Uiertje???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Mapie

Uiertje???

Bericht door Mapie » zo 01 jul 2007, 21:38

Hoi hoi!!! :wave:

Nou, de hengst Jack (en zn vriendje Kasper, het ruintje) zijn weer naar huis gegaan!

Lekker rustig weer met alleen de twee meiden in de wei! :j

Nu is het dus afwachten of Doortje wel echt drachtig is ja of nee. Ik kon de hengst hier ook niet langer hebben helaas omdat ik morgennacht vertrek naar Kos voor twee weken. En ik wil er wel bij zijn mocht Doortje volgende week toch weer hengstig worden want ze moesten ook een beetje geholpen worden door mij.
Ook vind ik het nu wat laat in de tijd worden... En als het nu nog niet gelukt is... (Jack is er de eerste week dat Doortje hengstig was vijf keer op geweest! :o Toch weer hengstig na drie weken. Toen is hij er weer een stuk of vijf, zes keer op geweest in die week!).
Dus als het nu niet raak is lukt het met Jack denk ik sowieso niet helaas... :(

Nu zag ik vandaag dat Doortje een uiertje heeft?! :? Je mag er ook gewoon aanzitten en het voelt niet warm aan ofzo. Maar hij is gewoon wat opgezet?! Er komt ook niks uit ofzo. Maar ze heeft echt twee van die soort zakjes, verdikkingen. Net zo'n uiertje die drachtige merrie zo'n maand voor de bevalling beginnen te ontwikkelen.

Nu vroeg ik me af of dit normaal is?! Komt dit vaker voor bij een merrie die net drachtig kan zijn? Kan dat komen door alle hormonen die bij een dracht ontstaan??? Of is dit puur toeval en kan het wat anders zijn???

Ik vond het wel heel apart eigenlijk.......

Weet iemand dit???
Let me know!!!
Bedankt alvast!!!

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Ydel

Bericht door Ydel » zo 01 jul 2007, 22:09

ydel heeft ook gewoon nog een uiertje...
komt omdat ze meerdere veulens(in doortjes geval dan) heeft gehad..
en natuurlijk wel drachtig is geweest afgelopen jaar en dus toch uier aangemaakt heeft..

bij ydel kwam er vandeweek zelfs nog waterig spul uit :))
en caya is toch echt al een half jaar weg :P
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 02 jul 2007, 07:43

Het weer is vaak ook van invloed op de uier. De ene keer wat dikker dan de andere keer.

De merries hier die veel meer veulens gehad hebben, hebben eigenlijk altijd zo'n zakje eronder hangen. Er gebeurt dan niks, maar de huid heeft daar al zo lang spanning en rek gehad dat het nu gewoon zo blijft.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie