Veel liggen.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
maartje87
Contacteer:

Veel liggen.

Bericht door maartje87 » zo 21 jan 2007, 16:16

Ik krijg op de manege vaak te horen dat Yakay veel ligt. Eerst zijden ze nog dat hoord erbij omdat hij nog jong is, maar nu vinden ze toch dat hij wel erg veel ligt. De jonge KWPN'ers die er staan liggen ook regelmatig maar Yakay ligt nog meer. Met rijden is Yakay meestal wel actief en loopt hij ook best goed door. Doen die van jullie dat ook? Heeft dit met het ras te maken?
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 jan 2007, 16:48

Hier liggen ze niet veel, alleen als het zonnetje lekker schijnt, liggen ze gemiddeld een uurtje te dutten.

Maar weet wel een fjord hier die ook erg vaak ging liggen. Vaak at hij wat en ging liggen. Vervolgens na pakweg een kwartier/half uur stond ie weer op en ging weer eten waarna hij weer ging liggen. Heb nog niet helemaal meegekregen wat die nu precies had, maar ze zijn er uiteindelijk wel mee naar de kliniek geweest, omdat hij toch wel erg veel lag.
Beetje koliekerig volgens mij of dat hij een infectie in de darmen had ofzo.

Misschien maar eens bij de dierenarts informeren.
Geluk is de vrucht van intens werk
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 21 jan 2007, 16:56

die van mij ligt 's avonds altijd in de stal. Overdag eigenlijk vrij weinig.

Op de boerderij liggen ze altijd wel lekker in de paardenbak na het eten. Ik zou ook even bij de DA informeren of dat kwaad kan!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
claudia

Bericht door claudia » zo 21 jan 2007, 16:58

Kventin lag ook heel graag en Alco doet het ook heel regelmatig. Als ik onverwacht thuis kom liggen ze bijna altijd. Coen heeft dit ook al van Alco overgenomen en ligt ook regelmatig
Ik zie er niets verkeerd in en het geeft ook wel aan dat ze op der gemak zijn.

ALs ze onsrustig zijn en met het rijden futloos of juist heel hyper dan zou ik na gaan denken. Maar aan liggen in de stal is niets mis mee.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Krista

Bericht door Krista » zo 21 jan 2007, 17:27

Klopt wat Claudia zegt, bij gezondheid is het een teken dat ze zich erg op hun gemak voelen. Onze draver kan overdag uren slapen of liggen. Is soms wel eens te lui om voor zn hooi overeind te komen, haha.
Buiten is ie altijd superfris en net een bommetje, dus ook in zijn geval is er met veel liggen niks mis!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 jan 2007, 19:03

Het paard van mijn vriendin (en trekpaardje in dit geval) ligt ook heel vaak. De eerste keer dat ik zag dat ze helemaal plat in de paddock lag schrok ik mij rot. Maar ze ligt echt te genieten ervan. Ook op stal ligt ze heel vaak. Ze vind het heerlijk
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
maartje87
Contacteer:

Bericht door maartje87 » zo 21 jan 2007, 19:18

Àls ik 's avonds kom rond half 7 staat hij eigenlijk altijd. Komt ik 's ochtends dan ligt hij wel vaak en 's avonds wat later (12 uur) wil hij ook wel eens liggen. Overdag gaat hij kennelijk ook regelmatig liggen maar meestal als ik toevallig overdag kom is dit niet het geval. Als hij eten krijgt staat hij ook eigenlijk altijd op. En ze zeggen dat wanneer hij in de wei staat hij dit niet zo vaak doet. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om maar omdat ik de laatste tijd en zeker nu hij dus ook kreupel is dit commentaar steeds krijg vroeg ik me toch af of het geen kwaat kan. Op de manege zeggen ze dat een jong beest wanneer iemand zijn stal open doet eigenlijk wel op moet staan maar dat doet Yakay niet, ik heb dus ook gezegd dat zal wel het type zijn gewoon wat koeler in zijn kop. Toen ik hem pas had vloog hij overeind maar nu niet meer dat is ook wat ik het liefste heb, hij hoeft van mij niet omhoog te komen als ik zijn stal in kom. Als ik daarna weer weg ga en kom 5 min. later weer terug staat hij eigenlijk altijd. Ik dacht altijd je hebt ook mensen die meer slapen dan anderen. Hij zal wel gewoon lui zijn want dat is hij meestal ook als ik hem net uit stal haal.
claudia

