E-rijbewijs

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
druppeltje

E-rijbewijs

Bericht door druppeltje » ma 05 feb 2007, 08:02

Hoihoi,

Ik zit er serieus aan te denken om mijn E-rijbewijs te gaan halen. Wie heeft hem van jullie en is het moeilijk? Ik kan hier in de buurt een spoedcursus doen van 1 dag, in die dag krijg je 's ochtends les en 's middags examen. Denken jullie dat dat te doen is? Welke bijzondere verrichtingen kregen jullie? Moet je je theorie opnieuw halen?

Kortom, alle verhalen zijn welkom!
Dressuur: L1+2
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 05 feb 2007, 08:10

Ik heb een half jaar geleden mijn E gehaald. Het was niet moeilijk. Ik heb geen verkorte cursus gedaan omdat na een intake mijn instructeur dacht dat ik het met dat aantal uren niet zou redden. Ik heb in totaal denk ik met intake erbij 11 of 11 uur les gehad, meestal in bokuren van 2 uur achter elkaar. En, het beste, in 1* geslaagd! :D
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Erika

Bericht door Erika » ma 05 feb 2007, 08:19

Ik wil het dit jaar ook graag halen. Je hoeft niet opnieuw theorie te halen (tenminste mijn broer niet, heeft het net gehaald). Ook met een 1 dag cursus. Ik weet van diverse mensen die het zo gedaan hebben en in de eerste keer gehaald hebben. Maar het blijft een moment opnamen, er kan altijd van alles fout gaan net zoals je zomaar in een keer kan slagen, gewoon gaan doen! (ga ik ook doen :D )
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » ma 05 feb 2007, 09:47

Hoi,
ik heb ook een tijd geleden mij E rijbewijs gehaald. Je theorie hoef je in ieder geval niet opnieuw te doen.
Als bijzondere verrichtingen moest ik recht achteruit kunnen rijden en bochtje achteruit om te kunnen keren...
Het valt best mee!

Ik vind wel, net als Erika zegt, het blijft een moment opname en het echte rijden leer je pas als je het rijbewijs hebt.

Succes
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
mariën
Contacteer:

Bericht door mariën » ma 05 feb 2007, 09:59

Ik heb mn E iets meer dan een jaar geleden gehaald.

Heb het bij dezelfde rijschool gehouden als waar ik mn B had gehaald.
Het was daar standaard procedure 6 uur les en dan examen.
Ik heb dat over 3 dagen verdeeld, dus elke dag 2 uur les, daarbij vooraf beetje theorie oefenen die gevraagd kon worden.

Ik heb het gelukkig in 1 keer gehaald, ik moest recht achteruit rijden en bochtje rijden geloof ik als bijzondere verrichtingen.

Ben er wel reuze blij mee is zo makkelijk (en dan te bedenken dat ik toen ik 18 en een half was al B + E had :D 8-) )
Maurits & Pleuni
Viv

Bericht door Viv » ma 05 feb 2007, 13:26

Ik ben dus net geslaagd (23 januari) en heb het bij de ANWB in 1 dag gedaan.
Het is zeker te doen maar wel zwaar (vermoeiend) vond ik (en ik rij toch al een aardig tijdje illegaal) 5 uur les en nog een uur examen.

Je krijgt een paar uur achter elkaar les en daarachteraan meteen examen. je hoeft je theorie niet opnieuw te doen maar je krijgt wel wat korte theorievragen over het kentekenbewijs en de gewichten en maten en controlepunten.

Bijzondere verrichting is meestal een klein stukje achteruit en dan een bochtje om.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » ma 05 feb 2007, 13:39

Leuk om te weten. Ik hoop hem binnenkort te kunnen halen. Heb er nu weer wat meer tijd voor.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 06 feb 2007, 10:02

Mag ik ook vragen wat het jullie ongeveer heeft gekost? Ook ik rijd al een tijdje 'illegaal' al blijft dat een discussiepunt.
Maar we willen het allebei graag gaan halen, maar ja de financiën he? Het vooruit rijden lukt allemaal wel, maar als er iets bijzonders gedaan moet worden.....
Paard eruit, trailer afkoppelen en duwen maar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 06 feb 2007, 10:05

Ik heb wat lessen genomen en toen mijn auto en trailer zo op elkaar afgestemd dat een E rijbewijs niet nodig. Voor het hoe en wat kun je advies inwinnen bij het RDW. Overigens ben ik ook al een keer aangehouden dooor politie en alles was inorde :j
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 10:06

Ik kon al een beetje ermee rijden, want ik heb vooor school mijn trekkerijbewijs moeten halen, en dan leer je met dubbele oplegger rijden :? (Niet dat ik dat nu nog zou kunnen...)

