Dan ligt het aan het zadel, niet aan de fjord. Of aan het dekje, kan natuurlijk ook. Wij halen al 6 jaar het dekje eraf en nog nooit geen problemen mee gehad met geen enkel zadel of dicipline. OOk de fjorden die wij zo schren hoor ik geen problemen bij.noekie schreef:Vivian, je zegt dat op de rug de haren laten staan totaal geen nut heeft.
Maar hoe kan het dan dat het bij sommige fjorden dan toch irritatie geeft met het zadel?
Zelf hoor ik alleen maar van mensen: laten staan op de rug, anders krijg je er problemen mee en doe het uit voorzorgsmaatregel dan maar wel.
Enige problemen die je krijgt als je het wel laat staan is dat het de enige plek is waar je fjord nat blijft na het rijden en dat is nu juist de plek waar je dat niet wilt hebben. Als dat stukje waar nog vacht zit nat blijft van het zweet krijg je kou op de rugspieren en das nou net wat je niet wilt lijkt me.
Sommige mensen gooien het op drukverdeling... ook zo'n onzin want die paar haren verdelen echt geen druk hoor.
Je kunt ze er dus gerust vanaf halen, dekjes onder je zadel regelmatig verschonen en een goed passend zadel op je paard en veel rijplezier