FS Diploma springen, waar spring je in de buitenbak?
FS Diploma springen, waar spring je in de buitenbak?
Ik wil me graag opgeven voor het diploma B springen. Nu weet ik dat in Ridderkerk een superfijne binnenbak is, maar waar kun je in een fijne buitenbak springen ( en dan heb ik het met name over de bodem)
Hoe is het diploma springen in Wijk en Heemstede. Waar spring je op gras?
Hoe is het diploma springen in Wijk en Heemstede. Waar spring je op gras?
In Wijk heb ik in de binnenbak gesprongen. Daar had ik toen (ehhm heel wat jaartjes geleden...) voor de dressuur wel de keuze binnen of buiten springen was standaard binnen. Ik weet niet of dat nog zo is.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Re: FS Diploma springen, waar spring je in de buitenbak?
Ik vind naast Ridderkerk dat Udenhout een mooie en tevens goede locatie is
(zijn 2 van mijn opties waar ik Fjordsport zou rijden als ik weer zou gaan).
In Wijk bij Duurstede is de bak vrij donker, en daarnaast zijn de balken slecht zichtbaar. Bijna alle verf is er af waardoor de balken bijna dezelfde kleur hebben als de bodem. En dat vind ik persoonlijk een gevaarlijke situatie.
Maar ik had begrepen dat ze zouden zorgen dat voor de keuring van Wijk in augustus de balken een nieuw kleurtje zou krijgen.
In Wijk is de dressuur meestal binnen en het springen is altijd binnen. De dressuur is wel eens buiten ook geweest omdat er zoveel proeven verreden moesten worden.
En Hoenderloo is bekend denk ik, lekker lichte rijbaan en goede hindernissen.
Andere terreinen ben ik nog niet geweest.

In heemstede heb je het nadeel dat die binnenbak wat klein is als het binnen gehouden wordt.Ellebel schreef:Hoe is het diploma springen in Wijk en Heemstede. Waar spring je op gras?
In Wijk bij Duurstede is de bak vrij donker, en daarnaast zijn de balken slecht zichtbaar. Bijna alle verf is er af waardoor de balken bijna dezelfde kleur hebben als de bodem. En dat vind ik persoonlijk een gevaarlijke situatie.
Maar ik had begrepen dat ze zouden zorgen dat voor de keuring van Wijk in augustus de balken een nieuw kleurtje zou krijgen.
In Wijk is de dressuur meestal binnen en het springen is altijd binnen. De dressuur is wel eens buiten ook geweest omdat er zoveel proeven verreden moesten worden.
En Hoenderloo is bekend denk ik, lekker lichte rijbaan en goede hindernissen.
Andere terreinen ben ik nog niet geweest.
Re: FS Diploma springen, waar spring je in de buitenbak?
Nee hoor het springen is ook wel eens buiten (althans Tjo heeft het toen met denise buiten gedaan).Janine schreef: In Wijk is de dressuur meestal binnen en het springen is altijd binnen. .
Heemstede verschilt ook, de ene keer binnen de andere keer in de buitenbak.
Heemstede is in de zomer vrijwel altijd buiten en goed te rijden. Goed hindernismateriaal en alles klopt. Ik heb geen ervaring in voor/ najaar. De binnenbak is inderdaad klein, maar voor losrijden goed genoeg.
Wijk bij Duurstede is binnen. Slecht verlicht, weinig verf op de hindernissen en ik moest vorig jaar (keuringsdag) erg lang wachten omdat ze niet wisten hoe de boel moest staan. Toen ik mijn boekje had opgezocht met het plattegrondje duurde het nog vrij lang en waren er geen nummers waardoor ik het nog even uit mijn hoofd moest leren.... Ik hoop dat ze het voortaan beter doen (verbeterpunten genoeg wat mij betreft).
Wijk bij Duurstede is binnen. Slecht verlicht, weinig verf op de hindernissen en ik moest vorig jaar (keuringsdag) erg lang wachten omdat ze niet wisten hoe de boel moest staan. Toen ik mijn boekje had opgezocht met het plattegrondje duurde het nog vrij lang en waren er geen nummers waardoor ik het nog even uit mijn hoofd moest leren.... Ik hoop dat ze het voortaan beter doen (verbeterpunten genoeg wat mij betreft).