Boekje keuring Rolde in het jaar 2000

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
kristelhans

Boekje keuring Rolde in het jaar 2000

Bericht door kristelhans » wo 21 jan 2015, 17:29

Beetje gekke titel haha maar...

Vandaag heb ik contact met de fokker van Viola gehad n.a.v. een gesprek bij het stamboek dat ik vanmorgen had. Ik kwam daar (was in de buurt voor mijn werk) om Viola op mijn naam over te laten zetten en Maureen had nog een verrassing voor me... Viola bleek in 2003 een veulen te hebben gehad van de hengst Sven. eeuuhh... zeker weten? Dit was echt totaal nieuw voor mij! Je kunt je wel voorstellen met wat voor gezicht ik daar stond... :o?

Vervolgens heb ik de fokker gemaild (even google gebruikt en had het mailadres zo) en binnen 5 minuten had ik antwoord of hij mocht bellen. :+ Verhelderend gesprek gehad en veel verteld. De fokker is niet echt een foto-mens volgens mij want hij had niets, ook geen boekjes meer van jaren geleden. Hij dacht dat er nog wel Viola foto's (als veulen) in het fjordenboekje van 2000 moesten zijn en dan bij de keuring van Rolde. Dussss, als iemand een boekje van zo lang geleden heeft en zich verveelt... :+ Zou die dan de foto('s) willen scannen voor me zodat ik kan zien hoe Viola er als Viooltje uit zag?

Het veulen dat Viola als 3 jarige kreeg was een hengst en leeft niet meer. Viola is daarna nog 2 keer gedekt maar gust gebleven, dat was ook de reden van verkoop. (+ een moeilijk karakter en geen natuurtalent als moeder maar he, als je 3 bent is dat misschien niet zo gek). Ik ben nog veel meer te weten gekomen over Viola en sommige dingen vallen wel op hun plek nu. :)

Anyway, als iemand me kan helpen krijg je eeuwige dankbaarheid terug! :)

Groetjes Kristel
XxDiandraxX

Re: Boekje keuring Rolde in het jaar 2000

Bericht door XxDiandraxX » wo 21 jan 2015, 17:49

Ik heb dat boekje wel denk ik, moet zo alleen naar de hondenschool maar zal daarna eens voor je kijken.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 21 jan 2015, 17:54

:D Cool! Ik ben benieuwd!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 21 jan 2015, 22:26

Zoek je nu het keuringsboekje van Rolde 2000 of één van de vier kwartaalboekjes van het stamboek. Die laatste vier heb ik sowieso allemaal, voor het keuringsboekje zou ik even moeten zoeken of ik die heb.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » do 22 jan 2015, 07:46

Ik heb even voor je gekeken maar dat boekje heb ik nou net niet..
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 jan 2015, 08:45

@ Anita..geen idee haha! Dat zei de meneer niet.. :') Ook niet aan gedacht zelf.. :P Ik denk gewoon het kwartaalboekje want ik neem aan dat hij niet denkt dat ik alle keuringsboekjes heb. :+

Diandra, dankjewel voor de moeite in ieder geval!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 22 jan 2015, 22:38

Ik wil wel even voor je kijken in de boekjes van 2000. Kan alleen even geen gebruik maken van mij bestand (daar heb ik bij alle paarden die in de boekjes hebben gestaan genoteerd in welk jaar, in welk boekje en op welke blz. hun foto staat) want heb een virus op mijn computer gehad waardoor ik het even niet kan opstarten. Komt er maar niet van om daar wat aan te laten doen.
Wat is het levensnr. van Viola?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 24 jan 2015, 08:30

Viola: 20000436
Plaats reactie