Ik heb een dagcursus gedaan die over 2 dagen was verdeeld, met een week tussen de 2 lessen.
Dus 2 keer een ochtend les en na de 2e lesdag gelijk examen.
Ik vond deze manier wel fijn, want dan kun je alles ff laten bezinken en nog een beetje in je hoofd oefenen.
Ik kreeg wel wat algemene op aanhanger toegesplitste vragen tijdens het gesprekje in het gebouw.

Viv hem je hem eigenlijk in 1 keer gehaald?
Charret

Bericht door Charret » di 06 feb 2007, 11:31

Ik heb het bij de rijschool hier gevraagd en het zou me 548 euro incl. examen kosten. Vooral de examens zijn erg duur. Je kunt ook een dagexamen doen dus rijden en dan gelijk examen en dat is 100 euro goedkoper meen ik, maar als je zou zakken en niet de oefendag had gedaan [die kost 100 euro] mocht je niet op hun kosten herexamen doen. Al met al ben je dan net zo duur uit, mist je in een keer slaagt natuurlijk.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 11:38

De rijschool waarbij ik het gehaald heb, doen ook 1 dags cursussen, maar zij zeggen uit ervaring dat het fijner is om het in 2 delen te doen. Dus daarom heb ik het toen ook in 2 delen gedaan. Het aantal rijuren is overigens wel gelijk. En bij hun was er geen verschil in prijs.
Viv

Bericht door Viv » di 06 feb 2007, 11:45

Ellebel schreef:Ik heb wat lessen genomen en toen mijn auto en trailer zo op elkaar afgestemd dat een E rijbewijs niet nodig. Voor het hoe en wat kun je advies inwinnen bij het RDW. Overigens ben ik ook al een keer aangehouden dooor politie en alles was inorde :j
Binnenkort heb je voor elke aanhanger een E nodig en wordt het in catagoriën ingedeeld net als bij de motoren.

Suus ik was 549 euro (geloof ik kan tientje meer of minder zijn) kwijt inclusief alles (5 lessen en examen en lunch). Gewoon even rondsurfen op i-net er zijn zat van die snelcursussen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 11:48

Ohja, niet geheel onbelangrijk om bij de keuze op te letten:
Zorg dat je een Bovag rijschool hebt, en let ook voor de extra zekerheid op het aantal sterren!
Viv

Bericht door Viv » di 06 feb 2007, 11:50

Janine schreef: Viv hem je hem eigenlijk in 1 keer gehaald?
Nee maar dat kwam door een sukkel voor me die een ingreep kreeg bij het eerste stoplicht na het CBR waardoor ik op de busbaan eindigde omdat het kruisende verkeer al begon te rijden (ik had dus geen ingreep). Was dus net koud 5 minuten we bij het CBR. Examinator had op de rest van de rit niks aan te merken dus beetje hammerysk, maarja 1,5 week later alsnog geslaagd gelukkig (meteen Her aangevraagd omdat mn instructeur dit echt een k*tstreek vond van die man maar er verder ook niks ana kon doen).
Tsja dat kan gebeuren, beetje kostbaar foutje maarja.
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 06 feb 2007, 11:50

Ik wacht gewoon braaf tot het verplicht wordt en ondertussen maak ik zo al wat kilometers.

Er zitten inderdaad heel veel verschillen in de prijzen bij diverse rijscholen. Ook lijkt het me niet aantrekkelijk om in een volledig vreemde stad af te rijden, als je de weg een beetje kent ben je al een stukje zekerder van je zaak, dan maar 50 euro meer.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 feb 2007, 12:03

Ellebel schreef:Ook lijkt het me niet aantrekkelijk om in een volledig vreemde stad af te rijden, als je de weg een beetje kent ben je al een stukje zekerder van je zaak, dan maar 50 euro meer.
Ben ik met je eens. Een hele enkele keer rijd ik hier in A'foort (overigens zonder aanhanger) nou echt een but stad... Maar dat vinden mensen hier uit A'foort van Utrecht.
(Heb hier in A'foort al een keer op de busbaan gereden O:) )
Charret

Bericht door Charret » di 06 feb 2007, 16:15

Ik ben de lessen voor me D ook allemaal in A'foort en Utrecht gehad. Wat een dritt steden om te rijden zeg. Niet normaal. Ben blij dat het niet meer hoeft. Ik hoop dan ook in Tiel gewoon af te kunnen rijden hoor, haha.

viv, ik denk dat zoiets gewoon een landelijk gemiddelde is wat betreft de kosten voor de lessen en examen. Niet mis vind ik zelf.
Plaats reactie