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 24 okt 2007, 14:27

Ja hoor dat kan nog zeker :j
Hij moet idd nog naar de keuring. Je mag ook eerst de prestaties halen en dan pas naar de keuring volgorde maakt niet uit, het resultaat wel.

Sterruin wordt hij in combi van 1e klasse Modelruin (hij moet dan minimaal 37ptn krijgen) en voldoende prestaties via de proeven (A-certificaat voor een Abop proef of via de FjordSport. Als je via FjordSport gaat moet je met hem LL-dressuur (L-dressuur met minimaal 160ptn) behalen en B-springen.).

Er is hier een centraal abop topic op FW, ik ben FS-cie lid, dus veel vragen kun je ook bij mij terrecht.
Plaats reactie