Wie heeft er sporen met wieltjes en waarom?
Wie heeft er sporen met wieltjes en waarom?
Mijn instructrice raadt me aan een spoortje te nemen met een wieltje. Ik heb nu lange rechte sporen. Oos is absoluut niet onder de indruk van mn sporen, alsof ie ze nauwelijks voelt (kan helemaal niet) en voor tikje met de zweep vliegt ie..
Is het nu echt zo dat een spoor met een wieltje beter werkt? Ik zie er wel mensen mee rijden maar heb voor mezelf nog wel het idee dat het scherp is ofzo.
Wie rijdt er met een wieltje, en om welke reden, en bevalt dat? Voordat ik naar de ruitersportzaak ren en een miskoop bega....
Is het nu echt zo dat een spoor met een wieltje beter werkt? Ik zie er wel mensen mee rijden maar heb voor mezelf nog wel het idee dat het scherp is ofzo.
Wie rijdt er met een wieltje, en om welke reden, en bevalt dat? Voordat ik naar de ruitersportzaak ren en een miskoop bega....
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

sporen
Hallo, ik rij zelf met een westernspoor met wiel...
Let wel ik zelf vind dat een ieder die met sporen rijdt, echt weet wat ie doet en zijn benen goed onder controle moet hebben (dus stil als het nodig is) de werking van een wiel is veel scherper dan een gewoon spoortje, dus het werkt veel verfijnder...
Groetjes Jennifer
Let wel ik zelf vind dat een ieder die met sporen rijdt, echt weet wat ie doet en zijn benen goed onder controle moet hebben (dus stil als het nodig is) de werking van een wiel is veel scherper dan een gewoon spoortje, dus het werkt veel verfijnder...
Groetjes Jennifer
*Wie een kuil graaft voor een ander, is in ieder geval niet egoïstisch*
Voor het oefenen van de M2 (Fjordsport) en nu Z1 rijd ik Tjico met wieltjes. Dit doe ik niet elke dag. Alleen wanneer ik privé- les heb. Met deze sporen reageert Tjico alerter en zijn de oefeningen prettiger te rijden. In het begin was ik tegen deze sporen, maar nu gaat het rijden zoveel fijner en hoef ik niet constant te drijven. En kan ik mijn benen netjes op zijn plaats houden. Met goed gebruik moet het echt geen probleem zijn.
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Ik heb ze ook gebruikt en om dezelfde reden als bij jou. Alleen reageerde Jamie er nog niet voldoende op, maar wel wat meer als op gewone. Aangezien het niveau toen toch te hoog voor haar werd ben ik gestopt met wedstrijden met haar.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik rijd sinds kort ook met wieltjes, op aanraden van mijn instructrice. Svenna is dan net iets scherper aan het been, soms gaat ze zo trillen alsof er een vlieg op dr buik zit. Ik merk duidelijk verschil, rijd soms weer met m,n knopspoortjes maar dan krijg ik veel later reactie en moet ik ook veel meer met me sporen rijden. De wieltjes raken nauwelijks haar buik, en ze reageerd al!
Ze hebben een soort kartelrandje heel fijn, verwerkt in een knopspoortje van Imperial riding.
Heb ook een tijdje met stompe sporen gereden, en die vind ik veel gemener, en hogere kans op krasjes!
Ze hebben een soort kartelrandje heel fijn, verwerkt in een knopspoortje van Imperial riding.
Heb ook een tijdje met stompe sporen gereden, en die vind ik veel gemener, en hogere kans op krasjes!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
De werking van een wiel is juist minder scherp dan eentje die niet draait (hij glijdt namelijk over de huid). Let wel op dat hij soelep draait. En hoe goter het wiel, hoe zachter hij inwerkt. Je hebt trouwens ook wielen zonder punten, dus vind ik erg fijn.
En zoals natuurlijk altijd geldt: bij slecht gebruik kan elk hulpmiddel vervelend inwerken.
En zoals natuurlijk altijd geldt: bij slecht gebruik kan elk hulpmiddel vervelend inwerken.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Klopt helemaalyvette schreef:De werking van een wiel is juist minder scherp dan eentje die niet draait (hij glijdt namelijk over de huid). Let wel op dat hij soelep draait. En hoe goter het wiel, hoe zachter hij inwerkt. Je hebt trouwens ook wielen zonder punten, dus vind ik erg fijn.

Die zonder punt zijn een soort rondjes ter groote van een dubbeltje