wat doe ik met mijn zweetdeken tijdens het rijden?
-
wat doe ik met mijn zweetdeken tijdens het rijden?
Tja, ik wist niet goed wat ik als titel moest zetten, maar ik heb dus een vraagje.
Als ik Ronan in een binnenbak wil rijden, moet ik zo'n 10 minuten over de weg rijden. Ik neem dan mijn zweetdeken mee, voor de terugweg, maar ik lig altijd te emmeren met dat ding.
Als ik het achter mijn zadel over zijn kont gooi, ben ik bang dat ik het halverwege verlies. ik heb hem ook al een aantal keren met touwtjes (tja net een boerin) als pakketje achter mijn zadel vast gemaakt, maar dat vind ik ook niet ideaal.
Heeft iemand hier een goede tip voor?
Als ik Ronan in een binnenbak wil rijden, moet ik zo'n 10 minuten over de weg rijden. Ik neem dan mijn zweetdeken mee, voor de terugweg, maar ik lig altijd te emmeren met dat ding.
Als ik het achter mijn zadel over zijn kont gooi, ben ik bang dat ik het halverwege verlies. ik heb hem ook al een aantal keren met touwtjes (tja net een boerin) als pakketje achter mijn zadel vast gemaakt, maar dat vind ik ook niet ideaal.
Heeft iemand hier een goede tip voor?
voor over de weg gewoon een of twee maatjes groter nemen dan kan ie gewoon vast aan de voorkant en vervolgens ga je er lekker op zitten. Wat wij ook wel eens doen, als het heel koud is: we doen hem over onze benen en dan dan vast om je buik, dus niet voor de borst van het paard. Maar dan moet je het koord natuurlijk niet onder de staart door doen, voor het geval er iets gebeurt en je eraf valt, want dan heb je een probleem.
En anders een fleece uitrijdeken gebruiken, daar zit een uitsparing in voor je zadel en blijft ook bij wind goed liggen. ze zijn erg makkelijk zelf te maken. ik heb ze in fleece, waterdichte stof en verschillende maten gemaakt voor onze paardjes.
En anders een fleece uitrijdeken gebruiken, daar zit een uitsparing in voor je zadel en blijft ook bij wind goed liggen. ze zijn erg makkelijk zelf te maken. ik heb ze in fleece, waterdichte stof en verschillende maten gemaakt voor onze paardjes.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
ik leg hem gerwoon over zijn schouders voor het zadel, maak niks vast maar hang hem eigenlijk gewoon op, zo is hij ook nog hanteerbaar als hij glijdt want heb je snel grip op de hele deken terwijl als hij uitgevouwen ligt, de oppervlakte die je onder controle moet houden groter is, gaat bij mij prima maarja wij hebebn misschien 2 min te lopen ipv 10, succes