Hoe komt dit: en soort spataders?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Zolmar
Contacteer:

Hoe komt dit: en soort spataders?

Bericht door Zolmar » zo 14 jul 2013, 20:17

We zijn Zolmar aan het trainen om een start te maken in de endurance. Gaat erg goed en Zolmar vindt de ritje leuk. We hebben een trainigsblokje van 2 dagen achter elkaar een rit van ongeveer 17 km gedaan, Ongeveer 20 min draven en 7 a 8 min stappen. (We rijden door de duinen, veel mul zand en duinheuvels). Daarna 3 dagen rust, dwz wandelen, vrijheids dressuur, even 20 min rustig door de bak rijden, grondwerk). Nu zag ik vandaag op zijn benen (dit was rustdag 3) een soort spataders, komt dit door de warmte, te "fanatiek" trainen? Ik heb hem gemasseerd, en dat vond hij prima. Tijdens de ritjes heb ik ook niks aan hem gemerkt en bleef ook lekker doordraven. Ik heb een link, omdat ik de foto's er niet op krijg.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6264_n.jpg
Viv

Re: Hoe komt dit: en soort spataders?

Bericht door Viv » ma 15 jul 2013, 11:41

Zo dit zijn wel hele dikke. Zou het eens bij de DA navragen, zo erg hebn ik ze niet eerder gezien. Maar zal idd een combi zijn van warmte en training. Worden ze wel kleiner met koelen of zowizo na het werk?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » ma 15 jul 2013, 13:24

Spataders verdwijnen niet meer, dus als ze weer wegtrekken lijken het mij gewoon opgezette aders om de warmte kwijt te kunnen?
Ctje :)
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » do 18 jul 2013, 07:45

Toch even de DA gebeld en een foto laten zien. Het zijn idd opgezette aders en ernaast zit een bult van een prikbeest.
Plaats reactie