Thiedemann

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Vera

Bericht door Vera » vr 29 sep 2006, 17:58

Mir schreef:haha ben soms beetje gedreven standpunten aan het verdedigen,sla wel eens een beetje door 8)7 :D !
ja en ik moest natuurlijk mezelf verdedigen,dat ik m'n paard echt niet met een slof verkloot heb.
Maar hier op de club zie je het ook vaak hoor, hele kleine ukken op B nivo of nog lager met slof. en ze mogen zo nog de les in ook. Je weet echt niet wat je ziet. En het zijn juist die onkundigen die de paarden verknallen!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » zo 01 okt 2006, 19:30

Ik rijd Jeskim met thiedemann, maar dat is om haar te houden, ze kan zich heel sterk maken!!
Ze loopt er goed op, maar ik ga hem de volgende keer weglaten, ze loopt lekker.
Ik heb bij verkoopplein al geschreven dat ik je wel il helpen, mag je die van Jes wel een keer probereb, help ik je even en ik kijk of je hem nodig bent of je beter iets anders kunt proberen.
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 02 okt 2006, 11:06

Mir schreef:Tuurlijk zullen deskundige ruiters met een slof of thiedemann weg kunnen komen, maar wie bepaalt wie deskundig is en wie niet.
En de meeste ruiters die deskundig zijn, weten dat ze hem niet nodig hebben en lossen het mogelijke probleem rijtechnisch op :)*
Kelly

Bericht door Kelly » ma 02 okt 2006, 11:12

Taco loopt om de week met zijn verzorgstertje in de pensiongroepsles.
Meneer is dan zo druk dat hij zonder hulpteugel Fieke gewoon in het ootje neemt en overal voorbij crossed.
Sandrien en Annemarie hebben hier ook ervaring mee O:)
Fiek rijdt hem dan dus met een thiedeman en dat gaat stukken en stukken beter dan zonder.
In dit geval dus een bescherming voor ruiter en paard (hij knapt niet op van een uurtje met weggedrukte rug lopen).

Een Thiedemanteugel vind ik de enige geschikte hulpteugels omdat hij alleen inwerkt op het moment dat het hoofd omhoog gaat.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 02 okt 2006, 18:27

Dat is toch met een martegaal? (tenminste geleerd met ruiterbewijs, dat daarom springruiters hem ook mogen gebruiken)
Een thiedemanteugel zet je toch strakker, waardoor je meer 'druk' kunt uitoefenen op het bit en daardoor sterker kunt inwerken?
spoekie

Bericht door spoekie » ma 09 okt 2006, 18:27

Ik longeer die van mij met een slofteugel, die is maat pony, vanwege zijn korte nek.
Plaats reactie