koetsiers bewijs

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Leentje

Bericht door Leentje » di 06 feb 2007, 06:10

Viv schreef:
Wikke schreef: volgens mij i s eht 30,- per jaar,en zulke gebieden heb je bij ons in de regio toch niet,dus daar heb ik het ook niet voor te doen.
ik wil het puur voor mezelf halen,als soort " test"
Dan ben je met een paar goede menlessen toch goedkoper uit dan een koetsiersbewijs. Vlak bij jou zit een jongen die marathon rijdt (oude eigenaar van onze wagen) die je zeker verder kan helpen daarmee.
Ben zn naam ff kwijt maar daar kom ik nog wel op.
wbt instructeur heb ik echt niet te klagen,Christiaan provoost is en kundig instructeur!
ik ben ook niet van plan die hele curus te gaan doen,alleen een examen.

als het in 2 jaar is,valt het wel mee.
in principe betaal je (wat voor de meeste alleen van waarde is)i het onderhoud,etc. van de paden,tereinen,maar die heb je hier niet.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 09:47

Ik heb hem ooit op de manege gehaald :j
Was best makkelijk. Het moeilijkste vond ik al die rijtuigjes leren O:) (die had ik dus ook fout met examen...)

Als het puur is voor het leren mennen, dan kun je beter op menles gaan :j ik denk dat je dan meer goede begeleiding krijgt.

Ik zit al een tijdje te denken om het koetsierbewijs af te laten lopen, maar ik ben zo bang dat ik dan weer ga mennen O:) Maar het stomme is, dat ik betaal voor zowel het Ruiterbewijs als het koetsierbewijs, terwijl ik maar van 1 tegelijk gebruik van kan maken, want als ik op mijn knol zit, kan ik er niet tegelijkertijd achter zitten mennen :?
Charret

Bericht door Charret » di 06 feb 2007, 11:35

Janine het zou toch jammer zijn om het te laten verlopen . Want zo te zien kosten het niet enorm veel per 2 jaar en straks heb je het niet meer wil je weer mennen en dan krijg je spijt.

Ik zal eens wat meer informatie vragen hier in de omg. Ik geloof dat ze in Maurik ook lessen geven, maar daar weet MArieke misschien meer van.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 11:41

Charret schreef:Janine het zou toch jammer zijn om het te laten verlopen . Want zo te zien kosten het niet enorm veel per 2 jaar en straks heb je het niet meer wil je weer mennen en dan krijg je spijt.
Ja idd, daarom verleng ik hem nog steeds...
Charret schreef:Ik zal eens wat meer informatie vragen hier in de omg. Ik geloof dat ze in Maurik ook lessen geven, maar daar weet MArieke misschien meer van.
Bij de Park idd, misschien dat ze het daar ook organiseren, weet ik eigenlijk zelf niet.

Ik weet wel dat de Fjordenvereniging Midden-Nederland het meestal organiseerd in Januari/februari als er genoeg deelnemers zijn :j Dat wordt dan meestal in Wijk Bij Duurstede gehouden (bij de Wildkamp).
fjordido

Bericht door fjordido » di 06 feb 2007, 11:55

ik heb trouwens ooit eens een ongeval gehad met paard en heb toen erg veel gehad aan de diensten van de SRR ivm het ruiterbewijs/de verzekering
lientje

Bericht door lientje » di 06 feb 2007, 12:04

ik heb er nu wat aan ivm een rechtzaak.
Ik zou het dus ook nooit zomaar laten verlopen, beter dubbel verzekerd als niet want je weet nooit wie weet doet je eigen verzekering wel moeilijk omdat je dan geen geldig koetsiersbewijs hebt.

ik betaal inderdaad ook apart voor ruiterbewijs.
zijn gewoon 2 verschillende verzekeringen zo zie ik het maar :P
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 06 feb 2007, 12:10

Charret, die ruitersportzaak in Maurik op de rotonde (sorry, naam kwijt) organiseert ook ruiterbewijs en dan hoef je geen eigen paard mee te nemen. Voor de menlessen in Maurik heb je wel je eigen aanspanning nodig...
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 12:14

Avezaat denk ik Marieke :j of bedoelde je die niet!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 06 feb 2007, 12:16

Janine schreef:Avezaat denk ik Marieke :j of bedoelde je die niet!
Precies! :D
Charret

Bericht door Charret » di 06 feb 2007, 16:13

Bij Avezaath inderdaad, wist alleen niet dat je daar ook je ruiterbewijs kon halen of heb jij het over koetssiersbewijs, Marieke?

Tsja, we hebben alleen geen kar. Wel een paard om ervoor te zetten..is ook niet voldoende lijkt me dan of wel?

Maar geven ze ook lessen op de Wildkamp Janine? Dat is hier niet ver vandaan dus goed te doen.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 06 feb 2007, 16:52

Charret schreef:Bij Avezaath inderdaad, wist alleen niet dat je daar ook je ruiterbewijs kon halen of heb jij het over koetssiersbewijs, Marieke?

Tsja, we hebben alleen geen kar. Wel een paard om ervoor te zetten..is ook niet voldoende lijkt me dan of wel?

Maar geven ze ook lessen op de Wildkamp Janine? Dat is hier niet ver vandaan dus goed te doen.
Ik heb nog wel een karretje voor je (afhankelijk van hoe groot je paard is) en bij Avezaath gaat het inderdaad om het koetsiersbewijs...
Charret

Bericht door Charret » wo 07 feb 2007, 08:36

Voor de lessen gaan we eerst Jouke gebruiken. :)
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 07 feb 2007, 13:15

De koetsiersbewijs lessen zijn dan op de Wildkamp inderdaad. Ruiterbewijs hebben ze ook gedaan, maar ik weet niet of ze dat nog doen (en anders niet meer ieder jaar dacht ik...)
Charret

Bericht door Charret » wo 07 feb 2007, 20:27

Ik zal het eens nakijken. Ze hebben geen internet site of wel?
Plaats reactie