nu (november) nog (gedeeltelijk) scheren?
nu (november) nog (gedeeltelijk) scheren?
Kan ik nu nog een (klein) deel scheren en Orlinde toch overdag bloot buiten laten staan?
Ze heeft een berenvacht, met een rustig uurtje rijden is ze al nat en het droogt zo langzaam.
Ik ben tegen dekens en vraag me af of er een scheervorm is waarbij ze geen deken op hoeft maar ze toch wat meer haar warmte kwijt kan met rijden.
Bijvoorbeeld zo'n sportstreepje als ik hier op FW eerder heb gezien, maar dan misschien alleen van de singel tot halverwege de hals? Alleen de onderkant of juist de zijkanten?
Iemand ervaring? Tips?
Ze heeft een berenvacht, met een rustig uurtje rijden is ze al nat en het droogt zo langzaam.
Ik ben tegen dekens en vraag me af of er een scheervorm is waarbij ze geen deken op hoeft maar ze toch wat meer haar warmte kwijt kan met rijden.
Bijvoorbeeld zo'n sportstreepje als ik hier op FW eerder heb gezien, maar dan misschien alleen van de singel tot halverwege de hals? Alleen de onderkant of juist de zijkanten?
Iemand ervaring? Tips?
Hier ben ik het ook mee eens. Als wij scheren gaat er een deken op. Zelf ga je in november toch ook niet meer met korte mouwen naar buiten?
Het word nu hier en daar 's nachts rond het vriespunt ik zou nu niet meer scheren zonder een dek op te doen, ook niet een heel klein streepje, dat had dan een maandje eerder gemoeten.
Het word nu hier en daar 's nachts rond het vriespunt ik zou nu niet meer scheren zonder een dek op te doen, ook niet een heel klein streepje, dat had dan een maandje eerder gemoeten.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Orlinde staat inderdaad 's nachts op stal, overdag buiten.
We rijden vrijwel elke dag een rustig ritje maar dan is ze al nat. En 1 of 2 keer per week een flinke rit en dan kan ze haar warmte niet goed kwijt.
Ik ben niet zo zeer tegen dekens, maar wil vooral weten of er inderdaad een scheermodel is waarbij ze toch zonder deken buiten kan staan overdag.
Ik heb wat rond zitten surfen en kwam twee soorten streepmodel tegen.
soort 1 = streep onderlangs hals, boeg en buik
soort 2 = sportstreep aan beide zijkanten en juist niet onderlangs
Welke zou het beste werken?
We rijden vrijwel elke dag een rustig ritje maar dan is ze al nat. En 1 of 2 keer per week een flinke rit en dan kan ze haar warmte niet goed kwijt.
Ik ben niet zo zeer tegen dekens, maar wil vooral weten of er inderdaad een scheermodel is waarbij ze toch zonder deken buiten kan staan overdag.
Ik heb wat rond zitten surfen en kwam twee soorten streepmodel tegen.
soort 1 = streep onderlangs hals, boeg en buik
soort 2 = sportstreep aan beide zijkanten en juist niet onderlangs
Welke zou het beste werken?
Odin had ik vorig jaar ook half november geschoren in dit model

Alleen het verschil was wel dat zij dag en nacht op stal stond, en overdag maar een uurtje buiten kwam..
Maar ik zou als ik jou was profiteren van dit zachte weer en dan NU beslissen of je het doet.

Alleen het verschil was wel dat zij dag en nacht op stal stond, en overdag maar een uurtje buiten kwam..
Maar ik zou als ik jou was profiteren van dit zachte weer en dan NU beslissen of je het doet.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Een foto hier op FW lukt vorlopig niet. Ik heb een niet-digitale camera en het rolletje is nog niet vol (en moet dan daarna nog inscannen).
Maar geloof me, Orlinde en mijn man (die heeft het meeste scheerwerk gedaan) zijn toppers
. Ik hield alleen het touw vast en tilde waar nodig een voorbeentje op. Het is heel netjes, zonder rare strepen of rafelige randjes. 
Maar geloof me, Orlinde en mijn man (die heeft het meeste scheerwerk gedaan) zijn toppers

- karleylover
Mooi dat het gelukt is!
Tjelle heeft zo'n streep wat odin had. En die staat overdag nog wel eens een uurtje in de bak waar erg veel wind staat en dat doe ik meestal na het rijden dus dan doe ik een dekentje op omdat hij dan een beetje klam is.
Ik hoop dat dit bij jou werkt!
Tjelle heeft zo'n streep wat odin had. En die staat overdag nog wel eens een uurtje in de bak waar erg veel wind staat en dat doe ik meestal na het rijden dus dan doe ik een dekentje op omdat hij dan een beetje klam is.
Ik hoop dat dit bij jou werkt!
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..