Voorlopig modelmerrie en nu??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
brendaatjuh

Voorlopig modelmerrie en nu??

Bericht door brendaatjuh » zo 26 aug 2007, 18:39

Nu veronica voorlopig modelmerrie is, is mij geadvisseerd om mee te doen voor een zadelproef. Wat houd deze in?? het is de eerste keer dat ik zoiets mee maak dus ben een leek in deze dingen.

Wat voor zadelproeven kun je bijvoorbeeld doen??

En als zij deze heeft afgelegd wat gebeurt er dan??

Waar vinden deze zadelproeven plaats??

heeft iemand een antwoord voor mij?? En niet te ingewikkeld!!

alvast bedankt
Claudje

Bericht door Claudje » zo 26 aug 2007, 18:44

Diezelfde vraag werd een aantal topics onder deze ook gevraagd, daar kan je het antwoord vast vinden :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Saar

Bericht door Saar » zo 26 aug 2007, 18:50

Er is maar één zadelproef, dus dat scheelt weer keuzes ;)

De zadelproef bestaat uit een paar onderdelen:
* het opzadelen
*dressuurproef
* springen
* buitenrijden
Hierbij worden verschillende punten beoordeeld, zoals de gangen afzonderlijk, het gedrag en de gehoorzaamheid, de gewilligheid bij het springen.

Voor de proef zijn verschillende locaties, in principe geldt dat je je moet opgeven en dan ingedeeld wordt op de voor jou gunstigste plaats.

De uitslag wordt gegeven in de vorm van punten en bij een bepaald aantal punten krijg je een certificaat in de vorm van een letter. Daarin kan je een D, een C, een B, een A of een AA halen.

Om model te worden moet je minimaal een B halen. Volgens mij (maar ik doe dit uit mijn hoofd) betekent dat geen van de punten lager dan een 6 en voor karakter en gehoorzaamheid een 7.

Om ster te worden (misschien in de toekomst nog van belang) moet je minimaal een A halen.

Model kan je ook worden door fjordsportproeven te doen. Je moet dan B dressuur en L dressuur halen en B springen.
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Plaats reactie