Deken vraag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Yael

Deken vraag

Bericht door Yael » ma 06 nov 2006, 17:38

Yael staat 24/7 buiten het hele jaar.
Ze kweet dan natuurlijk een aardige vacht.
Maar ik rijd haar ook het hele jaar door en vorrig jaar had ik al het probleem dat ze zo onwijs zweete (wat nogal logish is).
Nu heb ik daar dus weer last van en het duurt echt heel lang voordat ze droog is.
Ik heb wel een zweet deken voor haar maar daar kan ze niet mee op de wei.
Nu is mijn vraag kan ik een deken voor haar kopen en die opdoen zodra het ergste zweet na het uitstappen droog is?
En is een 0 grams deken dan genoeg of moet er dan een 150 op?
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 06 nov 2006, 19:05

Pablo gaat nu voor het eerst de winter in zonder deken. Maar hij gaat na het rijden zonder deken los en dan rolt hij even en zo gaat hij de wei op. Dus ik gebruik helemaal geen zweetdeken....
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
yvette

Bericht door yvette » ma 06 nov 2006, 19:08

Ik zou persoonlijk geen waterdichte deken op een bezweet paard doen. Die dikke vachten zijn echt een ramp he? Kan je niet een streep scheren zodat je paardje minder zweet?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Yael

Bericht door Yael » ma 06 nov 2006, 20:53

Ik zou inderdaad heel graag een race streep ofzo scheren.
Waar ze mee op t land kunnen (toch?)
Alleen is Yael niet van mij en heb de eigenaar nog niet zo ver gekregen dat ze geschoren mogen.
Ik ga het er toch nog eens over hebben want zoals t nu gaat is t toch wel lastig.
DIe dikke vachten zijn inderdaad echt ramp wat betreft het rijden.
Verder vind ik t wel heel leuk :=
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 07 nov 2006, 07:01

Ik doe altijd eerst de zweetdeken op dan ga ik ondertussen even spullen opruimen en stalletje doen ofzo. En daarna een waterdichte deken met fleecelaag erin erop. Die haal ik dan na een paar uurtjes eraf en dan is hij mooi droog. RB staat ook altijd buiten. Moet wel zeggen dat ik de arbeid aanpas aan de winter.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 07 nov 2006, 08:51

yvette schreef:Ik zou persoonlijk geen waterdichte deken op een bezweet paard doen.
Het kan wel bij hele goed ademende dekens. Onder een bucas smartex rain zou dit nog wel kunnen (tenzij hij klets nat is natuurlijk).
Ik denk niet dat een deken uit maakt... Het practische is of een racestreep scheren, of je rijden zo aanpassen zodat hij minder zweet...
Esther

Bericht door Esther » di 07 nov 2006, 16:22

Mijn racestreep werkt heel goed en het minimale is eraf. Gewoon een streep bij de hals en de buik is geschoren.
De voorkant:
Afbeelding
Dit is echt de onderkant van de buik, heb wel de hele buik gedaan, anders is het net zo'n streepje als Suzanne had en dat is, denk ik te weinig..
Afbeelding

Ik heb al een les met haar gehad en heb gewoon helemaal geen deken op hoeven doen.. Ze was maar een klein beetje nat en het was toen niet zo koud, ideaal!!! Normaal druipt het na een kwartier al van haar af en dan hebben we alleen nog maar gestapt.. Ze ging even lekker rollen en klaar is Kees, of euh, Tea!! :+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yael

Bericht door Yael » di 07 nov 2006, 17:30

Hoeft ze dan helemaal geen deken op?
De hele winter niet?
T ziet er inderdaad wel goed uit zo op die manier!
en dat t werkt is helemaal perfect
Esther

Bericht door Esther » wo 08 nov 2006, 10:48

Ik heb wel een regendekentje besteld, maar de regen gaat er eigenlijk altijd wel langs, dat zie je wel als ze een keer natgeregend zijn, is de buik en onderkant hals vaak droog.
Dus eigenlijk is het niet nodig, maar voor de zekerheid een dekentje gekocht, ons mams moet goed beschermd worden, maar ik denk niet dat ik hem veel ga gebruiken..

Claudje, Claudia, en haar vader hebben haar geschoren toen ze Caylinn brachten.

Veel succes, groetjes Esther..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 08 nov 2006, 10:56

E*JJT schreef:Ik heb wel een regendekentje besteld, maar de regen gaat er eigenlijk altijd wel langs, dat zie je wel als ze een keer natgeregend zijn, is de buik en onderkant hals vaak droog.
Dat is als ze niet geschoren zijn ook zo :j vaak zie je bij de lies ook waar het water in een punt eraf stroomt.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 08 nov 2006, 11:40

Ik zou toch niet zo scheren alsdat jij gedaan hebt Ejjjjjjjjjjt :P Zo is de buik erg koud en dat zou me geen fijn gevoel geven. Pablo is gewoon helemaal wollie en na goed uitstappen gaat hij gewoon op t land /stal. Paard voelt zich super :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » wo 08 nov 2006, 19:11

Janine: Het staat er een beetje briek maar dat bedoelde ik ook.. 8)7

Je zou ook nog een baan in het midden behaart kunnen laten.. En ik heb natuurlijk ook nog een stalletje waar ze in kan..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie