dekenvraagjes

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

dekenvraagjes

Bericht door Tamara » do 18 okt 2007, 11:34

ik heb me toch een vragen, worden jullie al gek van me, hihi.

Karev is half blanket geschoren. Ze staat nu onder een 0 grams regendeken, omdat ik zo ook de groei van de niet geschoren vacht wil minimaliseren.

Wat is de volgende stap? een 100 grams regendeken, of direct een 200 grams? Ik heb totaal geen ervaring dus vraag het hier maar. Het moet wel een regen deken zijn, omdat ik haar niet elk half uurtje binnen kan zetten, mocht het inens gaan plenzen.

En wanneer een dikkere deken.? bij de volgende scheerbeurt? Of als het nog wat kouder wordt? Ze is eind september geschoren, dus zal eind november weer gebeuren denk ik zo.

brand maar los!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 18 okt 2007, 11:38

uniek liep vanaf september ofzo al met 0 grams regendeken....

ein sep kreeg ze 150 grams waterdichte deken

begin oktober is ze geschoren kreeg ze er een onderdeken bij (die zou 200 grams moeten zijn, maar hij is al wat ouder en voelt als nog geen 100 :D) en toen het vorige week nog mooi weer was overdag kreeg ze de onderdeken alleen 's nachts erbij......

ik wacht nu tot het óf in ene veel kouder wordt dan krijgt ze een 400 grams waterdichte deken op óf als ze weer wordt geschoren krijgt ze die al op (afhankelijk dus van het weer) en als het dan nog echt veel kouder wordt kan daar de onderdeken natuurlijk ook weer onder!

je voelt het snel genoeg als ze het te warm hebben....... liever iets warmer als te koud....... dat zie je minder snel.....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
yvette

Bericht door yvette » do 18 okt 2007, 11:39

Misschien is een volgende scheerbeurt wel niet nodig...
Vachtaanmaak heeft overigens niet alleen te maken met of ze het koud hebben of niet, maar vooral afhankelijk van de kortere dagen (minder licht).
Iza is nu 1x geschoren, in september al, dus die moet straks (na de IBOP denk ik) nog een keer. Dan gaat er de 300 grams op en als het dan gaat vriezen gaat er nog een onderdeken onder.
Overigens houd ik altijd de regel aan: eenmaal op is niet meer af. Dus bij vorst een deken op, dan niet meer af als het na een paar weken weer minder koud is (behalve als het voorjaar wordt natuurlijk).
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 18 okt 2007, 12:58

hij gaat er ook niet meer af hoor! maar wat raden jullie me aan dan? Omdat ze nu onder een 0 gramds staat.

Na de 2e x scheren een 100 grams of een dikkere? ze wortd half blanket geschoren.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 19 okt 2007, 14:01

Ligt aan het weer/temperatuur. En kijk altijd naar je paard. Persoonlijk houd ik er niet van als een paard het heet heeft onder zijn dekens. Gewoon behaagelijk warm vind ik prettig.
Plaats reactie