zoutblok
zoutblok
Vraagje; Nan heeft nu weer een paar dagen binnen gestaan met dat slechte weer.
Ze likt echt onwijs veel aaan der liksteen(alleen zout). Zou dit kwaad kunnen? Of is het misschien wel slim om haar een keer zo'n vitaminepasta te geven?
ze krijgt alleen hooi te eten en ziet er verder super goed uit. Ze likt alitjd wel aan die liksteen maar nu lijkt het wel meer. misschien omdat het in de wei niet heeft?
Ze likt echt onwijs veel aaan der liksteen(alleen zout). Zou dit kwaad kunnen? Of is het misschien wel slim om haar een keer zo'n vitaminepasta te geven?
ze krijgt alleen hooi te eten en ziet er verder super goed uit. Ze likt alitjd wel aan die liksteen maar nu lijkt het wel meer. misschien omdat het in de wei niet heeft?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Re: zoutblok
Zout is een mineraal, dus waarom dan een vitamine spuit gevenJoyceNan schreef:Ze likt echt onwijs veel aaan der liksteen(alleen zout). Zou dit kwaad kunnen? Of is het misschien wel slim om haar een keer zo'n vitaminepasta te geven?

Zolang het niet grote happen worden, en ze voldoende blijft drinken (anders droogt ze uit namelijk) dan niet.
ik lees dat ze in de wei geen beschikking heeft over de liksteen. Misschien heeft ze een te kort opgelopen, en is ze dat nu aan het aanvullen.
Misschien toch een liksteen bij de waterbak plaatsen?
Rian ligt iedere dag er ene beetje aan.
Mijn paarden zijn grootverbruikers 
Zowel op stal als in het land kunnen ze altijd bij een zoutsteen en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Inderdaad kan er misschien een tekort zijn ontstaan met het warme weer en is hij dat nu aan het inhalen.

Zowel op stal als in het land kunnen ze altijd bij een zoutsteen en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Inderdaad kan er misschien een tekort zijn ontstaan met het warme weer en is hij dat nu aan het inhalen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- jezzikaatje
- Contacteer:
Ik heb bij Narc al een paar keer een zout of mineraalblok in zn stal/land neergelegd. Maar hij komt er niet aan. Ik denk dat die van jouw dan gewoon een tekort heeft aan mineralen of zout.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
Ik hoorde laatst ook van iemand dat er een paard overleden was door het opeten van een zoutblok dat zal dan misschien ook wel met die nieren gelegen hebben ik zal het eens navragen. Ik weet niet precies hoe het zat.Krista schreef:Als je paard flink van een zoutblok verbruikt moet je dat wel in de gaten houden. Het is onwijs slecht voor de nieren, veel zout en dan kun je beter het rantsoen eens nader overwegen!
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
wij hebben ook altijd die rode likstenen, daar zit behalve zout ook nog andere mineralen en vitaminen in.
Het is heel wisselend soms eten ze die dingen achter elkaar op en soms blijven ze heel lang liggen.
Maar het zou heel goed kunnen dat ze door het warme weer meer zout heeft verloren en dat ze dat op die manier weer inhaalt.
Het is heel wisselend soms eten ze die dingen achter elkaar op en soms blijven ze heel lang liggen.
Maar het zou heel goed kunnen dat ze door het warme weer meer zout heeft verloren en dat ze dat op die manier weer inhaalt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik ga er maar vanuit idd dat dat door het warme weer kwam.
@ Janine; in zo'n spuit zit echt een shot van alles wat ze nodig hebben zegmaar. En in dat blok alleen zout.
@Krista; Nan staat al die jaren al op hetzelfde eten zomers(gras/hooi) dus denk niet dat het daaraan ligt.
Nan heeft ook wel eens zo'n rode gehad(was nog duur ook) maar dat vond ze niet lekker...
@ Janine; in zo'n spuit zit echt een shot van alles wat ze nodig hebben zegmaar. En in dat blok alleen zout.
@Krista; Nan staat al die jaren al op hetzelfde eten zomers(gras/hooi) dus denk niet dat het daaraan ligt.
Nan heeft ook wel eens zo'n rode gehad(was nog duur ook) maar dat vond ze niet lekker...
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
ujord kreeg ook wel eens een zout blok tot haar klieren bij haar kaak in een keeer enorm gingen opzetten een andere pony had het ook en de dierenarts is daar bij geweest en vertelde dat het zout ophopingen waren en dat als ze teveel eten het niet zo best is,, wij hebben hem dus weggehaald
maar mischien kun je afwisselen om de paar weken of de ene keer mineraal andere keer zout
maar mischien kun je afwisselen om de paar weken of de ene keer mineraal andere keer zout