Zomerexceem

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
brithany

Zomerexceem

Bericht door brithany » zo 06 aug 2006, 20:56

Hallo,ik kan een fjord kopen die zomereczeem heeft maar ik heb daar eigelijk helemaal geen ervaring mee,kunnen jullie mij misschien er meer over vertellen of zeggen jullie al gelijk ,niet aan beginnen....

Alvast bedankt....
yvette

Bericht door yvette » zo 06 aug 2006, 21:03

Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen. Heb van dichtbij meegemaakt wat het allemaal met zich meebrengt. Als mijn huidige paarden het zouden krijgen, zou ik er wel mee om kunnen gaan (tot op zekere hoogte), maar eentje waarvan het al bekend is, zou ik niet kopen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
claudia

Bericht door claudia » ma 07 aug 2006, 05:08

Ik zou er ook niet aan beginnen.
Het is een grote ellende en voor het dier is het ook een hel.
Ook al zijn er een aantal lapmiddelen(het deken daar buiten gelaten), helpen doet er niets afdoende.
Niet doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 07 aug 2006, 07:46

Ik zou er ook niet aan beginnen :n hoe fijn het dier ook is.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 07 aug 2006, 07:53

Ik zou het idd ook niet doen hoor! Wat iedereen al zegt sluit ik me helemaal bij aan!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 07 aug 2006, 09:47

Als mijn paard het zou krijgen is het anders, maar er een kopen die het al heeft zou ik zeker niet aan beginnen. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Tanja

Bericht door Tanja » ma 07 aug 2006, 10:50

Ik zou het niet doen, dat ik mijn fjordenmerrie kocht en was er niet verteld dat ze eczeem heeft,
maar ik als ik het had geweten had ik haar niet genomen,het is echt wel een zorg erbij.
Maar het neemt niet weg dat ik niet niet blij met haar ben hoor!
Het gaat nu wat beter dan vorig jaar,
maar het kan volgend jaar wel weer erger worden,
en niets is erger dan jeuk!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 07 aug 2006, 10:57

Niet doen.

Ik heb een erge eczemer, en wel meer dan eens per jaar vraag ik me af of ikj haar niet moet laten afmaken om de verschrikkelijke jeuk die ze heeft.
Als het zo licht is dat ze met een Boett deken op geen last zou hebben zou ik het niet zo erg vinden, maar die van mijn krapt en schuurt en bijt zich helemaal stuk, ze staat in een Boett, met hoofdkap en ik heb ook nog een 'bh' voor haar genaait omdat ze zo;n last heeft van haar uiers. Ik zou het niet nog eens iwllen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 07 aug 2006, 12:07

Niet doen! Ik heb ook een eczemer en met een Boett deken gaat het aardig goed, maar ik zou er nooit weer aan beginnen!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 07 aug 2006, 12:38

Niet aan beginnen, het is net wat de rest zegt. Mijn shettie heeft het in een lichte vorm baal er gruwelijk van als zijn manen er weer afgaan dus scheer ze er dan maar af, lijkt het iig nog iets. Al die smeerseltjes e.d. kost klauwen met geld en heb nog steeds niks gevonden wat echt helpt!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 07 aug 2006, 17:25

Tja, hangt er vanaf in welke mate en in welk gebied je haar neer wilt zetten. Op de ene plek hebben ze er wel last van en op de andere plek niet. Rosco heeft ook eczeem maar nu met de deken erom en in niet te vet gras gaat het goed. Helemaal jeuk vrij zal hij niet worden en als hij een dag zonder deken staat schuurt hij ook. Nadeel is dat de deken van Ros vaak gerepareerd moet worden. Ik zou er persoonlijk (buiten Ros om) nooit meer voor kiezen om een eczemer te kopen. Hij heeft zo nu een dan een doorbraak van jeuk en dan breekt je hart bijna. Maar nogmaals het hangt ook af van de plek waar je hem/ haar neer zet.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 07 aug 2006, 17:40

Niet doen. Een paard is al duur in onderhoud een eczeemer kost het dubbele aan kosten. De enige manier om zo'n dier te houden is op stal (uitgaande van de ergste vorm) Kijk anders een op: http://home.planet.nl/~abbin017/a_zomereczeem.htm
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
ujord

Bericht door ujord » ma 07 aug 2006, 18:19

heey,,

ik zou er nooit aan beginnen.
een shet bij ons op stal heeft het en die heeft het in verschrikkelijke mate maar het is een grote ellende voor zowel eigenaar als beesje zelf

ik ben dit jaar al heel vroeg begonnen met teer shampoo wassen en sweet itch smeren. maar niets helpt ( de sweet itch overigens bij ujord wel maar die heeft het heel licht in de staart) het is nu rustiger als vorige jaren maar zielig blijft het ze heeft enorme wonden op haar staart wortel lijfje en manenkam, de eigenaar heeft er al meerdere keren aan zitten denken om haar te laten afmaken omdat we het zo zielig voor haar vinden maar ja ze is nog zo jong en levendig en een half jaar heeft ze er geen last van ze staat nu in een wei met uitloop stal waar ze nu gelukkig zelf kan bepalen wanneer ze naar binnen en buiten gaat en dit scheelt heel veel.. nu heeft een pony bij de ponyclub ook erge eczeem en die is enorm geholpen door in januari al de boetdeken op te doen.. maar bij de shet werkt niets volgendjaar gaan we mischien de deken proberen maar als dat niet werkt sluit ik niet uit dat de eigenaar haar af laat maken want het is verschrikkelijk om iedere dag weer te zien hoe het beestje barst van de jeuk en aan pijn aan de wonden maar je houd er natuurlijk ook van dus het blijft moeilijk.. en je weet wat er gezegd word jeuk is erger als pijn. dus denk er heel goed over na maar ik sluit me bij de rest aan
saskia
Moderator

Bericht door saskia » ma 07 aug 2006, 18:26

Evenals mijn voorgangers zou ik zeggen Nee, niet doen.

Sjors heeft het, en nog niet eens de ergste vorm, en als ik al zie wat voor een kopzorgen me dat soms geeft :n

Je bespaart je een hoop ellende, als je even iets verder kijkt en geduldig bent. :)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Plaats reactie