vraagje!!!
Is jullie nooit geleerd met je ene hand het eind vh touw vast te houden (bij de knoop dus) en met de andere op een plek ong een halve meter onder het hoofd??????yvette schreef:Duidelijk verhaal van Viv
Alleen dat van die knoop vind ik ook niet zo'n goed plan. Zo heb ik bijna eens een vinger gebroken. Ik haal ze er tegenwoordig altijd uit. Het werkt namelijk wel als je hem vasthoudt bij de knoop, maar als het touw ineens door je handen schiet, krijg je die knoop met een noodgang tegen je vingers.
Ik doe mn hele leven al niet anders

Dan krijg je die knoop ook niet tegen je vinger aan met een rotgang en voorkomt dat je paard ten alle tijde los kan schieten omdat het touw door je hand snijd (kwaliteit vh touw is ook belangrijk trouwens, die nylon touwtjes in hippe kleurtjes zijn levensgevaarlijk).
Let er dan wel op dat achterwaarts geen straf wordt want dat gaat je nekken in je rijden op latere leeftijd. In de western gebruiken ze het achterwaarts ook vaak als straf (met name de reiningruiters) die komen zichtzlf dus tegen als ze eens trail gaan rijden (waar ongeveer alles in zn achteruit gaat).Bella schreef:Drammen los ik hier trouwens vaak niet op met rondjes draaien, maar stilzetten, aantal passen terug, weer stilzetten en weer mee laten lopen. (waarbij ik doel op: Je schouder mag niet voorbij mijn heup komen, liefst hoofd naast mijn lichaam, meer niet)
Dank je Viv, ik ben geen klein kind meerViv schreef:Is jullie nooit geleerd met je ene hand het eind vh touw vast te houden (bij de knoop dus) en met de andere op een plek ong een halve meter onder het hoofd??????
Ik doe mn hele leven al niet anders.
Dan krijg je die knoop ook niet tegen je vinger aan met een rotgang en voorkomt dat je paard ten alle tijde los kan schieten omdat het touw door je hand snijd (kwaliteit vh touw is ook belangrijk trouwens, die nylon touwtjes in hippe kleurtjes zijn levensgevaarlijk).

Het gebeurde op het moment dat ik het halster aan het afdoen was, en ik heb maar 2 handen

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Hengstenketting is opzich een prima idee, maar je moet er wel op letten dat je 'm niet te vaak strak moet trekken, anders heeft paardlief er op een gegeven moment geen respect meer voor.
Heb voor m'n verjaardag van Douwina een boek gekregen over het beleren van jonge paarden, daarin staat een hele goede tip over het lopen met een (jong) paard. Heb je geen hengstenketting voor nodig.
Je houd het touw in je rechterhand, en een zweepje in je linkerhand. Zorg dat je voor de schouder van het dier loopt, zodat je 'm altijd voor bent als ie je voorbij wilt. Zodra je merkt dat ie sneller gaat dan dat jij wilt, houd je het zweepje vlak voor z'n hoofd op de hoogte van z'n ogen. Dit werk als een soort barrière waardoor hij vaart zal minderen. Als hij niet in 1x reageert geef je een tikje op z'n voorhoofd (met het handvat). Zodra ze het doorhebben zullen ze netjes bij je blijven.
Bij Annelisa duurde het iets langer voordat ze reageerde, bij Woudina en Ylirjana werkt het echt super.
Heb voor m'n verjaardag van Douwina een boek gekregen over het beleren van jonge paarden, daarin staat een hele goede tip over het lopen met een (jong) paard. Heb je geen hengstenketting voor nodig.
Je houd het touw in je rechterhand, en een zweepje in je linkerhand. Zorg dat je voor de schouder van het dier loopt, zodat je 'm altijd voor bent als ie je voorbij wilt. Zodra je merkt dat ie sneller gaat dan dat jij wilt, houd je het zweepje vlak voor z'n hoofd op de hoogte van z'n ogen. Dit werk als een soort barrière waardoor hij vaart zal minderen. Als hij niet in 1x reageert geef je een tikje op z'n voorhoofd (met het handvat). Zodra ze het doorhebben zullen ze netjes bij je blijven.
Bij Annelisa duurde het iets langer voordat ze reageerde, bij Woudina en Ylirjana werkt het echt super.

- Lindatjuhhh
- Contacteer:
- !#niekie#!
- Contacteer: