Fjordsport

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Lies

Fjordsport

Bericht door Lies » vr 23 mar 2007, 05:52

Goed... ik heb het een beetje in m'n bol gekregen en wil misschien ergens in mei een fjordsport proef rijden bij de cruqius met Zanoukje (A of B :+ )...
Nu ben ik alleen even de weg kwijt, wat kost zo'n proef nu? (12 euro?)
En is fjordsport nu gelijk aan wat ik ooit met Tasja heb gereden (ook dressuur en springen) en kan een paard met L2 dressuur en L springen (of zoiets?) nog steeds model worden ipv met een A voor de verrichtingsproef?
Don't believe everything you think
Mir

Bericht door Mir » vr 23 mar 2007, 06:30

Volgens mij is het LL dressuur ( dus 160 punten of meer) voor je L proef en B springen, dat staat gelijk aan een A zadelproef. Weet niet of je als je voor je L1 156 punten haalt en voor je L2 160, dit ook gelijk staat aan LL?
Het is ook een verschil of je een fjordsportwedstrijd of een fjordsportdiploma rijdt. Staan de kosten niet in het boekje onder de kop van Heemstede/Ridderkerk?
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 23 mar 2007, 08:52

Mir schreef:Volgens mij is het LL dressuur ( dus 160 punten of meer).....Weet niet of je als je voor je L1 156 punten haalt en voor je L2 160, dit ook gelijk staat aan LL?
LL is een L1 proef met 160ptn of meer. Als het goed is, geldt L2 niet voor de LL, maar dit zal ik met de aankomende vergadering eens navragen.
Mir schreef:Het is ook een verschil of je een fjordsportwedstrijd of een fjordsportdiploma rijdt. Staan de kosten niet in het boekje onder de kop van Heemstede/Ridderkerk?
In Heemstede krijg je nog inschrijfkosten erbij. In Wijk bij Duurstede rekende ze vorig jaar alleen de kosten die het stamboek vraagt voor de diplomaproef. Maar minimaal is het voor een diploma proef dus €12,- maar de organisatie mag dat dus ophogen om zelf uit de kosten te komen.
Voor FjordSportwedstrijden mag de organisatie zelf weten wat voor kosten ze er aanhangen.

Met L-dressuur (L1) en B springen kunnen ze model worden met minimaal 35ptn bij de keuring (of B-verrichtingsproef).
Met LL-dressuur (L1 met minimaal 160ptn) en B-springen kunnen ze na het eerste jaar model te zijn door voor Ster bij min. 37ptn op de keuring(of via A/AA verrichtingsproef).
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 23 mar 2007, 11:16

Janine schreef:
Mir schreef:Volgens mij is het LL dressuur ( dus 160 punten of meer).....Weet niet of je als je voor je L1 156 punten haalt en voor je L2 160, dit ook gelijk staat aan LL?
LL is een L1 proef met 160ptn of meer. Als het goed is, geldt L2 niet voor de LL, maar dit zal ik met de aankomende vergadering eens navragen.
Ik heb dit van de winter aan Joke van Bon gevraagd. de L2 telt NIET
als LL. Met de achterliggende gedachte dat het makkelijker is om met 150 punten te slagen voor de L2 dan 160 pnt te halen voor de L1

Als je via de L2 M1 haalt is dat wel weer goed, dan vervalt de LL
Lies

Bericht door Lies » vr 23 mar 2007, 12:13

Fjordsport en fjordsportdiploma....150 of 160 punten... LL wel L2 niet, M1 weer wel... 5 euro, 12 euro of misschien iets meer... dit motiveert niet O:)

Maar goed ik heb het boekje nog even extra nagekeken...
12 mei zijn er fjordsportproeven op de cruquiushove inschrijfgeld is 5 euro.

Maar als ik fjordsport doe, doe ik dus geen fjordsportdiploma. (dit klinkt écht intelligent..)
En wat is nou precies het verschil tussen fjordsport en fjordsportdiplomarijden? (behalve het diploma)
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 23 mar 2007, 12:34

Lies schreef: Maar als ik fjordsport doe, doe ik dus geen fjordsportdiploma. (dit klinkt écht intelligent..)
En wat is nou precies het verschil tussen fjordsport en fjordsportdiplomarijden? (behalve het diploma)
Je moet eerst een fjordsportvaardigheidsproef(ofwel diploma) hebben,
om aan fjordsportproeven (ofwel wedstrijden) te mogen deelnemen.

De diploma's zijn 12 euro (afdracht stamboek) + wat de organiserende
vereniging erbij telt.

Het inschrijfgeld van de proeven mag de organiserende
vereniging zelf bepalen.(zit meestal rond de 5 euro).
Lies

Bericht door Lies » vr 23 mar 2007, 16:08

Oke... dus als Heemstede een fjordsport wedstrijd organiseert mag ik hier met Zanouk niet aan meedoen?
Of kan ik dan wel meedoen als ik ook betaal voor zo'n diploma? (zo ging het met Tasja nog, ooit..)
Mir

Bericht door Mir » za 24 mar 2007, 10:51

Volgens mij eerst je Fjordsportdiploma, dan starten in de klasse waar je je diploma voor hebt op fjordsportwedstrijd. Tenzij je echt voor de ervaring gaat is diploma rijden dus denk ik interessanter dan wedstrijd, omdat je daar daadwerkelijk wat mee op schiet wat predikaten betreft.
Op 12 mei is dus diploma rijden in Heemstede (blz. 109 fjordenboekje).
Lies

Bericht door Lies » zo 25 mar 2007, 13:07

Héhé ik ben eruit! Dan je Mir!
Ik ga eens overleggen met de chauffeur... en niet geheel onbelangrijk, met Zanouk O:)
Plaats reactie