Barefoot
Barefoot
Zijn er onder jullie Barefootgebruikers? Zo ja, wat zijn de ervaringen en de verschillen (zowel negatief als positief) met een zadel met boom?
Het lijkt mij namelijk erg aantrekkelijk zo'n zadel. Groetjes Lianne
Het lijkt mij namelijk erg aantrekkelijk zo'n zadel. Groetjes Lianne
Als je even op barefoot zoekt dan zie je verschillende topices, er zit hier een steeds grotere groep enthousiaste gebruikers.
Ik heb zelf een cheyenne voor de endurance en de dresuur en een Arizona voor de western.
Op bokt.nl lopen ook veel topics over barefoots en je hebt natuurlijk de site zelf www.boomloosrijden.nl
Ik heb zelf een cheyenne voor de endurance en de dresuur en een Arizona voor de western.
Op bokt.nl lopen ook veel topics over barefoots en je hebt natuurlijk de site zelf www.boomloosrijden.nl
Ik heb er ook een en wil geen andere meer.
Past altijd, zit heerlijk, veel gevoel/ contact met je paard, zithulpen gaan veel beter.
Ik doe er alles mee: dressuur (L1, wil naar L2 dit jaar), springen (80cm nu), cross, endurance, en natuurlijk gewoon lekker buitenrijden.
Je moet er gewoon eentje proberen voor een week. Kijk maar op www.boomloosrijden.nl voor info.
Past altijd, zit heerlijk, veel gevoel/ contact met je paard, zithulpen gaan veel beter.
Ik doe er alles mee: dressuur (L1, wil naar L2 dit jaar), springen (80cm nu), cross, endurance, en natuurlijk gewoon lekker buitenrijden.
Je moet er gewoon eentje proberen voor een week. Kijk maar op www.boomloosrijden.nl voor info.
Ik heb er net een gekocht, na een week testen en ik ben er erg blij mee!! Hij zit heerlijk, je voelt alles wat er onder je gebeurt, waardoor je veel meer aan voelt komen en je echt door hebt wat er precies gebeurt..
Het is wel even wennen, ik ben er nu nog niet echt aan gewend, ik had de eerste keren echt het gevoel dat ik niet meer kon rijden, maar dat wordt steeds beter..
Ik ben er erg tevreden over en kan het iedereen aanraden.. Ik heb Annabel ook al besmet!!
Het is wel even wennen, ik ben er nu nog niet echt aan gewend, ik had de eerste keren echt het gevoel dat ik niet meer kon rijden, maar dat wordt steeds beter..
Ik ben er erg tevreden over en kan het iedereen aanraden.. Ik heb Annabel ook al besmet!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Okay dan! Dus ook onder de fjordenmensen enthousiastelingen. Ik had al op boomloosrijden.nl gekeken, maar was benieuwd of er hier ook mensen bekend mee waren. (Buiten de mensen om van de foto's die hierzo ophet forum staan) Het lijkt mij 'natuurlijker' en met meer gevoel. Nu heb ik nog geen paard, maar de kans is er dat er een BF komt tzt. Fijn dat je 'm een week kan testen.
Ik rijd nu sinds een jaar ook met barefoot. Echt een heerlijk zadel, ideaal voor de wandelingen die ik doe van een paar uur en het past op ieder paard (in mijn geval wel handig omdat ik meerdere paarden rijd)
Ik vond het eerst voor het dressuren toch niet zo fijn, maar het is gewoon wennen. Als ik eens op de vzh wintec van mn vriendin zit is het echt een marteling voor mn kont! Zo hard en veel minder contact!
Maar denk dat ik later toch nog een fijn dressuurzadel wil, maar voor de wandelingen wil ik nooit of te never nog een ander zadel!
Ik vond het eerst voor het dressuren toch niet zo fijn, maar het is gewoon wennen. Als ik eens op de vzh wintec van mn vriendin zit is het echt een marteling voor mn kont! Zo hard en veel minder contact!
Maar denk dat ik later toch nog een fijn dressuurzadel wil, maar voor de wandelingen wil ik nooit of te never nog een ander zadel!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik mag hem eens proberen van een stalgenoot (we hadden het erover en haar reactie was 'als je hem wil proberen, pak maar, geen enkel probleem').
Maar ik ben er een beetje huiverig voor, omdat Vjesta nog weleens uit het niets wil gaan rennen, word wel minder... Is het dan iets voor mij? Ik ben een beetje een bange ruiter...
Maar ik ben er een beetje huiverig voor, omdat Vjesta nog weleens uit het niets wil gaan rennen, word wel minder... Is het dan iets voor mij? Ik ben een beetje een bange ruiter...
De eerste keer dat ik Tea met barefoot reed stormde het.. Tea stond net op een nieuwe stal en die zijn nog aan het bouwen.. Overal klapperde er plastic en bouwmaterialen maakten herrie, gevolg: Een superschrikkerige Tea!!
Maar ik zat muurvast!! Ik kon nog beter blijven zitten dan op mijn wintecje!! Ik zat echt als een huis!!
Kan het je wel aanraden, maar je moet wel je evenwicht bewaren, want hij kan wel eerder schuiven, heb er zelf weinig last van hoor.. Ook bij die sprongen van Tea bleef hij goed liggen!!
Maar ik zat muurvast!! Ik kon nog beter blijven zitten dan op mijn wintecje!! Ik zat echt als een huis!!
Kan het je wel aanraden, maar je moet wel je evenwicht bewaren, want hij kan wel eerder schuiven, heb er zelf weinig last van hoor.. Ook bij die sprongen van Tea bleef hij goed liggen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'