Veel liggen.
Veel liggen.
Ik krijg op de manege vaak te horen dat Yakay veel ligt. Eerst zijden ze nog dat hoord erbij omdat hij nog jong is, maar nu vinden ze toch dat hij wel erg veel ligt. De jonge KWPN'ers die er staan liggen ook regelmatig maar Yakay ligt nog meer. Met rijden is Yakay meestal wel actief en loopt hij ook best goed door. Doen die van jullie dat ook? Heeft dit met het ras te maken?
Hier liggen ze niet veel, alleen als het zonnetje lekker schijnt, liggen ze gemiddeld een uurtje te dutten.
Maar weet wel een fjord hier die ook erg vaak ging liggen. Vaak at hij wat en ging liggen. Vervolgens na pakweg een kwartier/half uur stond ie weer op en ging weer eten waarna hij weer ging liggen. Heb nog niet helemaal meegekregen wat die nu precies had, maar ze zijn er uiteindelijk wel mee naar de kliniek geweest, omdat hij toch wel erg veel lag.
Beetje koliekerig volgens mij of dat hij een infectie in de darmen had ofzo.
Misschien maar eens bij de dierenarts informeren.
Maar weet wel een fjord hier die ook erg vaak ging liggen. Vaak at hij wat en ging liggen. Vervolgens na pakweg een kwartier/half uur stond ie weer op en ging weer eten waarna hij weer ging liggen. Heb nog niet helemaal meegekregen wat die nu precies had, maar ze zijn er uiteindelijk wel mee naar de kliniek geweest, omdat hij toch wel erg veel lag.
Beetje koliekerig volgens mij of dat hij een infectie in de darmen had ofzo.
Misschien maar eens bij de dierenarts informeren.
Geluk is de vrucht van intens werk
Kventin lag ook heel graag en Alco doet het ook heel regelmatig. Als ik onverwacht thuis kom liggen ze bijna altijd. Coen heeft dit ook al van Alco overgenomen en ligt ook regelmatig
Ik zie er niets verkeerd in en het geeft ook wel aan dat ze op der gemak zijn.
ALs ze onsrustig zijn en met het rijden futloos of juist heel hyper dan zou ik na gaan denken. Maar aan liggen in de stal is niets mis mee.
Ik zie er niets verkeerd in en het geeft ook wel aan dat ze op der gemak zijn.
ALs ze onsrustig zijn en met het rijden futloos of juist heel hyper dan zou ik na gaan denken. Maar aan liggen in de stal is niets mis mee.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Klopt wat Claudia zegt, bij gezondheid is het een teken dat ze zich erg op hun gemak voelen. Onze draver kan overdag uren slapen of liggen. Is soms wel eens te lui om voor zn hooi overeind te komen, haha.
Buiten is ie altijd superfris en net een bommetje, dus ook in zijn geval is er met veel liggen niks mis!
Buiten is ie altijd superfris en net een bommetje, dus ook in zijn geval is er met veel liggen niks mis!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- nancy imka
Àls ik 's avonds kom rond half 7 staat hij eigenlijk altijd. Komt ik 's ochtends dan ligt hij wel vaak en 's avonds wat later (12 uur) wil hij ook wel eens liggen. Overdag gaat hij kennelijk ook regelmatig liggen maar meestal als ik toevallig overdag kom is dit niet het geval. Als hij eten krijgt staat hij ook eigenlijk altijd op. En ze zeggen dat wanneer hij in de wei staat hij dit niet zo vaak doet. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om maar omdat ik de laatste tijd en zeker nu hij dus ook kreupel is dit commentaar steeds krijg vroeg ik me toch af of het geen kwaat kan. Op de manege zeggen ze dat een jong beest wanneer iemand zijn stal open doet eigenlijk wel op moet staan maar dat doet Yakay niet, ik heb dus ook gezegd dat zal wel het type zijn gewoon wat koeler in zijn kop. Toen ik hem pas had vloog hij overeind maar nu niet meer dat is ook wat ik het liefste heb, hij hoeft van mij niet omhoog te komen als ik zijn stal in kom. Als ik daarna weer weg ga en kom 5 min. later weer terug staat hij eigenlijk altijd. Ik dacht altijd je hebt ook mensen die meer slapen dan anderen. Hij zal wel gewoon lui zijn want dat is hij meestal ook als ik hem net uit stal haal.
Shadow slaapt (rust) eigenlijk overdags altijd wel een uurtje of anderhalf, ze schrikt zich dan ook altijd dood als er iemand binnenkomst (box bij de buiten deur). Maar als ze gezond zijn en ze voelen zich op hun gemak zal je ze wel vaker zien liggen hoor
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ja maar yakay heeft toch last van zn heup?
Mischien heeft hij er gewoon veel last van als hij staat en ligt hij daarom liever.
Of was dit van voor zijn val?
Jonge paarden liggen overigens wel vaker lekker veel. Dat deed tjo ook veel in het begin, zeker als ze zich lekker veilig voelen op stal. Niks mis mee hoor.
Mischien heeft hij er gewoon veel last van als hij staat en ligt hij daarom liever.
Of was dit van voor zijn val?
Jonge paarden liggen overigens wel vaker lekker veel. Dat deed tjo ook veel in het begin, zeker als ze zich lekker veilig voelen op stal. Niks mis mee hoor.
- Cindy+Uniek
Uniek lag tot haar 3e héél veel op stal en als er iemand kwam bleef ze gewoon liggen alleen als ik zelf kwam moest ik echt gehurkt binnen sluipen want dan herkende ze me en dacht blijkbaar 'heej baasje!!'Op de manege zeggen ze dat een jong beest wanneer iemand zijn stal open doet eigenlijk wel op moet staan maar dat doet Yakay niet, ik heb dus ook gezegd dat zal wel het type zijn gewoon wat koeler in zijn kop.
Nog steeds merk ik aan alles (stront / vlas) dat ze sowieso nog iedere nacht ligt! nu ze drachtig is volgens mij ook al weer meer!!!
Als je DA het ook niet zorgwekkend vind zou ik me er wel rustig onder voelen!!!!
De één ligt, de ander weeft, de ander zuigt lucht.......!!!

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