Hoeveel/welk voer geven jullie de eczeempaarden?Advies Pavo
Hoeveel/welk voer geven jullie de eczeempaarden?Advies Pavo
Ik wil graag weten van de eczeempaarden krijgen ,welk merk voer en hoeveel.
Ik zat vandaag te googlen en biks schijnt niet goed te zijn voor paarden met eczeem maar wat is dan een ander alternatief?
Ik heb vanmorgen zakken basisbrok van Pavo gehad daar zit naar mijn weten van de gewone basisbrok de minste eiwitten in.
Daarna ging ik eens op internet kijken en kreeg z'on gevoel niet juiste te hebben gehaald.
Er mag weer niet teveel eiwitten in zitten en suikers en ze moeten er ook niet heet van worden.
Ik zat vandaag te googlen en biks schijnt niet goed te zijn voor paarden met eczeem maar wat is dan een ander alternatief?
Ik heb vanmorgen zakken basisbrok van Pavo gehad daar zit naar mijn weten van de gewone basisbrok de minste eiwitten in.
Daarna ging ik eens op internet kijken en kreeg z'on gevoel niet juiste te hebben gehaald.
Er mag weer niet teveel eiwitten in zitten en suikers en ze moeten er ook niet heet van worden.
Laatst gewijzigd door Tanja op wo 27 dec 2006, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
- Cindy+Uniek
Ik weet alleen dat tijdens Subli Uniek wel heel erg de staart kapot schuurde (verder gelukkig nooit eczeem gehad) en nu staat ze alweer een hele lange tijd op Pavo Condition en Pavo Muesli en ze heeft nooit meer geschuurd!! en ze krijgt toch zo'n 2,5 kg per dag!!
Biks schijnt idd niet goed te zijn (www.paardnatuurlijk.nl ofzo) dan zou je ze op alleen granen/haver moeten zetten?!?!
groetjes Cindy
Biks schijnt idd niet goed te zijn (www.paardnatuurlijk.nl ofzo) dan zou je ze op alleen granen/haver moeten zetten?!?!
groetjes Cindy
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Precies daar kwam ook op terecht op www.natuurlijk.nl.
Maar op haver lijkt me ook geen goed idee.
Maar op haver lijkt me ook geen goed idee.
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
Maar ik hoorde iets op stal over dierlijk vetten die
worden gebruikt om de brokken (biks) te maken.
Weet iemand daar iets van?
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Voor zo ver ik weet wordt er gee dierlijke vet in paardenbrok gedaan, omdat dit niet de smakelijkheid tengoede komt.Tanja schreef:Maar ik hoorde iets op stal over dierlijk vetten die
Wel wordt het vaak in koeien en varkensvoer gedaan

