fjord doet raaar
fjord doet raaar
mijn fjord is 4 jaar
ik ging vanmiddag rijden en hij ging bij het einde al met zijn hoofd beneden en wou gaan bokken en doen.
toen was iic maar gestopt,
hij stond toen stil iic deed het weil and dicht opeeens gallopeert hij weg en flink bokken en steigeren met alleeen het hoofdstel in dus
onze shetlander ging even bokken en draven en mijn pony bleef galloperen en steigetren en bokken,, toen had iic hem uiteindelyk gekregen,,
maar de latste tijd doet hij al beetje anders ook met rijden:(
we hebben alleeen maar weiland en geen bak of stal wat iic heel grag wil
en rijd alleen mar in het weiland geen buitenrit of les:S
met buitenrit word de shetlander druk mijn pny ook en mijn pony is druk in de trailer en mijn ouders hebben dan ook niet altijd tijd om zolaat nog heeen te gaan naar les
groetjes
ik ging vanmiddag rijden en hij ging bij het einde al met zijn hoofd beneden en wou gaan bokken en doen.
toen was iic maar gestopt,
hij stond toen stil iic deed het weil and dicht opeeens gallopeert hij weg en flink bokken en steigeren met alleeen het hoofdstel in dus
onze shetlander ging even bokken en draven en mijn pony bleef galloperen en steigetren en bokken,, toen had iic hem uiteindelyk gekregen,,
maar de latste tijd doet hij al beetje anders ook met rijden:(
we hebben alleeen maar weiland en geen bak of stal wat iic heel grag wil
en rijd alleen mar in het weiland geen buitenrit of les:S
met buitenrit word de shetlander druk mijn pny ook en mijn pony is druk in de trailer en mijn ouders hebben dan ook niet altijd tijd om zolaat nog heeen te gaan naar les
groetjes
mijn fjord is 4 jaar
ik ging vanmiddag rijden zonder zadel.
hij ging bij het einde al met zijn hoofd beneden en wou gaan bokken en doen.
toen was ik maar gestopt,
hij stond toen stil en ik stond ernaast om het weiland dicht te doen. opeeens gallopeert hij weg en flink bokken en steigeren met alleeen het hoofdstel in.
onze shetlander ging even bokken en draven en mijn pony bleef galloperen en steigeren en bokken,, toen had ik hem uiteindelyk gepakt omdat hij even rustig stond.
maar de laatste tijd doet hij al beetje anders ook met rijden:(
we hebben alleeen maar weiland en geen bak of stal wat ik heel graag wil
en rijd alleen maar in het weiland geen buitenrit of les:S
groetjes
ik ging vanmiddag rijden zonder zadel.
hij ging bij het einde al met zijn hoofd beneden en wou gaan bokken en doen.
toen was ik maar gestopt,
hij stond toen stil en ik stond ernaast om het weiland dicht te doen. opeeens gallopeert hij weg en flink bokken en steigeren met alleeen het hoofdstel in.
onze shetlander ging even bokken en draven en mijn pony bleef galloperen en steigeren en bokken,, toen had ik hem uiteindelyk gepakt omdat hij even rustig stond.
maar de laatste tijd doet hij al beetje anders ook met rijden:(
we hebben alleeen maar weiland en geen bak of stal wat ik heel graag wil
en rijd alleen maar in het weiland geen buitenrit of les:S
groetjes
wat is je vraag, waarom je pony zo raar doet? dat kan vanalles zijn: ligt zijn zadel goed, is ie wel eens bij een tandarts geweest, heeft ie geen rug/nek problemen, kan jij hem in je eentje aan? Ik krijg het idee dat je nog niet zo oud bent, en mischien dat je pony een loopje met jou neemt, omdat je niet sterk genoeg voor hem bent?
Laat een goede zadelmaker je harnachement controleren. Laat een tandarts zijn gebit controleren. Komt hier niets uit, laat dan zijn rug/nek nakijken.
Of zoek iemand die je aan huis kan lesgeven, en je wegwijs kan maken.
Laat een goede zadelmaker je harnachement controleren. Laat een tandarts zijn gebit controleren. Komt hier niets uit, laat dan zijn rug/nek nakijken.
Of zoek iemand die je aan huis kan lesgeven, en je wegwijs kan maken.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Brittlover
Ik denk niet dat wij zomaar een antwoord kunnen geven op de acties van jou paard. Het klinkt idd alsof hij je flink aan het uitproberen is. Proberen hoe ver hij kan gaan.
Het enige wat ik kan aanbevelen is consuquent zijn naar hem, jij bent de baas en hij mag dus niet zomaar bokkend wegrennen. Uit je verhaal te lezen is dat een onderdeel dat hij niet genoeg weet.
Het enige wat ik kan aanbevelen is consuquent zijn naar hem, jij bent de baas en hij mag dus niet zomaar bokkend wegrennen. Uit je verhaal te lezen is dat een onderdeel dat hij niet genoeg weet.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ik zou zeggen, vraag nu hulp aan een volwassen instructeur, niet een vriendinnetje die je komt helpen wassen
Je pony is zeker op een leeftijd dat hij snel leert, maar op dit moment lijkt het erop dat hij de verkeerde dingen leert, en afleren is vreselijk moeilijk.
Hij trekt niet met rijden, maar hij gaat wel met je aan de loop als je buitenrijdt, is dat niet gevaarlijk dan?

Je pony is zeker op een leeftijd dat hij snel leert, maar op dit moment lijkt het erop dat hij de verkeerde dingen leert, en afleren is vreselijk moeilijk.
Hij trekt niet met rijden, maar hij gaat wel met je aan de loop als je buitenrijdt, is dat niet gevaarlijk dan?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ik zeg niet dat je klein bent, maar iedereen heeft op jouw leeftijd nog hulp nodig, vooral als je paard dus duidelijk niet naar je luistert. Dat je in een les met volwassenen rijdt zegt mij niet zoveel eigenlijk. Ga gewoon ook lekker les nemen met je eigen paardje, dan komt het vast wel goed.
En nog even een kleine tip: misschien kom je wat wijzer over als je gewoon ABN typt...
En nog even een kleine tip: misschien kom je wat wijzer over als je gewoon ABN typt...
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik wel een keertje langsgekomen.
Heb je wel een zadel? Want als je alleen buiten kan rijden, is het misschien veiliger om dat met zadel te doen, heb je meer houvast.
En probeer verder duidelijk en consequent te zijn naar je fjord, zodat duidelijk wordt wat wel en niet mag.
Succes ermee!
Heb je wel een zadel? Want als je alleen buiten kan rijden, is het misschien veiliger om dat met zadel te doen, heb je meer houvast.
En probeer verder duidelijk en consequent te zijn naar je fjord, zodat duidelijk wordt wat wel en niet mag.
Succes ermee!