Jullie trainingsschema

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 04 jul 2007, 10:17

Marijke&Rosco schreef:Als ik alleen naar het bos ga rijd ik met veel tempo en veel galop oefeningen om zijn achterhand sterker te maken.
Doe ik ook :j...alleen zondags is het vaak een echte zondags-ritje en wat rustiger, maar over het algemeen houd ik vrij actieve buitenritten. Ook voor de kar gaat het gerust in 3 gangen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Charlot

Bericht door Charlot » wo 04 jul 2007, 11:13

Tjico rijd ik 5 tot 6 keer per week.
Hiervan heb ik 1x priveles van ongeveer driekwartier. Verder wissel ik het trainen in de bak af met buitenritjes, longeren met pasoateugel. En heel af en toe zet ik hem voor de wagen. Tjico zijn rustdag verschilt per week. De ene keer alleen de vrijdag de andere keer ook de dinsdag. Ligt eraan hoe mijn week eruit ziet. Ik vind het heel belangrijk dat ik afwisselt, zodat Tjico er ook plezier in blijft hebben.

Tjico en ik traninen op L niveau!
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 04 jul 2007, 13:57

Voor mij nu erg makkelijk. Wel vanwege een aflopende blessure. Hierdoor mag ik in de bak alleen nog rechtuit draven.
En longeren en/of stapmolen mag ook niet.

We gaan nu dus of naar het bos (instappen naar het bos toe) en in het bos op geschikte plekken draven en daarna weer stukken stappen. Door de heftige regenval zijn op sommige plekken de wortels boven het zand gekomen, of zijn sommige stukken overspoeld met kiezels erg irri dus!

Maar in de bak doen we eerst altijd even instappen aan een lang teugeltje. Daarna pak ik op, en ga ik proberen Rian wat naar binnen en buiten te laten kijken, wat schouder voor, of wijken. Ook draven we op de lange zijdes regelmatig. NA een minuut of 40 ga ik weer uitstappen...
Umiek

Bericht door Umiek » wo 04 jul 2007, 14:42

Ik rij Umiek 4 a 5 x per week. Ik rij recreatief , dus veel buiten ongeveer 1x per maand in de bak. (ben geen echte bakruiter)
Ik rij in de drunense duinen , dus af en toe gaan we echt een lang stuk door het mulle zand. Verder veel bospaadjes. Elke rit zijn we wel ander half uur weg , af en toe 2 a 3 uur. Als ik ruim 1 uur ga rijden ben ik veel aan het draven , vaak wel 5 km achter elkaar , dit kan ze nu makkelijk. Dan ook in een lekker ontspannen tempo , laag met haar hoofd en losse teugels. Hoewel ik dus recreatief rijd , vind ik dat Umiek best hard moet werken. We hebben er allebei veel plezier in.
Longeren doe ik nooit , wel af en toe wat grondwerk , maar dat is geen conditioneel werk. Soms mag ze ook los springen.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 04 jul 2007, 15:57

nouja ik rijdt dus wanneer ik tijd heb het niet heel hard regent.
Ik heb 1x in de week les, ik wil haar minimaal 3x in de week rijden. Ligt een beetje aan mijn stemming wat we gaan doen, toch vaak even serieus aan het werk, maar het bos bekijken we elke week toch wel even.
Maar nu ik wedstrijden rijdt vind ik wel dat ik fanatieker en serieuzer moet gaan trainen van mezelf
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 08 jul 2007, 14:22

5x bosrit
2x vrij :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 08 jul 2007, 18:42

Ik heb oko niet echt een schema voor Nan. Het is maar net waar ik zin in heb. Wel rekening houdend dat ze niet veel dagen achtereen kan lopen uiteraard.

Meestal loopt ze om de dag of twee dagen achtereen en daarna een dag vrij. Het is niet standaard dat ik zoveel keer rijd en zoveel keer longeer. Soms heb ik geen zin en longeer ik een week meer dan dat ik rijd bijvoorbeeld.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 08 jul 2007, 22:17

Ik zeg altijd wel dat ik heel fanatiek ga oefenen enzo, maar dat houd ik 1 dag vol :+

Maar in principe is het als volgt:
Maandag: les
Dinsdag: zelf rijden en nog een rondje buiten
Woensdag: rijdt Niki
Donderdag: zelf rijden en nog een rondje buiten
Vrijdag: verschilt. Of niets, of naar buiten, of springen
Zaterdag: tegenwoordig ben ik mijn paard even kwijt aan Niki, die wil meerijden in de carrousselgroep met Sjors :D
Zondag: gaan we vaak naar buiten, tenzij de hele bups wedstrijd heeft en er niemand is om mee naar buiten te gaan, dan ga ik wat springen of dressuren :D

Ik heb dus een ont-zettend sielugh paard, want hij doet nooit een dag niets :D
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 09 jul 2007, 04:23

Ik vind het vooral belangrijk je paard gelijkmatig te gebruiken, dus niet de ene week alles uit de kan en de andere week niks.

Juist na les en springles rijdt ik de dag erna even los en verder wissel ik regelmatig af. Voor de wedstrijd rijd ik de dag zowiezo niet, de dag na de wedstrijd wel en in een week met westrijd krijgt hij 2 keer rust.
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 09 jul 2007, 04:23

Ik vind het vooral belangrijk je paard gelijkmatig te gebruiken, dus niet de ene week alles uit de kan en de andere week niks.

Juist na les en springles rijdt ik de dag erna even los en verder wissel ik regelmatig af. Voor de wedstrijd rijd ik de dag zowiezo niet, de dag na de wedstrijd wel en in een week met westrijd krijgt hij 2 keer rust.
Esther

Bericht door Esther » ma 09 jul 2007, 08:55

Ik heb het nu ook weer opgepakt, sta nu op stalling..
De eerste dag is ze een half uurtje rustig programma in de stapmolen geweest..

programma nu ong..:
ma: stapmolen stap draf programma.
di: rijden of longeren, rijden ong een uurtje, veel stapwerk. Longeren, 40 minuten stappen en draven..
wo: Les.
do: stapmolen.
vr: Rijden of longeren, zie di.
za/zo: vrij of rijden, (ik kijk even wanneer ik het het drukst heb).
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
anika

Bericht door anika » ma 09 jul 2007, 11:37

Ik probeer 5x per week buiten te rijden. Vaak half uur , uurtje. Als het beter weer wordt hoop ik in de wei weer te dressuren.
Enne.. we zijn niveau-loos :+
Murphy :+: Ysha
Plaats reactie