Tanja, waarom lijkt haver jouw geen goed idee?
Haver heeft ee rustgevende werking, maar als je echt te veel geeft, dan is de zetmeel (en dus indirect suiker) de oorzaak waardoor het paard 'gek' kan gaan doen.
Je moet wel opletten dat je niet te weinig eiwitten voert! Want te weinig is niet goed voor de spieropbouw! Eiwitten zijn de bouwstoffen van spieren.
in biks kunnen de fabrikanten makkelijk restjes van allerlei dingen die ze kwijt willen verweren. Ze malen alles eerst goed fijn en persen het daarna in een brok.
In müsli of granenmix gaat dat wat minder gemakkelijk omdat je het beter herkent wat er in zit. (daardoor is müsli vaak ook een stuk duurder in verhouding)
Waarschijnlijk zijn eczeem paarden voor meerdere dingen allergisch zodat ze dus sneller op brok reageren dan op musli.
Als je dus een fabrikant vind, die kan garanderen dat er geen toevoegingen in zitten, die er eigenlijk niet in hoeven/horen te zitten kun je dus gerust brok voeren.
In müsli of granenmix gaat dat wat minder gemakkelijk omdat je het beter herkent wat er in zit. (daardoor is müsli vaak ook een stuk duurder in verhouding)
Waarschijnlijk zijn eczeem paarden voor meerdere dingen allergisch zodat ze dus sneller op brok reageren dan op musli.
Als je dus een fabrikant vind, die kan garanderen dat er geen toevoegingen in zitten, die er eigenlijk niet in hoeven/horen te zitten kun je dus gerust brok voeren.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb toevallig laatst overal brochures aangevraagd over voeding, iets wat ik heel interessant vind. Ik zal eens voor je kijken als ik het binnen heb.
Ik denk dat je toch richting de muesli's moet gaan, maar er zijn zo veel soorten..
Je hebt bijvoorbeeld zonder Melasse, dat is een suiker en dat is niet zo goed voor paarden met eczeem.
Marstall heeft ook ISI-MIX Huid intact, dat is voor IJslanders en is goed voor de bijkomende problemen. Er zitten allerlei krijden in en die zorgen mede voor een goed bloedsomloop en werken van binnenuit insecten werend. Er zit dus ook knoflook in, biergist en lijnzaad.
Ik denk dat je toch richting de muesli's moet gaan, maar er zijn zo veel soorten..
Je hebt bijvoorbeeld zonder Melasse, dat is een suiker en dat is niet zo goed voor paarden met eczeem.
Marstall heeft ook ISI-MIX Huid intact, dat is voor IJslanders en is goed voor de bijkomende problemen. Er zitten allerlei krijden in en die zorgen mede voor een goed bloedsomloop en werken van binnenuit insecten werend. Er zit dus ook knoflook in, biergist en lijnzaad.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zoals Esther al aangeeft, Marstall. Die heeft een goed assortiment (Helaas bij ons in de buurt niet te krijgen..)
www.marstall.nl
Tevens krijgt Subli een nieuw soort bix.
Daar schijnt vrijwel geen melasse in te zitten, maar volgens mij is dat nog niet te krijgen.
Raya krijgt nu Pavo Nature best, een halve kilo ongeveer na het rijden.
Verder zou ik idd niet te veel granen gaan voeren want zoals Janine al aangaf zit daar veel zetmeel in = suiker.
Kijk ook "even" in dit topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=513314
www.marstall.nl
Tevens krijgt Subli een nieuw soort bix.
Daar schijnt vrijwel geen melasse in te zitten, maar volgens mij is dat nog niet te krijgen.
Raya krijgt nu Pavo Nature best, een halve kilo ongeveer na het rijden.
Verder zou ik idd niet te veel granen gaan voeren want zoals Janine al aangaf zit daar veel zetmeel in = suiker.
Kijk ook "even" in dit topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=513314
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Nou mijn Subli brochure is binnen, snel he!!
Daar zit ook een folder bij over Subli Zonder. Daar zit geen melasse, GMO producten (genetisch gemodificeerde grondstoffen) en haver in.
Voor paarden met allergieën en nerveuze, gespannen en schrikachtige paarden.
Het paard moet waarschijnlijk wel even wennen aan de smaak door het gebrek aan melasse, wat een smaakmaker is.
Het is een volledig krachtvoer, dus je hoeft geen krachtvoer meer toe te voegen. Mocht je het paard wel nog wat bij willen geven dan raden ze Subli Seniores Priores aan. Dat is een slobber.
Daar zit ook een folder bij over Subli Zonder. Daar zit geen melasse, GMO producten (genetisch gemodificeerde grondstoffen) en haver in.
Voor paarden met allergieën en nerveuze, gespannen en schrikachtige paarden.
Het paard moet waarschijnlijk wel even wennen aan de smaak door het gebrek aan melasse, wat een smaakmaker is.
Het is een volledig krachtvoer, dus je hoeft geen krachtvoer meer toe te voegen. Mocht je het paard wel nog wat bij willen geven dan raden ze Subli Seniores Priores aan. Dat is een slobber.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fee heeft een ernstige vorm van zomer exceem, ik voer haar Liga van Pavo, dit is een voer type ontwikkeld voor ijslander het heeft dus weinig eiwit maar veel biotine voor bevording van de har groei en hoef groei. Eigenlijk bevat het alles voor een goede vacht, want ook ijslanders hebben vaak last van zomerexceem. Daarbij krijgt granene mix van Havens, in de zomer ook elke dag twee schepjes eaqui Derma van de paardendrogist, te ondersteuning van het vertering gestel wat indirect de zomerexceem veroorzaakt.
dus in de winter per dag
(dit is vrij veel, maar als ik minder voer krijgt ze een vehoogd level kalium in dr bloed, wat wijst op ondervoeding dus dit is goed)
1 schep Liga van Pavo
1 schep 5 granenemix van Havens
in de zomer, voorgaande delen door twee plus equiderma
en ik moet zeggen dat ik het nu goed in de hand heb, ik ben er zeer over te spreken
maar je moet per paard uitzoeken wat aanslaat.
dus in de winter per dag

1 schep Liga van Pavo
1 schep 5 granenemix van Havens
in de zomer, voorgaande delen door twee plus equiderma
en ik moet zeggen dat ik het nu goed in de hand heb, ik ben er zeer over te spreken

Ik heb zojuist drie zakken Pavo basis gehaald (doe samen met iemand) en
als die op zijn dan ga ik denk ook over op Pavo Liga.
Ik zal straks nog even een mailtje sturen naar Pavo en kijken wat hun adviseren.
als die op zijn dan ga ik denk ook over op Pavo Liga.
Ik zal straks nog even een mailtje sturen naar Pavo en kijken wat hun adviseren.
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
Ik heb zojuist een mailbericht terug gehad van Pavo met antwoord op mijn vraag.
Hun advies voor Tika ( en andere eczeempaarden )is om Nature's best te geven.
Een compleet product en kan zonder brok gegeven worden.
Deze muesli in laag in energie en havervrij.
Hun advies is daarvan 1 kg per dag te geven en dat verdelen over 2 keer.
Voor de rest dan 3x per dag hooi en een wortel als beloning is prima.
Ik denk dat ik dit eens ga proberen.

Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
Nature Best voer ik Raya nu ook, maar als er bij ons marstall te krijgen was, had ze dat gekregen.Tanja schreef:Ik heb zojuist een mailbericht terug gehad van Pavo met antwoord op mijn vraag.
Marstall zit nog minder suiker in.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.