bucas/rhino ed

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jenny

bucas/rhino ed

Bericht door Jenny » do 02 nov 2006, 06:26

Aangezien Wodan toch geschoren wordt ( hij wordt nu 3x in de week intensief onder het zadel bereden en 2x voor de koets) gaat zijn vachtje er toch maar aan....
Nu heeft hij de afgelopen 2 jaar gewoon een 0 grams opgehad omdat hij toch genoeg vacht had.. En heb dus eigenlijk geen andere dekens...

Nu heeft iedereen het tegenwoordig over bucas/Rhino/Horseware ed. Zijn deze dekens het geld nu echt waard???? Wodan heeft er een handje aan om zeer ONzorgvuldig met zijn dekens om te gaan! Lees: schuren met dekens, rollen in de modder, hardhandig spelen ed. De 0 grams heeft ook zeer veel moeite om 1 winter te overleven.... Is het verstandig om toch een wat duurdere deken aan te schaffen????
En welke raden jullie me aan? De maat weet ik wel, maar hoeveel gram??? Welke van Bucas?>??
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 02 nov 2006, 06:51

Die van horseware kan ik je echt aanraden. Bijna identiek aan Bucas alleen een stuk goedkoper.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ingele

Bericht door Ingele » do 02 nov 2006, 07:37

Ik zweer bij Bucas! Vindt die dekens echt fijner als horseware.. En ja ik vindt Bucas echt waar voor je geld, ik heb er eentje 8 jaar gehad en dit jaar verkocht omdat hij niet meer paste bij Buddy, maar hij zag er nog perfect uit! Die dingen zijn echt zo sterk! Daarnaast ademen ze echt perfect! ik zou voor een bucas gaan :j
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 02 nov 2006, 07:58

Bucas en Horseware zijn enorm goede dekens, en sterk! Zeker sterker en beter in ademen, scheurvastheid en regendichtheid dan Harry's Horse of andere B+ merken.
Alleen je betaald dus ook iets meer voor deze dekens tov een HH of een S&K deken. Daarnaast is de levensduur ook gemiddeld langer.

Rhino is van Horseware :j
Je hebt ook Horseware Amigo, dat is de goedkopere lijn van Horseware, ook kwaliteit :j
DeeDee schreef:Die van horseware kan ik je echt aanraden. Bijna identiek aan Bucas alleen een stuk goedkoper.
Bucas en Rhino zijn niet identiek... Juist helemaal niet, het is totaal andere stof, en manier van fabrikage ;)

Ik heb de regendeken van Bucas, de smartex-rain fijn dekentje... Alleen Rian was in de borst er uit gegroeid... gelukkig past ie met de borstverbreder, maar perfect is anders.
Als dikke deken heb ik de Bucas Power Turnout Classic Cut, en daar onwijs te vreden mee, zou geen anderen meer willen, hiervoor had ik de smartex all in one... Daar heb ik overigens maatje 190 van :j
Bij Bucas leveren ze ook tussen maten, dus je hebt dan ...-175-180-185-190-195... enzovoorts

http://www.bucas.com
http://www.horseware.com
Krista

Bericht door Krista » do 02 nov 2006, 08:32

Als Oos een Bucas deken zou passen zou ik ze zeker kopen! Mijn vriendin heeft een vrij lompe rijpaardruin en die loopt altijd met een Bucas. Na 3 jaar zat er ineens toch een winkelhaak in. Omdat er 5 jaar garantie op die dekens zit heeft ze een splinternieuwe gekregen.. dat vind ik wel superservice.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 02 nov 2006, 08:36

Ik heb vorig jaar een WB gehad voor Pablo, dit vond ik een hele fijne deken!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 02 nov 2006, 08:43

Roos met WB bedoel je zeker WeatherBeatha?
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 02 nov 2006, 10:00

Wij hebben alleen Rhino/ Rambo dekens voor San. Om de doodsimpele reden dat deze het beste passen. Omdat ze vrij lang in de rug is, maar smal, vallen veel dekens bij de borst te laag. De Horseware dekens hebben een halve hals en blijven dus perfect liggen. We hebben er 2 die nu voor de derde keer de winter meegaan een een 2e handse Rambo die z'n 9e winter in gaat. En ze zijn allemaal nog super :j
roos

Bericht door roos » do 02 nov 2006, 16:26

Ik vind HH tegenwoordig echt super. En tsja als ik het geld had...dan....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 02 nov 2006, 18:15

Als Shadow naar buiten gaat gooi ik ze ook een deken op (is zon smeerpoets) en ik heb gekozen voor de bucas smartex rain. Super pasvorm en zit goed. deze deken ziet er ook degelijk uit en je hebt zelfs tot 3 jaar garantie op de deken. Ondanks dat deze geen loopsplitten heeft maar wel apart gevormd op de borst en schouders zit ie bij Shadow helemaal aangesloten zonder te knellen.

Ik hoor ook hele goede berichten over de horseware dekens hoor!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 02 nov 2006, 19:08

Ik heb voor Iwan ook de bucas smartex rain. Echt een super deken, die ik nu voor het derde winter heb.
Lekker ademend en sterk. Iwan staat in een groep van 12 a 13 paarden en die gaan echt niet zachtzinnig met de deken om, ik heb nog geen enkele scheur gehad.

Maar... 1 maar... Ik heb deze deken aan de voorkant laten verbreden, omdat hij anders wat te strak zat.
Maar dat probleem hebben ze bij Bucas nu ook aangepakt, want in de catalogus van de paardendrogist zag ik dat Bucas nu dekens heeft met extra wijde voorkanten.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Charlot

Bericht door Charlot » vr 03 nov 2006, 08:31

Voor Tjico heb ik een horseware amigo waterdichte o-grams deken! Echt een prma deken. Ademend, sterk en absoluut waterdicht. Echt een aanrader.

Verder heb ik voor de koudere dagen een 150-grams waterdichte HarryHorse deken. Tot nu toe nog tevreden erover, maar dat kan nog veranderen. Dit is pas het eerste jaar dat ik een HH-deken heb.
Vriendin van mij is er erg tevreden over!
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 03 nov 2006, 08:33

@ Janine, inderdaad Weather Beeta! De nieuwe pasvorm is echt fijn. Ook de mega super staartflap die veel koude wind van de billen weghoud!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 03 nov 2006, 10:51

Nicole schreef:Maar... 1 maar... Ik heb deze deken aan de voorkant laten verbreden, omdat hij anders wat te strak zat.
Maar dat probleem hebben ze bij Bucas nu ook aangepakt, want in de catalogus van de paardendrogist zag ik dat Bucas nu dekens heeft met extra wijde voorkanten.
Rian paste de 185 eerst wel.. maar het seizoen erop niet meer... Dat was nog het oude model, heb er nu een borstverbreder tussen.
Rian heeft eigenlijk maat 190 nodig :j
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 03 nov 2006, 12:24

Overigens heb ik nu een deken van HKM die me ook erg goed bevalt. Maar ik maak niet erg veel gebruik van dekens.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie