Tips voor het koetsiersbewijs?!
Tips voor het koetsiersbewijs?!
Heyy
2 jaar geleden heb ik mijn ruiterbewijs gehaald. Nu ik steeds verder ben met mennen ook maar bedacht om mijn koetsierbewijs te gaan halen. Nou ingeschreven en ik moet 2 juni examen doen. Ik ben al druk aan het leren uit het boek en lessen met mennen. Hebben jullie nog tips voor mij waar ik extra op moet letten of wat ze zeker weten vragen?
groetjes lisa
2 jaar geleden heb ik mijn ruiterbewijs gehaald. Nu ik steeds verder ben met mennen ook maar bedacht om mijn koetsierbewijs te gaan halen. Nou ingeschreven en ik moet 2 juni examen doen. Ik ben al druk aan het leren uit het boek en lessen met mennen. Hebben jullie nog tips voor mij waar ik extra op moet letten of wat ze zeker weten vragen?
groetjes lisa
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Pff nee niet echt... Wat vooral belangrijk is, is dat je controle hebt over je paard. Je hoeft echt niet onwijs netjes volgens het Achenbach(zo schrijf je dat toch?)-systeem rijden, controle is alles. Ik kreeg een net-ingespannen paard mee om examen mee te doen. Allemaal leuk en aardig, maar toen ik de leidsels over moest nemen in een smal straatje vol auto`s en de anderen daarom allemaal van de kar af waren, steigerde meneer midden op straat en sprong bijna op een auto. Hij schoot daarna weg maar gelukkig had ik hem snel onder controle. Ik ben wel geslaagd, dus het gaat er meer om dat je problemen op kan lossen en controle hebt en houdt en dat je zelf rustig blijft!
Succes iig met oefenen!
Succes iig met oefenen!
-
-
Wat wij ons nog herinneren, (het is lang geleden hoor) was dat ze vragen welke soort koets iets is, kennis van het tuig en bij de vragen logisch nadenken. Ik weet wel, dat ik heel van mijn ervaring uit al wist.
En verder bij alles, denk logisch na.
Bij de praktijk: rijd zoals je altijd hebt gedaan, ook zeker voor je paard. Anders snapt die het even niet meer.
Ik vond het allemaal (achteraf) best mee vallen.
Ik zou zeggen, veel succes!!
En verder bij alles, denk logisch na.
Bij de praktijk: rijd zoals je altijd hebt gedaan, ook zeker voor je paard. Anders snapt die het even niet meer.
Ik vond het allemaal (achteraf) best mee vallen.
Ik zou zeggen, veel succes!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Betreffende theorie: Even langskomen hier
Daar heb ik een zeer goede en effectieve leermethode voor!
Betreffende praktijk: Rustig, beheerst, weten wat je doet en dit eventueel ook met zekerheid naar je examinator overbrengen. Verder bij onzekerheid altijd even uitleg vragen. En je niet in de maling laten nemen door de examinator, doen wat mag etc. Heb mijn praktijkexamen echt met plezier gereden, examinator was een gezellige man die het volgens mij ook wel gezellig vond. Leuk praatje gemaakt...(en toch alle regeltjes in de gaten gehouden)
Oja, mocht je een verhaal aan het houden zijn, vind de examinator het ook helemaal niet erg als je bijvoorbeeld zegt: Sorry, moet heel even extra opletten, ogenblik. (daar scoorde ik geloof ik mn puntjes ook weer mee)

Betreffende praktijk: Rustig, beheerst, weten wat je doet en dit eventueel ook met zekerheid naar je examinator overbrengen. Verder bij onzekerheid altijd even uitleg vragen. En je niet in de maling laten nemen door de examinator, doen wat mag etc. Heb mijn praktijkexamen echt met plezier gereden, examinator was een gezellige man die het volgens mij ook wel gezellig vond. Leuk praatje gemaakt...(en toch alle regeltjes in de gaten gehouden)
Oja, mocht je een verhaal aan het houden zijn, vind de examinator het ook helemaal niet erg als je bijvoorbeeld zegt: Sorry, moet heel even extra opletten, ogenblik. (daar scoorde ik geloof ik mn puntjes ook weer mee)
Geluk is de vrucht van intens werk
Dat moet dus wel tegenwoordig, en je moet ook een capje op.Daphne schreef:Pff nee niet echt... Wat vooral belangrijk is, is dat je controle hebt over je paard. Je hoeft echt niet onwijs netjes volgens het Achenbach(zo schrijf je dat toch?)-systeem rijden, !
Overigens vind ik het wel goed dat ze achenbach verplichten, zeker als je met een aanspanning het verkeer in gaat.
Ah ok, dat wist ik niet! Bij ons was idd wel een hoofddeksel verplicht (dus cap, pet, hoed etc) maar wat voor hoofddeksel maakte niet uit. We hebben wel het achenbach-systeem geleerd, maar ons werd verteld dat het belangrijk is dat je weet wat je doet en controle hebt en zeker bent. Dus of dat nou met achenbach of op zn Jan-boeren-fluitjes was dat maakte niet uit.
Het is overigens deze maand precies twee jaar geleden dat ik mijn koetsiersbewijs gehaald heb dus het kan best zijn dat er ondertussen dingen veranderd zijn
Het is overigens deze maand precies twee jaar geleden dat ik mijn koetsiersbewijs gehaald heb dus het kan best zijn dat er ondertussen dingen veranderd zijn

sinds 2007 is cap idd verplicht,en op de openbare weg,is nu ook het achenbach verplicht!
hier staan tig proefexamens!!:
http://www.rap-annapaulowna.nl/rap/disc ... examen.htm
hier staan tig proefexamens!!:
http://www.rap-annapaulowna.nl/rap/disc ... examen.htm
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ik hoefde nog niet met cap (alleen nette hoed en was vorig jaar) en hier was het inderdaad wel: Achenbach (ténzij je het zonder achenbach sneller en keuriger op kon lossen, maar daarna wel weer achenbach verder gaan!)
En nee hoor ik sla niet, hooguit met nuttig papierwerk
En nee hoor ik sla niet, hooguit met nuttig papierwerk

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik moet ook met cap! is verplicht geworden en ook netjes met achenbach. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad al druk aan het leren en ook wel proefexamens gedaan. Verder hoop ik natuurlijk dat alles goed gaat want ik heb niet zoveel zin om te zakken.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!