Bericht door claudia » zo 21 jan 2007, 19:39

Zelf Coen blijft(na een week al) gewoon liggen.
Ik zou het eerder zien als een compliment, hij vertrouwt je gewoon.
Ik zou me niet druk maken.
Lekker laten liggen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
yvette

Bericht door yvette » zo 21 jan 2007, 20:07

Hij voelt zich blijkbaar goed op zijn gemak.
Iza gaat elke nacht liggen om te slapen (met haar hoofd in de mest, grrr _-:( )
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 21 jan 2007, 20:48

Shadow slaapt (rust) eigenlijk overdags altijd wel een uurtje of anderhalf, ze schrikt zich dan ook altijd dood als er iemand binnenkomst (box bij de buiten deur). Maar als ze gezond zijn en ze voelen zich op hun gemak zal je ze wel vaker zien liggen hoor
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Viv

Bericht door Viv » ma 22 jan 2007, 04:54

Ja maar yakay heeft toch last van zn heup?
Mischien heeft hij er gewoon veel last van als hij staat en ligt hij daarom liever.
Of was dit van voor zijn val?

Jonge paarden liggen overigens wel vaker lekker veel. Dat deed tjo ook veel in het begin, zeker als ze zich lekker veilig voelen op stal. Niks mis mee hoor.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
maartje87
Contacteer:

Bericht door maartje87 » ma 22 jan 2007, 05:59

Ja dit is al van voor zijn heup. Maar op de manege denken ze dat er misschien een link is. Maar de dierenarts uit moerbeke denk dat hij gewoon op zijn heup gevallen is en daar zit nu ook een flinke bult op.
Viv

Bericht door Viv » ma 22 jan 2007, 08:35

Hou het er maar op dat het lekker rustig is op stal en hij zich helemala vetrouwt voelt. Ik zou er vooralsnog niks achter zoeken. Wij hebben ook een paar van die luiaarts op stal :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 22 jan 2007, 16:29

Op de manege zeggen ze dat een jong beest wanneer iemand zijn stal open doet eigenlijk wel op moet staan maar dat doet Yakay niet, ik heb dus ook gezegd dat zal wel het type zijn gewoon wat koeler in zijn kop.
Uniek lag tot haar 3e héél veel op stal en als er iemand kwam bleef ze gewoon liggen alleen als ik zelf kwam moest ik echt gehurkt binnen sluipen want dan herkende ze me en dacht blijkbaar 'heej baasje!!'
Nog steeds merk ik aan alles (stront / vlas) dat ze sowieso nog iedere nacht ligt! nu ze drachtig is volgens mij ook al weer meer!!!
Als je DA het ook niet zorgwekkend vind zou ik me er wel rustig onder voelen!!!!
De één ligt, de ander weeft, de ander zuigt lucht.......!!! :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Vera

Bericht door Vera » ma 22 jan 2007, 16:34

he wat gek ik heb vanmorgen gereageerd, maar het staat er niet bij!

Ik zou me dus ook niet zo'n zorgen maken als je gewoon zeker weet dat hij gezond is.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Kelly

Bericht door Kelly » di 23 jan 2007, 11:51

Hey Maartje,

Yakay lag als klein pupje al veel in zijn stal :j

Je kon er toen ook al gewoon bij gaan zitten.
Als je zijn hoofd optilt legt hij deze zelfs op je schoot :D

Je hoeft je dus geen zorgen te maken ;)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 23 jan 2007, 11:57

Liggen doen ze vaak als ze goed op gemak zijn.

Wanneer een paard vaker gaat liggen dan het altijd al deed dan moet je het in de gaten houden. Paarden met arthrose gaan ook vaker liggen.

Maar als Kel al aangeeft dat hij het van jongs af aan doet, dan zou ik me er geen directe zorgen over maken.
Plaats reactie