Iemand verstand van recht?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nina1993

Iemand verstand van recht?

Bericht door nina1993 » di 27 mar 2007, 08:34

Ik heb een vliegendeken gekocht. Deze heb ik via marktplaats besteld. Het was wel duidelijk dat er handel in zat, want er waren er meerdere. Ik heb het bedrag netjes over gemaakt etc. en toen de deken binnen was heb ik hem op mijn fjord gepast. Mijn fjord kan normaal prima met een deken van 185 af. Deze deken was echter qua pasvorm niet goed. Op de kont was de deken te kort en naar de benen toe te lang. Een maat groter zou dus al geen optie zijn.

Er is tijdens het emailen van hun kant nadrukkelijk gevraagd of de maat goed was aangezien deze nog wel wat klein kon vallen.

Nu blijkt dus dat de ruglengte inderdaad te kort is, maar dat de lengte naar de benen dus al te groot is. Het heeft dus niks met de maat, maar met de pasvorm te maken.

Ik heb op internet de winkel opgezocht en de voorwaarden gelezen. Ruilen en retourneren was geen probleem, dus heb ik er een emailtje naar toe gestuurd.

Ik kreeg dit antwoord terug:

Sorry, dit kan niet.
U wist zeker dat de Fjord Ondermaat 185 cm had.
En het is een Aanbiedings-prijs en die worden niet geretourneerd of ruilen.

Nu komt echter het mooiste:
In de advertentie op marktplaats werd niet gemeld dat het om een aanbieding gaat. Ook in de voorwaarden van de winkel staat niets over niet kunnen retourneren van een aanbiedingsartikel.

Ik heb de deken in de shop opgezocht en daar staat inderdaad een hogere prijs vermeld.

Kan ik hier nog wat mee of is dit einde verhaal en is het jammer van de centen?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
yvette

Bericht door yvette » di 27 mar 2007, 09:14

Tsja, dit is een kwestie van gelijk hebben versus gelijk krijgen. Zo te lezen heb jij gelijk, maar of je het ook krijgt???
Als ruilen niet mogelijk zou zijn, had dat tevoren aangegeven moeten zijn. Maar helaas zal dit wel een welles-nietes-verhaal worden.

Je kan wel proberen je recht te halen, maar waarschijnlijk kost je dat meer energie dan de deken gekost heeft. Van mij dus vandaag geen juridisch advies, maar praktisch advies: probeer de deken zelf maar te verkopen. Dit zijn de risico's van het online kopen van spullen. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar als het misgaat, dan is het lastiger dan bij een winkel waar je fysiek naar toe kan gaan.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nina1993

Bericht door nina1993 » di 27 mar 2007, 11:59

Oke,

Denk dat ik dat dan maar ga doen en die winkel dus lekker recht ga laten liggen in het vervolg.
Zhellie Orsta x Briggen
Leentje

Bericht door Leentje » di 27 mar 2007, 12:01

ben nu wel benieuwd om welke winkel het gaat?!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 28 mar 2007, 07:03

Het gaat om Kleyn ruitersport.
Zhellie Orsta x Briggen
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 28 mar 2007, 10:00

Yvette's advies is misschien het handigste.
Maar je kunt altijd nog terugmailen met het feit dat er in de advertentie niet vermeld stond dat het om een aanbieding ging en daarbij stond ook niet vermeld dat ruilen/retoureren niet kan!
yvette

Bericht door yvette » wo 28 mar 2007, 12:18

Janine schreef:Yvette's advies is misschien het handigste.
Maar je kunt altijd nog terugmailen met het feit dat er in de advertentie niet vermeld stond dat het om een aanbieding ging en daarbij stond ook niet vermeld dat ruilen/retoureren niet kan!
Dat kan je zeker nog proberen, maar gezien de eerdere reacties, denk ik niet dat ze hem alsnog terug zullen nemen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 28 mar 2007, 12:21

Soms helpt dreigen met Kassa of Radar ook O:) maar het is geen garantie... Maar idd Yvette, niet geschoten is altijd mis, dat was mijn motto....
Charret

Bericht door Charret » do 29 mar 2007, 07:02

Janine schreef:Soms helpt dreigen met Kassa of Radar ook O:) maar het is geen garantie... Maar idd Yvette, niet geschoten is altijd mis, dat was mijn motto....
Haha, daar heb je dan meer mensen voor nodig. Je kunt ook zo'n contact advertentie op Marktplaats zetten en zeggen dat je op zoek bent naar mensen die ook een nare ervaring met dit begrijf hebben gehad. Dat mag.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nina1993

Bericht door nina1993 » do 29 mar 2007, 08:12

Ik heb er een mailtje naar toe gestuurd. Ze vonden dat de voorwaarden van de shop niet voor de advertentie golden. Prima kan ik mee leven, maar waar blijft dan de aanbieding?

In dezelfde mail stond dat er in de advertentie wel vermeld stond dat het een actie was.

En ik kijk even laten nog eens naar die advertentie en jawel hoor, ze hebben keurig de advertentie aangepast.

Dat was natuurlijk te verwachten.

Ik ga het ding dus maar gewoon proberen te slijten.

Iemand interesse? O:)
Zhellie Orsta x Briggen
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 29 mar 2007, 12:42

Nope, dat soort dingen koop ik liever hier in de buurt, dat is makkelijker ruilen O:)
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » do 29 mar 2007, 17:55

Ik heb op een incassoburo gewerkt met juristen, ik denk in dit geval dat je geen gelijk gaat krijgen! Heb ook weleens eerder problemen gehad met zulke dingen en heb advies gevraagd aan jurist, je kansen zijn nihil! Ik hoop voor je dat dit niet het geval is maar zo te lezen heb je weinig kans

voortaan gewoon in de winkel kopen dan kun je altijd terug gaan.

helaas komen dit soort praktijken wel meer voor tegenwoordig, ze verzinnen altijd wel wat zodat jij geen poot heb om op te staan!!

jammer iig!

succes ermee!!!

ps wat je voortaan ook kunt doen is als je iets koopt van internet met een plaatje erbij print screen maken (zit naast F12) dan sla je dat vervolgens op (wordpad openen en ctrl v (kopieren) dan opslaan als) heb je altijd bewijs dan heb je een printje gemaakt van je hele beeldscherm op dat moment ( plus tijd enz) !
Plaats reactie