Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Ellebel
Bericht
door Ellebel » do 30 nov 2006, 11:48
Tim komt helaas weinig buiten, daarom wil ik juist in de winter elke dag wat met hem doen. Gelukkig is onze buitenbak helemaal super. Daar heeft nog nooit een plasje ingelegen dus daar kan ik altijd in.
Dus eigenlijk dezelfde mening als het overgrote deel hier

-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » do 30 nov 2006, 16:21
Zegt Albert Wezeman vandaag tegen mij: Voor ik je de punten geef, moet je mij beloven dat je iets doet na afloop van deze dag.
En...dat is?
Haar vakantie geven..
Dus ik denk: waarom? Maar vriendelijk blijven: Ah winterdagen komen er aan, dus dan gebeurt dat vanzelf wel.
Geloof dat meneer mij niet helemaal snapte. Nee moest haar per direct vakantie geven en hup het weiland op. Dat had ze echt wel verdiend.
Geloof dat ik wel aardig vreemd heb staan kijken want:
- Mevrouw ziet er inderdaad afgetraind uit, maarja..ze heeft wel drie hele weken op stal gestaan en verder staat ze dag en nacht op het bewuste land. What's the problem?
- Vakantie? Stalgenoten worden al gek als ik 3 dagen niets met Sas doe omdat ze staat te drammen voor het hek dat ze mee het land uit wil en begint zelf al als een idioot door het land te rennen. Laat staan dat ik haar een maand vrij geef. Dat is meer straf dan toch?
Dus maar amen gezegd en gedacht: Dusssss, dat dachten we niet, he Nas?
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » do 30 nov 2006, 16:28
Bella schreef:Zegt Albert Wezeman vandaag tegen mij: Voor ik je de punten geef, moet je mij beloven dat je iets doet na afloop van deze dag.
En...dat is?
Haar vakantie geven..
Dus ik denk: waarom? Maar vriendelijk blijven: Ah winterdagen komen er aan, dus dan gebeurt dat vanzelf wel.
Geloof dat meneer mij niet helemaal snapte. Nee moest haar per direct vakantie geven en hup het weiland op. Dat had ze echt wel verdiend.
En toen zei Nicole direct..... Zondag het bos in Anna

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » do 30 nov 2006, 17:33
Het is juist goed voor Erna om in de winter door lekker te rijden enzv. Tenzij -wat al eerder werd gezegd- het ijzelt en sneeuw tot aan haar knie- en staat dan loopt ze in de bak of weiland. Ik zou eerder je paard "vakantie"geven in de zomer wanneer het zo warm is.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
-
njarco
-
Contacteer:
Bericht
door njarco » do 30 nov 2006, 18:19
Ik ga helemaal met viv en kelly mee.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
-
lauraatje
Bericht
door lauraatje » do 30 nov 2006, 19:03
Sandra heeft helaas wel wat meer rust in de winter, maar niet helemaal. Omdat het snel donker is en we een vrij slechte buitenbak tot onze beschikking hebben, loopt ze in de winter wat minder. Ze staat gelukkig wel zoveel mogelijk buiten overdag. We proberen wel om zoveel mogelijk met haar te gaan wandelen als we echt niet kunnen rijden/longeren, zodat ze wel ff wat doet.
Laatst gewijzigd door
lauraatje op za 02 dec 2006, 16:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » do 30 nov 2006, 21:10
Ilonka krijgt dus wel rust in de winter, althans niet echt de winter maar na het wedstrijd seizoen. Dit jaar liep alles door de blessure anders maar normaliter krijgt ze 4 tot 6 weken totale rust na de laaste wedstrijd (half oktober).
Daarna pak ik gewoon weer op, ik bouw niet af en ik bouw ook niet echt op. Ik doe in de winter vaak juist wel lange trainingen, vanaf januari elke week wel een 30-50 km rit.
Ilonk staat 24/7 buiten het hele jaar door dus ze krijgt altijd dezelfde hoeveelheid beweging in de wei.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » vr 01 dec 2006, 14:37
Haha ga met Viv en Kelly mee... eerder vrije dagen achter elkaar in de zomer dan in de winter. Maar ze krijgt al geregeld een dagje vrij...
-
Vera
Bericht
door Vera » vr 01 dec 2006, 19:02
Kelly schreef:Viv schreef:Ik zie totaal het nut van een vakantie niet in. Juist in de winter komen ze minder buiten dus heeft ze die beweging echt nodig.
In de zomer doen we wel soms wat rustiger aan omdat ze dan toch de hele dag al op het land staat.
Bedankt voor het typen

ja ook bedankt!
Met de aanvulling dat Vera nu noodgedwongen vakantie heeft omdat ze nog steeds niet goed loopt.
Ze is nog steeds dag en nacht buiten dus op zich genoeg beweging.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo