Boomloos..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Esther

Boomloos..

Bericht door Esther » di 14 nov 2006, 16:54

Oke, het zal hier wel vaker hebben gestaan maar goed..

Ik heb dus laatst IJsjes gereden met verschillende zadels, waaronder boomloos, een Barefoor en een Torsion meen ik mij te herinneren..
Ik vond het erg fijn om te zitten.. *o/*
Nu graag wat info..

- Kun je een zadel krijgen om te testen en dan geen een kopen, of doen ze daar heel moeilijk over?
- Welke merken heb je en wat zijn de beste, ook prijstechnisch..??
- Welke hebben we gereden en welke maten.. Vraagje aan de IJsjesrijders??
- hoe werkt het met maten, eigen kont en paard?
- Hoe gaat het met schuiven?
- Waar hebben jullie het zadel vandaan?
- Is het slim/verstandig om een zadel te testen en vervolgens een tweedehandsje te kopen?
- Wat moet ik nog meer weten?
- Heb je echt verschillende maten voor het paard, luisterd het zo nauw als een gewoon zadel, of zou ik Tea en Jeskim met hetzelfde zadel kunnen rijden?
- Hoeveel gaat zo'n grapje kosten??

Wie kan mij helpen??
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Re: Boomloos..

Bericht door Viv » di 14 nov 2006, 17:37

Esther schreef:Oke, het zal hier wel vaker hebben gestaan maar goed..

Ik heb dus laatst IJsjes gereden met verschillende zadels, waaronder boomloos, een Barefoor en een Torsion meen ik mij te herinneren..
Ik vond het erg fijn om te zitten.. *o/*
Nu graag wat info..
Yeeeehhh weer een bij de club *o/*

- Kun je een zadel krijgen om te testen en dan geen een kopen, of doen ze daar heel moeilijk over?
@Je kunt bij www.boomloosrijden.nl een testzadel bestellen. Als deze bevalt bestel je een nieuwe en gaat het testzadel door naar de volgende die wil testen. Dus soms moet je er even op wachten maar de cheyenne is meestal wel op voorraad. Je kunt ook kiezen voor een 2ehands elders, dat maakt hun niks uit.

- Welke merken heb je en wat zijn de beste, ook prijstechnisch..??
@Je hebt Randoll, Barefoot en Torsion. Randol valt onder de vodjes (zijn kalitatief niet echt bijster), de barefoot zijn kwalitatief en prijstechnisch heel erg goed, ook de service is super. Torsion is erg duur en vind ik minder lekker zitten dan de barefoot al lijkt het model nagenoeg hetzelfde.

- Welke hebben we gereden en welke maten.. Vraagje aan de IJsjesrijders??
@Je hebt op 2 barefoots cheyenne maat 2 gereden en 1 torsion cordura maat 2.

- hoe werkt het met maten, eigen kont en paard?
@Tot maatje 40 past in maat 1 en vanaf maatje 40 wordt maat 2 aangeraden (heb ik ook).

- Hoe gaat het met schuiven?
@Absoluut geen last van.

- Waar hebben jullie het zadel vandaan?
@www.boomloosrijden.nl, mn arizona heb ik via Equixantos (verdeelpunt drente eo) en mn cheyenne direct van Bianca.

- Is het slim/verstandig om een zadel te testen en vervolgens een tweedehandsje te kopen?
@Jazekers, houwel je nu al aardig een idee hebt. Dan kun je iig kijken hoe hij op je eigen paard rijdt. Bij 2ehands goed op het bouwjaar letten, de nieuwere hebben een hogere achterboom en zit lekkerder (de modellen waar we op hebben gereden).

- Wat moet ik nog meer weten?
@eenmaal boomloos en je wilt niet anders meer hahahaha. Nee het zijn fijne zadels en je kunt heel veel info vinden op www.boomloosrijden.nl

- Heb je echt verschillende maten voor het paard, luisterd het zo nauw als een gewoon zadel, of zou ik Tea en Jeskim met hetzelfde zadel kunnen rijden?
@Je kunt beide paarden met hetzelfde zadel rijden, er zit immers geen boom in. Enige wat je kunt wisselen is de voorboog die je in 3 maten hebt, maar 90% van de paarden kan met de normale boom toe.

- Hoeveel gaat zo'n grapje kosten??
@Cheyenne is nieuw 399 euro excl beugelriemen, beugels,singel en pad. De compleet prijzen staan op de site. Echter er is veel 2e hands te koop dus speur goed rond voor je een nieuwe aan schaft.

Wie kan mij helpen??
@Ikke dus :D Ik heb evt ook een foldertje voor je wat ik wel op kan sturen.

Groetjes Esther..[/quote]
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 14 nov 2006, 18:01

Ik was naar een keer rijden al verliefd. Denk dat ik hem dalijk ga bestellen. Ik ga dus voor Barefoot ;)

Overigens was ik ook bang voor schuiven, maar dat deed hij totaal niet.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » di 14 nov 2006, 18:03

Op bokt staan er op dit moment een paar 2ehands te koop.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Yael

Bericht door Yael » di 14 nov 2006, 18:13

Ik zit er ook al naar t kijken.
T lijke me erg fijne zadels mischien vraag ik ook wel een test barefoot aan. :D
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Charret

Bericht door Charret » di 14 nov 2006, 21:41

Kent iemand het merk Pfiff?? Een vriendin van mij heeft er een boomlooszadel van.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nina1993

Bericht door nina1993 » di 14 nov 2006, 21:55

Charret, heb je al in het topic op bokt gekeken ergens in de faq van naturals geloof ik?

Ik heb niks meer toe te voegen Viv!

Ook ik heb geen last met schuiven.
Ik heb het zadel 2ehands. Was een keer of 3 gebruikt en had daarna in de schuur gelegen (tja 3 zadels 1 paard, en barefoot is een zadel waar je regelmatig op moet rijden om lekker te blijven zitten vond ze)

Wat je meer moet weten?
Kijk eens hoe je paard reageert na een paar keer dat zadel. Niet onder het rijden maar als je ermee aan komt lopen om op te zadelen.

Dit grapje heeft mij 450 euro gekost. Dat valt dus heel erg mee voor een (bijna) compleet zadel op de inlages á 18 euro na.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Viv

Bericht door Viv » wo 15 nov 2006, 05:11

nina1993 schreef:Wat je meer moet weten?
Kijk eens hoe je paard reageert na een paar keer dat zadel. Niet onder het rijden maar als je ermee aan komt lopen om op te zadelen.
Zou een paard anders moeten reageren dan? :?
Okeej als je een slecht passend boomzadel hebt gehad misschien wel :+

Ik merk vooral heel veel verschil tijdens het rijden, ze loopt veeeell ruimer en meer ontspannen.
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 15 nov 2006, 07:22

Maar toch Viv, Pablo loopt er als een dijk mee. Maar Marin daar leg ik het echt niet meer op, dat werkt gewoon niet, ze vind het duidelijk niet fijn. Dus die rijd ik gewoon met Hulsebos. Is wel een KWPN merrie.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Viv

Bericht door Viv » wo 15 nov 2006, 07:27

Tsja KWPN en boomloos, daar noem je en combinatie hahahahaaa.

Maar anders reageren met opzadelen, nee ik merk geen verschil.
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 15 nov 2006, 07:34

Ik wel degelijk. Ze bleef altijd heel gelaten staan. Nu kom ik er mee aan lopen en gaat het koppie de lucht in oortjes vooruit en stralende oogjes. Maar ik merk het natuurlijk ook tijdens het rijden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jowien

Bericht door Jowien » wo 15 nov 2006, 08:05

Een kleine aanvulling: maatje 1 past ook prima als je kont maat 42-44 is. Zoals bij mij.. want een maat 2 is voor mijn (vrij kleine) fjord toch wat groot, komt te ver naar achteren dan. Maar een maat 1 past ons allebei.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 15 nov 2006, 08:13

Jowien schreef:Een kleine aanvulling: maatje 1 past ook prima als je kont maat 42-44 is. Zoals bij mij.. want een maat 2 is voor mijn (vrij kleine) fjord toch wat groot, komt te ver naar achteren dan. Maar een maat 1 past ons allebei.
dat vond ik nou ook een lastig punt. Ik moet zelf echt wel maat 2 hebben. Ik vond het op RB nét gaan. RB is natuurlijk maar een klein fjordje. Fotootje: (zal vanavond eens een duidelijkere foto erbij pakken)
Afbeelding

Wat Viv zegt had ik nou ook RB liep me toch ineens hard! En echt even die neus helemaal de lucht in zo van: FREEDOM!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 15 nov 2006, 08:24

Ik ben súúper tevreden met mijn BF'je! :))
Beide paardjes lopen er fijn onder, zit lekker. Met lange wandelingen heb ik geen last van een zere kont enz enz.
Maar ik heb wel de sympanova pad, las ik op de site dat dit niet zo fijn is voor gevoelige ruggen. Niet dat Alm zo gevoelige is maar ik doe er toch altijd nog een dun gewoon dekje onder, is ook voor het ergste zweet op te vangen. Van schuiven heb ik ook helemaal geen last.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » wo 15 nov 2006, 08:41

Jowien schreef:Een kleine aanvulling: maatje 1 past ook prima als je kont maat 42-44 is. Zoals bij mij.. want een maat 2 is voor mijn (vrij kleine) fjord toch wat groot, komt te ver naar achteren dan. Maar een maat 1 past ons allebei.
Wow nou daar krijg ik mn achterste echt niet in gepropt hoor :D
Tjo is ook maar 1 40 maar daar past een maat 2 prima op, ook van mn arizona (net ff wat langer).
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 15 nov 2006, 11:44

Nee ik heb ook maatje 44 maar ik vond die maat 2 maar net aan gaan hoor.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 15 nov 2006, 11:47

Waarom ik rijd met mijn dressurzadel en niet met een boomloos, Yvette heeft het me al gezegd. En al wil ik natuurlijk stap ik rustig op zonder zadel, voor het echte rijden heb ik mn boom-zadel.

Tsjah aan de ene kant is het het onbekende en aan de andere kant werkt het voor mij prima nu, dus hoef ik niet anders :).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Viv

Bericht door Viv » wo 15 nov 2006, 12:15

jaja erg conctructieve bijdrage roos hihihii. De vraag wel/niet boomloos was niet hier maar in een ander topic, Es wil nu gewoon info hebben over boomloze zadels.
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 15 nov 2006, 12:32

Viv schreef:jaja erg conctructieve bijdrage roos hihihii. De vraag wel/niet boomloos was niet hier maar in een ander topic, Es wil nu gewoon info hebben over boomloze zadels.
Nou ja zit niet voor niets ziek achter de pc he raak geloof ik erg door de war nu, sorry... 8)7

Zat tegelijkertijd bij te lezen bij discussie's zie ik nu, bewust boomloos of toch niet. Ga nu maar weer is naar bed :)*.

Veel succes met je zoektocht!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Charret

Bericht door Charret » wo 15 nov 2006, 12:35

nina1993 schreef:Charret, heb je al in het topic op bokt gekeken ergens in de faq van naturals geloof ik?
.
Nee! Zal ik even doen :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie