Tong leidt zijn eigen weg
Tong leidt zijn eigen weg
Marga is al sinds de dracht van Ishra, die dood ter wereld kwam helaas, niet in orde in mijn ogen. Toch kan de d.a. niks vinden, bloed is goed. De cortison waarde was iets aan de hoge kant, maar nog wel binnen het aanvaardbare. Ze kwakkelt, maar is niet echt ziek. Haar dampigheid is goed onder controle met nat hooi en hempbed ipv stro. Ik heb wel het idee dat ze meer last van haar dikke knie heeft dan ze aangeeft. Nu heeft ze weer zo'n periode dat ze wat down is. Wat me dan heel erg opvalt, als ze een mindere tijd heeft, is haar tong. Het lijkt net of ze heel veel gaapt, maar het is niet echt gapen. Ze steekt haar tong heeeel ver uit haar mond en beweegt er steeds mee. Ik ben als de dood voor veelvuldig gapende paarden. Diëgo met zijn cushing deed dat ook, extreem gapen. Wat zou dit nu kunnen zijn. Het gaat echt een paar keer in een uur wel zo, dat tong uitsteken
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- kristelhans
Re: Tong leidt zijn eigen weg
Heb je wel eens een osteo/chiro persoon laten kijken? Kan maar zo zijn dat ze ooit eens iets heeft verrekt, bijvoorbeeld net achter de oren. Ik heb geen idee of je daar van gaat gapen hoor maar ik denk even hardop mee. Als jij het gevoel hebt dat Marga niet zichzelf is vind ik dat je daar wel iets mee moet doen, jij kent je paarden zo goed!
Ik weet niet of je zweverig bent hihi maar mijn zadelpas/vermaak mevrouw (die op dat vlak dus helemaal niet zweverig is, bij van Triest in de leer geweest) kan ook heel goed dieren inschatten. Ze is een soort holistisch iemand ofzo.. ik snap ook vaak niet hoe of wat maar bij Beer had ze meerdere dingen, na voelen van zijn nek, hoofd, kaken, goed, qua gedrag. Misschien leuk om eens te kijken op haar site:
http://www.zonneschakel.nl
Ik weet niet of je zweverig bent hihi maar mijn zadelpas/vermaak mevrouw (die op dat vlak dus helemaal niet zweverig is, bij van Triest in de leer geweest) kan ook heel goed dieren inschatten. Ze is een soort holistisch iemand ofzo.. ik snap ook vaak niet hoe of wat maar bij Beer had ze meerdere dingen, na voelen van zijn nek, hoofd, kaken, goed, qua gedrag. Misschien leuk om eens te kijken op haar site:
Gapen kan een teken van pijn of stress zijn. Ik kan je dr verder geen advies in geven behalve een second opinion bij een andere arts evt
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik zal eens kijken Kristel. Het is niet echt gapen, of eigenlijk helemaal niet. Lastig uitleggen, ik zal het eens filmen
Baranna 13-5-2006
Anneke! Je kunt inderdaad eens proberen, via de verzekering is daarin een hoop met vergoeding mogelijk, dus ben je ook geen klap geld kwijt. Officieel is ze een natuurgeneeskundige. Waar Europa gericht is op de westerse geneeskunde, heeft zij zich met name aanvullend op de geneeswijzen van andere werelddelen gestort (chinees/indiaas). Ze werkt daarbij ook veel met de ladingen die een lichaam heeft en die in balans dienen te zijn. Zoals ieder atoom een bepaalde lading heeft, dragen de cellen in je lichaam deze lading evenzo. Is er een probleem ergens in het lichaam, dan zijn de ladingen verstoort en is er een disbalans. Dit probeert zij op te zoeken a.d.v. bioresonantie en daarnaast maakt ze ook wel gebruik van een lecherantenne. Beetje hokus pokus, maar het proberen waard! Je hoéft haar niks te vertellen over het paard of het probleem (ze kan er wel naar vragen), ze komt zelf als het goed is met het antwoord.kristelhans schreef:Ik weet niet of je zweverig bent hihi maar mijn zadelpas/vermaak mevrouw (die op dat vlak dus helemaal niet zweverig is, bij van Triest in de leer geweest) kan ook heel goed dieren inschatten. Ze is een soort holistisch iemand ofzo.. ik snap ook vaak niet hoe of wat maar bij Beer had ze meerdere dingen, na voelen van zijn nek, hoofd, kaken, goed, qua gedrag. Misschien leuk om eens te kijken op haar site:
Een zweverig gedoe, maar heb er al diversen baat van zien hebben (mens/dier).
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik zal eens kijken Kristel. Het is niet echt gapen, of eigenlijk helemaal niet. Lastig uitleggen, ik zal het eens filmen. Second opinion heeft K.i.weinig nut, bloedwaardes zijn zo en niet anders
Baranna 13-5-2006
- kristelhans
Ken je haar Annabel? Ze heeft bij ons op stal al meerdere paarden geholpen met vage klachten! Zij is mijn zadelpasser. Offtopic, sorry!
Ook even offtopic terug
Via het werk destijds kennis met haar gemaakt en later, op advies van collega's die zeer succesvolle resultaten met hun dieren hadden bij haar (die probeerden haar ook keer op keer te testen), met echtgenoot er aantal keer gezeten (eczeem). Ze heeft hem uiteindelijk er niet vanaf kunnen helpen, maar bracht wel zichtbaar verandering teweeg en uiteindelijk icm westerse geneeskunde wel tot een minimum beperkt gekregen.

kristelhans schreef:Ken je haar Annabel? Ze heeft bij ons op stal al meerdere paarden geholpen met vage klachten! Zij is mijn zadelpasser. Offtopic, sorry!

Geluk is de vrucht van intens werk
Anneke is heel goed ja. Ik ben zelf diverse keren bij haar geweest in Zwolle en ik ben ook absoluut niet zweverig aangelegd
. Anka heb ik een keer haar van door laten meten en klopte precies.
Maar goed, meer on topic, gapen kan veel oorzaken hebben. Nis gaapt ook regelmatig, maar meer ter ontspanning zo lijkt het. Ze deed het trouwens ook als ze koliek had, maar dan was het gapen icm flemen.

Maar goed, meer on topic, gapen kan veel oorzaken hebben. Nis gaapt ook regelmatig, maar meer ter ontspanning zo lijkt het. Ze deed het trouwens ook als ze koliek had, maar dan was het gapen icm flemen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Roburt Geurts is een paardenmagnetiseur. Misschien zou je die ook eens kunnen vragen?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik heb zelf het gevoel dat ze ptss heeft, masr ik weet niet of paarden dat kunnen hebben. Na Ishra is ze veranderd. Ik wil dolgraag meer leuke dingen met haar doen, vooral wandelen vind ik leuk. Maar tegenwoordig is bij Marga alles strijd, door haar idioot drukke gedoe. Wandelen met haar is topsport. Ik bel onderweg soms jw of hij me tegemoet wil lopen omdat ik haar nauwlijks houd. Rijden is helemaal een druk gedoe. Ze was altijd wel erg werklustig, maar ze is nu idioot druk. Ik heb ook het idee dat ze Baranna mist. Als het goed is komt die deze week terug. Vanavond ga ik even lekker met haar tutten. Probeer haar tong te filmen, zal ze het vanavond wel niet doen.:-)
Baranna 13-5-2006
Kan heel goed pijn zijn dat deed Haila ook.
Ik zou eens kijken voor wat alternatiefs die gaan vaak wat dieper.
Ik zou eens kijken voor wat alternatiefs die gaan vaak wat dieper.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Vanavond niet kunnen filmen, ze heeft het niet gedaan
Baranna 13-5-2006
Het heet tongspelen wat Marga doet. Ben de hele avond al aan het googlen. Ik kan geen filmpje vinden, hoop het ooit nog bij Marga vast te kunnen leggen.
Dit is wat ik er o.a. over vond:
In sommige gevallen kan tongspelen ook gedefinieerd worden als stereotiep gedrag. Dit is repetitief en invariabel gedrag zonder duidelijk doel en/of functie. Stereotypieën ontwikkelen zich vaak wanneer dieren geconfronteerd worden met frustratie, stress of angst en een restrictieve huisvesting. De aanwezigheid van stereotiep gedrag kan dus beschouwd worden als een welzijnsindicator.
Ik denk echt dat ze ptss heeft, herken er veel in als ik het lees.
Dit is wat ik er o.a. over vond:
In sommige gevallen kan tongspelen ook gedefinieerd worden als stereotiep gedrag. Dit is repetitief en invariabel gedrag zonder duidelijk doel en/of functie. Stereotypieën ontwikkelen zich vaak wanneer dieren geconfronteerd worden met frustratie, stress of angst en een restrictieve huisvesting. De aanwezigheid van stereotiep gedrag kan dus beschouwd worden als een welzijnsindicator.
Ik denk echt dat ze ptss heeft, herken er veel in als ik het lees.
Baranna 13-5-2006
Wammes deed dat ook heel veel, draaide met zijn ogen en echt raar gapen, miss uiting van pijn?
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Het is geen gapen en ik heb echt niet het idee dat ze pijn heeft. Gewoon een tik lijkt het wel 

Baranna 13-5-2006