Lopen met aansingelen
Lopen met aansingelen
Als ik aan wil singelen dan gaat uvita steeds maar heen en weer lopen, ik weet zeker dat ze me aan het uitproberen is maar wat kan ik daar het beste tegen doen om te laten zien dat ze dit niet mag doen?
dan heeft ze in mijn ogen toch te weinig ontzag voor je als ze niet luistert. Als ik ho roep staat yuur op meters afstand stil
zelfs in de wei.
hoe ik het hem heb aangeleerd, eerst gezorgd dat hij het commando ho heel erg goed begreep (door ernaast te lopen, stil te staan, paard stil, ho zeggen, steeds verder uitbouwen op een gegeven moment zelf niet meer stil staan, maar op ho etc.
Als hij dan niet luisterde kreeg hij gewoon een oplawaai. Ho is ho en niet nog een stap zetten. Daardoor met opzadelen nooit problemen, behalve als hij echt op heel vreemd terein is waardoor hij zowieso wiebelig is. maar als hij niet stil staat geef ik rustig een ruk aan mijn teugels, moet ie maar luisteren hoor. --> mits ze het commando dus wel goed begrijpen.

hoe ik het hem heb aangeleerd, eerst gezorgd dat hij het commando ho heel erg goed begreep (door ernaast te lopen, stil te staan, paard stil, ho zeggen, steeds verder uitbouwen op een gegeven moment zelf niet meer stil staan, maar op ho etc.
Als hij dan niet luisterde kreeg hij gewoon een oplawaai. Ho is ho en niet nog een stap zetten. Daardoor met opzadelen nooit problemen, behalve als hij echt op heel vreemd terein is waardoor hij zowieso wiebelig is. maar als hij niet stil staat geef ik rustig een ruk aan mijn teugels, moet ie maar luisteren hoor. --> mits ze het commando dus wel goed begrijpen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Wat Lientje al zegt goed dat ho erin hameren. Is een van de eerste dingen die ik Ros geleerd heb (en omgaan als ik om zeg want ik wilde geen paard dat me plat zou gaan drukken tussen de muur). Doet ze dit al vanaf het begin? Of is ze er later mee begonnen? Kan het zijn dat je te strak aansingelt in het begin (al ze er later mee begonnen is) je geeft aan dat ze het alleen doet met aansingelen vandaar mijn vraag. Als je meteen strak aansingelt kunnen ze er ook een hekel aan krijgen.
Je kunt haar natuurlijk ook vastzetten met opzadelen en dan goed op de ho oefenen en dan langzaam aan gaan proberen haar los op te zadelen.
Je kunt haar natuurlijk ook vastzetten met opzadelen en dan goed op de ho oefenen en dan langzaam aan gaan proberen haar los op te zadelen.