Bijrijder tips gevraagd

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
klavertje4

Bericht door klavertje4 » do 11 okt 2007, 18:19

-Kim- schreef:Hey bedankt voor alle tips!!!!

Ik wist van te voren dat ik een bijrijder moet gaan zoeken, en ik denk ook niet dat ik er al 1tje heb op heel kort termijn vandaar dat ik nu al een beetje informatie aan het inwinnen ben. Helaas kan ik haar niet helemaal voor mezelf alleen houden...

Ik vind wel dat jullie gelijk hebben dat ik niets kan vragen voor iemand die Vitessa dresuurmatig gaat rijden. Ik weet ook niets tot weinig van bijrijders af maar dit klinkt erg logisch!

Een dagje vrij geven aan Vites betekent dat ze de hele dag op stal staat en dat vind ik ook weer zielig, omdat de wei bij ons pas weer in het voorjaar open is. Ik kan wel kiezen voor de stapmolen bijvoorbeeld.

Ik wil niet een heel jong meisje want de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid blijft altijd bij mij liggen. Misschien vanaf 16 jaar ofzo.

wat bedoel je eigen met de zin ,..helaas kan ik haar niethelemaal voor mezelf houden?
:?
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 okt 2007, 20:57

ik zou zelf ook nooit een vergoeding vragen, zeker omdat ik zelf ook nooit voor een paardje heb hoeven betalen.

In jouw geval zou ik zeker nog even wachten tot jij en Vitessa elkaar beter kennen en een band hebben. Zij komt nu ook in een vreemde omgeving, moet overal aan wennen en jij kunt nu aan een bijrijdster niet aangeven waar ze op moet letten, omdat je dat zelf nog niet weet. Kijk als ik nu iemand met Vera zou laten rijden, dan kan ik zeggen dat ze uit moet kijken bij koeien, omdat Veer daar nog weleens achterlijk kan gaan doen. Toen ik Veertje net had wist ik dat niet, dat zijn dingen waar je in de loop der tijd achter gaat komen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » do 11 okt 2007, 21:25

klavertje4 schreef:wat bedoel je eigen met de zin ,..helaas kan ik haar niethelemaal voor mezelf houden? :?
Niet zo moeilijk toch? Ze zou het graag helemaal alleen doen, maar moet een deel van de verzorging door haar persoonlijke omstandigheden uit handen geven. Een bijrijder zoeken is dan een prima oplossing, of zie ik het verkeerd, Kim?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 12 okt 2007, 07:09

yvette schreef:
klavertje4 schreef:wat bedoel je eigen met de zin ,..helaas kan ik haar niethelemaal voor mezelf houden? :?
Niet zo moeilijk toch? Ze zou het graag helemaal alleen doen, maar moet een deel van de verzorging door haar persoonlijke omstandigheden uit handen geven. Een bijrijder zoeken is dan een prima oplossing, of zie ik het verkeerd, Kim?

kan wel moeilijk zijn ,had nameijk ook gekunt dat ze genoodzaakt was om een bijrijder te laten rijden vanwege het financiele plaatje ,
en als ik van te voren zou weten dat ik er te weinig tijd voor zou hebben dan
zou ik geen paardje nemen!!
een weekendje weg??
yvette

Bericht door yvette » vr 12 okt 2007, 07:39

Dat is dan jouw mening... :D
Ik ben het daar dus niet mee eens, werk zelf ook full time (en dat deed ik al toen ik Iza kocht, bovendien leeft zij goed van het geld wat ik daarmee verdien), dus ik wist ook van tevoren dat ik niet alle dagen zelf zou kunnen rijden.
Dan kan je natuurlijk egoistisch zijn en je paard stil laten staan, of je kan iemand zoeken die op de dagen dat je niet kan je paard aandacht en beweging geeft...
klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 12 okt 2007, 07:42

yvette schreef:Dat is dan jouw mening... :D
Ik ben het daar dus niet mee eens, werk zelf ook full time (en dat deed ik al toen ik Iza kocht, bovendien leeft zij goed van het geld wat ik daarmee verdien), dus ik wist ook van tevoren dat ik niet alle dagen zelf zou kunnen rijden.
Dan kan je natuurlijk egoistisch zijn en je paard stil laten staan, of je kan iemand zoeken die op de dagen dat je niet kan je paard aandacht en beweging geeft...
ja idd mijn mening ,

maar bij mij staan ze altijd lekker buiten dus niet opgesloten , waardoor ik iedere dag MOET rijden ,
en zo geen bijrijder nodig heb, tja idd ieder zijn eigen meug!
een weekendje weg??
yvette

Bericht door yvette » vr 12 okt 2007, 07:48

Natuurlijk is dat de meest ideale situatie, maar helaas is er in de buurt van Amsterdam geen enkele stal waar je je paarden in de winter buiten kan laten lopen (dat neemt niet weg dat die van mij wel elke dag buiten komt, maar niet op het land). Maar goed, we gaan nu off topic. Ik ga ervan uit dat iedereen zijn paard zo goed mogelijk verzorgt, maar de omstandigheden zijn niet voor iedereen gelijk en het is als buitenstaander lastig om daarover te oordelen.
klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 12 okt 2007, 07:49

daar ben ik het helemaal mee eeens !! :D
een weekendje weg??
Plaats reactie