last van zomereczeem

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
patriesjebron

last van zomereczeem

Bericht door patriesjebron » do 15 jun 2006, 17:19

vjella heeft last van zomereczeem.
dus ik had een vraagje wat kan ik er aan doen ik hab al wel een paar dingen geprobeert maar dat hielp niet veel zoals van die spray voor zomereczeem enzo.
maar weten jullie dan nog wat?
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 15 jun 2006, 19:11

Een deken! Dat is het enigste wat help bij onze fjord en de rest van de eczemers op stal!
Ik zweer er nu bij! Raya heeft zoveel rust! Heerlijk gewoon!

Verder is Bio huidolie van Leovet een fijne creme om mee te behandelen.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Vanita01

Bericht door Vanita01 » za 17 jun 2006, 07:43

Ik gebruik ook de boett deken voor vanita. Hij is wel aardig prijzig maar het helpt heel goed!
Verder gebruik ik ook leovet olie van ivanhoe, en vaak wassen met betadine shampoo.
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 17 jun 2006, 07:53

en ik sluit me aan bij mijn voorgangers, niets werkt zo als een deken. Ok sjors is er nog niet 100 % vanaf, maar het wordt beduidend minder. En ik voer isimix van marstall :)*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
patriesjebron

Bericht door patriesjebron » zo 18 jun 2006, 09:35

okej dan ga ik ook maar eens een dekne proberen allemaal alvast bedankt
Esther

Bericht door Esther » zo 18 jun 2006, 10:42

En als ze wel jeuk hebben , maar geen eczeem. Jeskim is overgevoelig voor eiwitten en daar komt volgens mij ook de jeuk vandaan.
Helpt die leovet dan ook?? En wassen?

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 18 jun 2006, 20:21

Een eiwit gevoeligheid komt helemaal van binnen uit (dit kan bij zomereczeem natuurlijk ook zo zijn maar dat heeft met meerdere factoren te maken en daar zijn de meningen over verdeeld :D ). Ik ben dan ook van mening dat je bij de eiwitallergie aan de buitenkant kunt smeren wat je wilt maar dat je er niets mee op lost, wel kun je natuurlijk wondjes verzachten en behandelen.

Rosco schuurt ook veel erger als hij in het volle gras heeft gestaan en sinds we dat voorkomen gaat het eigenlijk weer een stuk beter met hem. Sinds ik dat Leovet spul gebruik heeft hij helemaal niet meer geschuurd alleen op zijn hoofd zitten nog plekken. Hij staat ook in een eczeemdeken trouwens, alleen zijn hoofd (en natuurlijk benen) niet. Zonder deken is er hier geen houden aan bij hem. In Aalsmeer stond hij zonder Boettdeken en schuurde hij wel eens wat maar goed in de hand te houden. Het blijft lastig te behandelen die eczeem en heeft menig paardeneigenaar de nodige frustraties bezorgd. Het is ook lastig om te zeggen dit spul werkt super....bij het ene paard wel en bij het andere paard niet....eigenlijk geen peil op te trekken.
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 18 jun 2006, 20:24

BOETT!!!

(Alleen als ze al jeuk hebben zal het er niet zomaar van over gaan hoor. Je moet ook met de Boett beginnen voordat het paar echt jeuk krijgt.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Else

Bericht door Else » zo 25 jun 2006, 13:21

Een eczeemdeken werkt idd erg goed, ik zelf heb er een van de Ijslandershop.
Alleen schuurt mijn merrie nog wel het witte van haar manen eraf, ondanks dat de deken eroverheen zit 8)7
Met andere paarden moet je overigens wel uit kijken, die hebben bij die van mij namelijk grote gaten in de deken gebeten! Maar ik zie ook wel paarden met een eczeemdeken gewoon in een kudde lopen, dus miss gewoon ff kijken hoe het gaat.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 25 jun 2006, 14:26

Ros loopt gewoon in de groep met zijn deken en deze sneuvelt eigenlijk nooit door andere paarden, maar vooral door ergens aan blijven hangen...En dat terwijl eczeempaarden vaak meer willen krabbelen bij andere paarden vanwege de jeuk. Ik heb gelukkig een schoonmoeder de verschrikkelijk handig is met de naaimachine en eens in de zoveel tijd krijgt de deken een opknap beurt van haar.
Tanja

Bericht door Tanja » zo 25 jun 2006, 18:40

Ook ik gebruik voor Tika een eczeemdeken,dat is de voornaamste
voorzorgmaatregel bij eczeempaarden en daar naast doe ik ook LeoVet Huidolie
op de geirriteerde plekken dat lijk te werken,voor de rest staat ze op een stuk land en
ze krijgen ( ze staat samen met een haflinger) ieder dag een meter erbij,
zodat ze niet teveel eiwitten naar binnen krijgen.
En 5x per week een handje biks met scheutje appelazijn en olie met een schepje knoflook.
Beweging is voor eczeempaarden ook belangrijk!
Plaats reactie